اخبار داغ

کارآفرینی با استفاده از هنرهای دستی؛

همت والای بانوی سراوانی در راستای اقتصاد مقاومتی/ انگیزه؛ حلقه گمشده بانوان در اشتغال

همت والای بانوی سراوانی در راستای اقتصاد مقاومتی/ انگیزه؛ حلقه گمشده بانوان در اشتغال
یک بانوی کارآفرین سراوانی گفت: با راه اندازی کارگاه توانسته است با بهره گیری مناسب از هنرهای سنتی و دستی توانسته برای ۶ نفر از بانوان شهرستان زمینه‌ اشتغال را فراهم کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شستون؛  ماهرنگ حسین بر یکی از بانوان کارآفرین شهرستان سراوان است که با راه اندازی کارگاه سوزن دوزی، قلاب بافی، تپه زنی، تپه دوزی، پیکو دوزی برای تعدادی از بانوان ایجاد شغل کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شستون,
وی در گفت و گو با شستون اظهار کرد: حدود ۶ سال گذشته قصد راه اندازی این کارگاه را داشته است اما هنگامی که با عدم حمایت مسئولین مواجه شده، دلسرد می شود‌.
, شستون,
مدیر کارگاه زنان بلوچ شهرستان سراوان در تکمیل مطلب فوق اضافه کرد: این بار با حمایت همسر خود کارگاه در بخش های مختلفی همچون سوزن دوزی، تپه زنی، تپه دوزی، کریشی، آرایشگری، پیکو دوزی و قلاب بافی را راه اندازی و فعال کرده است.
,
حسین بر ادامه داد: در حال حاضر دارای ۱۰ هنر آموز است که به صورت دوره ای در حال آموزش هستند و برای ۶ نفر از بانوان زمینه اشتغال را فراهم کرده است.
,
وی گفت: در ایام نزدیک به عید و فصل تابستان که جشن ها و مراسمات ازدواج بیشتر می شود، کارگاه از رونق خوبی برخوردار است اما کار در فصل زمستان چندان رضایت بخش نیست.
,
مسئول کارگاه زنان بلوچ شهرستان از حمایت های مالی و معنوی همسر خود در راستای راه اندازی کارگاه قدر دانی کرد و خواستار بازدید مسئولین از این کارگاه شد.
,
حسین بر با بیان اینکه در برخی از فصول هزینه اجاره بهای کارگاه تأمین نمی شود، ادامه داد: بسیاری می خواهند راه صد ساله را در یک شب طی کنند اما با صبر و‌ بردباری می شود به موفقیت های چشمگیری دست پیدا کرد.
,
وی گفت: بسیاری از بانوان نیازمند شغل هستند اما تمایل برای فعالیت ندارند که در کنار کارگاه برای ایجاد انگیزه دوره های انگیزشی و مشاوره ای را نیز دایر کرده است.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه