اخبار داغ

در گفتگو با رضا سراج مطرح شد؛

بن بستی در نظام نیست که برای شکستن آن به رفراندوم نیاز داشته باشیم/ رئیس جمهور به جای طرح مسائل وحدت شکن پاسخگوی مردم باشد

بن بستی در نظام نیست که برای شکستن آن به رفراندوم نیاز داشته باشیم/ رئیس جمهور به جای طرح مسائل وحدت شکن پاسخگوی مردم باشد
کارشناس مسائل سیاسی گفت: وقتی آقای روحانی در 22 بهمن ماه موضوع رفراندوم را مطرح می کند، باید این سوال را پرسید که مگر چه بن بستی وجود دارد که برای شکستن آن می خواهد به آرای عمومی مراجعه کند؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا سراج در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی راه آرمان در واکنش به پیشنهاد موضوع رفراندوم توسط رئیس جمهور در راهپیمایی 22 بهمن گفت: در اصل 59 قانون اساسی، موضوع مراجعه به آرای عمومی گنجانده شده که به مسائل کلان برمی گردد که برابر با آنچه در قانون آمده است، در شرایط خاص مراجعه به آرای عمومی می تواند چاره ساز باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی راه آرمان,

 

,

آقای روحانی برای شکستن کدام بن بست می خواهد به آرای عمومی مراجعه کند؟

, آقای روحانی برای شکستن کدام بن بست می خواهد به آرای عمومی مراجعه کند؟,

این کارشناس مسائل سیاسی ابراز کرد: اما وقتی آقای روحانی در 22 بهمن ماه موضوع رفراندوم را مطرح می کند،  باید این سوال را پرسید که مگر چه بن بستی وجود دارد که برای شکستن آن می خواهد به آرای عمومی مراجعه کند؟

,

 

,

وی در ادامه با بیان اینکه ایده اصلی دولت روحانی برای حل مشکلات اقتصادی، تعامل با قدرت های بزرگ به ویژه آمریکا بود، تشریح کرد: این ایده امکان عملیاتی شدن پیدا کرد؛ مقام معظم رهبری علیرغم اینکه تاکید داشتند در تعامل با آمریکایی ها گشایشی ایجاد نمی شود و نمی توان به آنها اعتماد کرد، اما به دولت اجازه مذاکره دادند و از تیم مذاکره کننده حمایت کردند.

,

 

,

سراج با اشاره به اینکه تیم مذاکره کننده نتوانستند خطوط قرمز تعیین شده را رعایت کنند، اظهار داشت: ایده مرکزی رئیس جمهور در 5 سال گذشته امکان آزمون و تجربه خود را پیدا کرد؛ مشکل اینجاست که آقای روحانی به آمریکا اعتماد کرد و همه تخم مرغ های خود را در سبد مذاکره با آمریکا گذاشت اما با بدعهدی آنها مواجه شد.

,

 

,

بن بستی در نظام وجود ندارد / ایده روحانی در تعامل با آمریکا به بن بست رسیده است

, بن بستی در نظام وجود ندارد / ایده روحانی در تعامل با آمریکا به بن بست رسیده است,

این کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: بنابراین بن بستی در نظام وجود ندارد بلکه ایده اصلی روحانی در تعامل با آمریکا به بن بست رسیده است؛ از آنجا که ترامپ هم آخرین بار تعلیق تحریم ها را تمدید نمود اما اعلام کرد بار آینده این تعلیق ها را تمدید نخواهد کرد؛ پس باید گفت ایده نگاه به بیرون در توسعه کشور به بن بست رسیده است.

,

 

,

وی تصریح کرد: اینکه روحانی موضوع رفراندوم را مطرح می کند به این دلیل است که شرایط آینده را برای خود مخاطره آمیز می داند؛ تعامل با آمریکا به عنوان ایده مرکزی وی به تجربه گذاشته شد و این در حال تبدیل شدن به یک تجربه تاریخی برای مردم ایران است.

,

 

,

سراج با اشاره به اینکه مردم ایران از این موضوع دو دریافت مشاهده کرده اند، عنوان کرد: اول اینکه آمریکایی ها قابل اعتماد و کلید حل مشکلات ما نیستند بلکه خود مشکل هستند و دریافت دوم اینکه ایده اصلی جریان غرب گرا برای اداره کشور ایده ای شکست خورده است و کارامدی لازم برای اداره کشور ندارد.

,

 

,

روحانی نگران رسیدن مردم به دوربرگردان سیاسی است/ طرح موضوع رفراندوم هیچ توجیهی ندارد

, روحانی نگران رسیدن مردم به دوربرگردان سیاسی است/ طرح موضوع رفراندوم هیچ توجیهی ندارد,

وی ادامه داد: این دو دریافت منجر به یک تجربه تاریخی و رسیدن مردم به یک دوربرگردان سیاسی اجتماعی می شود و می تواند ریل کشور را در حوزه گفتمانی و جریانی تغییر دهد؛ بنابراین به نظر می رسد آقای روحانی نگران رسیدن مردم به این دوربرگردان است و برای اینکه جلوی این اتفاق را بگیرد، دست پیش گرفته و با طرح موضوع رفراندوم، می خواهد از تحقق صورت بندی جدید در جامعه جلوگیری کند و در عین حال در کشورفضای دوقطبی ایجاد شده و انسجام ملی بهم ریزد.

,

 

,

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: لذا باید گفت طرح موضوع رفراندوم هیچ توجیهی ندارد بلکه بیشتر انسجام ملی را بهم ریخته و دولت را از پاسخگو بودن به مردم رهایی می بخشد؛ آقای روحانی باید بگوید ایده مرکزی اش برای اداره کشور کجا کارآمدی داشته و به جای مسائل وحدت شکن و مخرب انسجام ملی ، پاسخگوی مردم باشد.

,

 انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه