اخبار داغ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان چهارمحال و بختیاری:

رانندگان نکات ایمنی را در ایام بارش‌های زمستانی جدی بگیرند

رانندگان نکات ایمنی را در ایام بارش‌های زمستانی جدی بگیرند
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان چهارمحال و بختیاری گفت: رعایت و آگاهی از نکات ایمنی قبل از آغاز سفر و هنگام رانندگی در شرایط جوی برفی و بارانی کمک بسزایی به ارتقای ایمنی راننده و همراهان می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد جمشیدی  مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار بام ایران خبر؛   در خصوص بارش‌های آتی اظهار داشت: بارش برف و باران یکی از پدیده‌های زیبای عالم هستی و به عنوان نعمت الهی موجب خیر و برکت است اما بی‌توجهی به نکات ایمنی در هنگام نزول این موهبت الهی بعضاً موجب بروز حوادث ناگواری همانند سوانح رانندگی ناشی از لغزنده بودن جاده‌ها و غیره می‌شود که همه ساله صدمات جانی و خسارت‌های مالی فراوانی را به جا می‌گذارد.

وی تأکید کرد: آگاهی از نکات ایمنی قبل از آغاز سفر و هنگام رانندگی در شرایط جوی برفی و بارانی کمک بسزایی به ارتقا ایمنی راننده و همراهان می‌کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در خصوص تأثیر خودداری هموطنان از سفرهای غیرضروری در ایام بارش‌های زمستانی گفت: هموطنان می‌توانند با خودداری از سفرهای غیرضروری از سوانح و مسائل پیش آمده در جاده‌ها در هنگام بارش برف جلوگیری کنند.

جمشیدی اضافه کرد: رانندگان در صورت ضرورت سفر می‌توانند با همراه داشتن زنجیرچرخ و آگاهی از نحوه بستن آن، بررسی وضعیت باد لاستیک‌های وسیله نقلیه و همچنین لاستیک یدک، همراه داشتن آب و غذای کافی، لباس گرم و راحت، همکاری و توجه به هشدارهای مأموران پلیس راه و راهداران و غیره سفری ایمن و با برنامه داشته باشند.

وی عنوان کرد: ضروری است که رانندگان و هموطنان پیش از آغاز سفر از پر بودن مخزن سوخت خودرو اطمینان حاصل و همچنین از سیستم گرمایشی خودروی خود بازدید کرده و در صورت وجود نقص حتما در جهت رفع آن اقدام کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان  تصریح کرد: چنانچه شهروندان در روزهای برفی مجبور به سفر با خودروهای شخصی یا اتوبوس هستند، بهتر است در چنین مواقعی با برنامه‌ریزی و رعایت نکات ایمنی، آگاهی از وضعیت راه‌ها و پیش‌بینی هوای ساعات و روزهای آینده سفر خود را آغاز کنند.

جمشیدی در خاتمه با آرزوی سفری ایمن در روزهای برفی برای شهروندان ضمن اعلام آمادگی این اداره‌کل برای ورود سامانه بارشی پیش رو ادامه داد: شهروندان قبل از آغاز سفر به منظور مدیریت سفر خود با بهره‌گیری از سامانه پیام کوتاه 141 از آخرین وضعیت راه‌ها اطلاع حاصل کنند.

گفتنی است، این سامانه از طریق نرم‌افزار 141 هم قابل دسترسی است و نرم‌افزار 141 از طریق برنامه بازار و یا تارنمای «www.141.ir» به صورت رایگان قابل دریافت و نصب بر روی گوشی‌های تلفن همراه است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بام ایران خبر,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه