اخبار داغ

دادستان عمومی و انقلاب قزوین:

عوارضی آزادراه قزوین_رشت ۴۵ درصد کاهش یافت

عوارضی آزادراه قزوین_رشت ۴۵ درصد کاهش یافت
دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: حدود 40 کیلومتر از آزادراه قزوین- رشت با توجه به عملیات نصب عرشه پل ریل راه آهن مسدود است و در این محدوده از جاده قدیم تردد صورت می‌پذیرد که به همین دلیل حدود 45 درصد عوارضی این مسیر کاهش یافت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی، در گفت‌وگو با  شاخص، اظهار کرد: طی مکاتباتی که با وزارت راه و شهرسازی و شرکت ملی آزادراه‌ها صورت پذیرفته است، مقرر شد با توجه به عملیات نصب عرشه پل ریل راه آهن در مسیر آزادراه قزوین- رشت عوارضی این مسیر کاهش یابد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  شاخص،,

وی افزود: هم اکنون حدود ۴۰ کیلومتر از آزادراه قزوین- رشت با توجه به عملیات نصب عرشه پل ریل راه آهن مسدود است و در این محدوده از جاده قدیم تردد صورت می‌پذیرد که به همین منظور و با توجه به مکاتبات صورت گرفته حدود ۴۵ درصد عوارضی این مسیر کاهش یافت.

,

این مقام قضایی در ادامه افزود: با توجه به اینکه رانندگان در این مسیر از تمامی آزادراه استفاده نمی‌کردند؛ اما عوارضی به صورت کامل دریافت می‌شد و این امر برخلاف مقررات اخد عوارض است و باید به میزان استفاده از آزادراه عوارض پرداخت شود.

,

وی ادامه داد: با پیگیری دادستانی قزوین و مکاتبه با وزارت راه و شهرسازی و شرکت ملی آزادراه‌ها این کاهش عوارض صورت پذیرفت.

,

دادستان عمومی و انقلاب قزوین تصریح کرد: کاهش ۴۵ درصدی عوارض قزوین- رشت تا اتمام پروژه شرکت راه آهن برقرار است و بعد از پایان یافتن پروژه نصب عرشه پل راه آهن و استفاده مجدد مردم از آزاد راه عوارض این مسیر نیز به حالت قبل برخواهد گشت که در این خصوص نیز اطلاع رسانی لازم در آینده صورت خواهد پذیرفت.

,

وی به احیای حقوق عامه اشاره کرد و گفت: استیفای حقوق عامه و حمایت از آزادی‌های مشروع مردم از وظایف مهم قوه قضائیه است که مورد تاکید رهبر فرزانه انقلاب نیز است.

,

این مسئول بیان کرد: هر جایی که مشاهده شود حقوق مردم و بیت المال تضییع شده و یا مورد تعرض قرار گرفته است، دستگاه قضایی و در راس آن دادستانی به عنوان مدعی العموم با توجه به امر قانونگذار ورود پیدار می‌کند و در جهت احقاق حق اقدام خواهد کرد.

,

صادقی نیارکی در پایان به بیانات رییس معظم قوه قضاییه در خصوص احیای حقوق عامه توسط دادستان‌ها اشاه کرد و گفت: حضرت آیت الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی دستور فرمودند که دادستان‌ها باید با استفاده از اقتدار و جایگاه خود و با استدلال قضایی و مبنای حقوقی باید به موضوعات مربوط به حقوق عامه ورود پیدا کنند که در همین راستا دادستانی قزوین دستور رییس معظم قوه قضاییه را از اولویت‌های خود قرار داده است.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه