اخبار داغ

نماینده مجلس خبرگان رهبری:

مراقبت از چشم بالاترین درجه عصمت را دارد

مراقبت از چشم بالاترین درجه عصمت را دارد
عضو مجلس خبرگان رهبری، گفت: امام باقر(ع) می فرمایند، نگاه اول از آن توست و مجازات نخواهی شد، نگاه دوم به ضرر تو تمام خواهد شد و نگاه سوم تو را هلاک خواهد کرد و باعث بسیاری از مشکلات خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مباحث، آیت الله  سید ابوالحسن مهدوی صبح امروز در جمع طلاب و فضلای حوزه علمیه اصفهان، پیرامون گناه و آثار ترک گناه اظهار کرد: گاهی برای رسیدن به خداوند بایستی واسطه ها حذف شود و پرده و حجابی که به دلیل انجام اعمال اختیاری بر دل نشسته است و به واسطه آنها نمی توانیم خداوند را ببینیم از دل برداشته شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مباحث,

وی بیان کرد: پرده گرفتن دل مربوط به زمانی است که عملی را به صورت اختیاری انجام می دهیم که این اعمال حجاب دارد ولی عقاب ندارد.

,

امام جمعه موقت اصفهان عنوان کرد: دل انسان باید پاک باشد تا بتواند نور خداوند را در دل خود احساس کند و اگر گناهی انجام دهد به تدریج دل سیاه شده و از مسیر الهی و نور حق دورخواهد شد.

,

وی تصریح کرد: امام باقر(ع) می فرمایند، نگاه اول از آن توست و مجازات نخواهی شد، نگاه دوم به ضرر تو تمام خواهد شد و نگاه سوم تو را هلاک خواهد کرد و باعث بسیاری از مشکلات خواهد شد.

,

آیت الله مهدوی بیان کرد: اگر در جامعه مردی به نامحرم نگاه کرد و بین آن دو جاذبه ای ایجاد شد، اگر مرد متاهل است باید نزد همسر خود برود و اگر زن ندارد دو رکعت نماز بخواند، حمد خداوند را به جا آورد و از فضل خدا بخواهد خداوند راه حلال را برایش فرآهم سازد.

,

وی با اشاره به آیات قرآن اظهار کرد: باید از خداوند یاری بخواهیم تا ما را به واسطه حلال از حرام بی نیاز کند چرا که وقتی شخصی برای به دست آوردن چیزی از راه حلال صرف نظر کند و به سمت حرام برود خداوند رزق راه حلال را بر او خواهد بست.

,

عضو خبرگان رهبری افزود: بیشترین گناهان در چشم است و تمام اختلافات خانوادگی ریشه در نگاه های بی جا و بی هدف دارد.

,

آیت الله مهدوی تصریح کرد: هیچ شخصی به اندازه کسی که با پایین انداختن نگاهش خود را از گناه دور می دارد معصوم نخواهد شد چرا که هر چه انسان عظمت خداوند را در نگاهش بهتر و بیشتر ببیند، هرچه به غیر از خدا برای او کوچک خواهد شد.

,

وی گفت: از حضرت علی(ع) پرسیدند ما از چه چیزی کمک بخواهیم و چشم خود را بر حرام ببندیم؟ ایشان در پاسخ فرمودند : آرامشی زیر نظر خداوند که سلطان است بیابید و او را مطلع بر تمام مخفی های عالم بدانید.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه