اخبار داغ

مقصد درست است اما راه اشتباه / خانه‌های استیجاری کابوس هتلداران بانه ای

مقصد درست است اما راه اشتباه / خانه‌های استیجاری کابوس هتلداران بانه ای
یکی از هتل داران بانه ای می گوید: اگر وضعیت به همین منوال پیش برود باید تا یکی دو ماه آینده این هتل کاملا تعطیل و نیروهایش بیکار شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب دل، هتل پنج ستاره لاله بانه یکی از هتل‌های زیبا و جدید این شهر خوش آب و هوا است که در غرب کشور میزبان گردشگران و مسافران عزیز است. این هتل بدر 12 طبقه ساخته شده و دارای 79 اتاق شیک و مجهز، 12 سوییت و 270 تخت در سال 1395 افتتاح شده است اما امروز وی از کم رونقی این هتل به دلیل ازدیاد خانه های استیجاری در شهرستانه بانه گلایه مند است و می گوید اگر وضعیت به همین منوال پیش برود باید تا یکی دو ماه آینده این هتل کاملا تعطیل و نیروهایش بیکار شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آفتاب دل,

 

,

محمد صالح پور رئیس جامعه هتل داران بانه در گفتگو با خبرنگار آفتاب دل اظهار کرد: ما سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به صنعت گردشگری ورود پیدا کرده ایم اما دل نگران سرمایه گذاری خود هستیم. دلیل آن هم به دلیل ازدیاد خانه های استیجاری در بانه است.

,

 

,

وی گفت: معافیت مالیاتی یک سال هتل من برابر با هزینه 2 ترم فرزند دانشجویم است و این هزینه در این شرایط برای هتل داران بسیار سنگین است.

,

 

,


وی ادامه داد: مشکل هتل های استان عدم ساماندهی منازل استیجاری است که به صورت غیرمجاز فعالیت می کنند و متاسفانه هیچگونه نظارتی بر روی آنها انجام نمی شود.

,
,

, ,

وی با بیان اینکه هتل های استان به لحاظ کیفی در موقعیت خوبی قرار دارند، تصریح کرد: اکنون هفت هتل و هفت مهمانپذیر با ظرفیت هزار و 100 تخت در شهر بانه فعالیت می کند که به نظر می رسد اگر شرایط به همین شکل ادامه یابد، بیشتر آنها تعطیل شود.

,

 

,

هیوا امینی رئیس هتل بین المللی هاله بانه نیز افزود:  سطح اشغال هتل‌های بانه در حال حاضر کم و محدود بوده و سالانه پنج درصد است  در حالی که اشغال هتل زیر ۵۰ درصد در صنعت هتلداری معادل ضرردهی محسوب می‌شود.

,

 

,

وی افزود: در شهرهای بزرگ مانند مشهد و تهران، ادارات فاقد مهمانسرا هستند و شایسته نیست مسوولان بجای رونق بخشیدن به هتل‌ها مانع فعالیت آنها شوند‌.

,

 

,

مدیر هتل بین‌المللی پنج ستاره هاله در شهر بانه با اشاره به اینکه شورای امنیت گردشگران در بانه تشکیل و هتلداران از این شورا خواستار جمع‌اوری خانه مسافرها شده‌اند، اظهار کرد: کمک به رونق گرفتن هتل‌ها به امنیت اسکان گردشگران منجر می‌شود و نباید مسوولان این مهم را نادیده بگیرند.

,

 

,

امینی سرمایه ساخت هتل هاله را ۳۰ میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: ۱۵ میلیارد از این سرمایه تسهیلاتی است که به صورت ۱۴ درصد از بانک دریافت شده است و دولت متعهد شد ۸ درصد این وام را در قالب یارانه پرداخت کند اما از سال ۹۴ تاکنون به تعهد خود عمل نکرده است.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه سود مرکب و دیرکرد وام یادشده به دوبرابر شدن مبلغ وام منجر شده است، افزود: اگر مسوولان در این راستا کمکی نکنند هتل بین‌المللی هاله تعطیل خواهد شد.

,

, ,

وی به تعداد کارکنان این هتل در اوایل راه‌اندازی هتل اشاره کرد و گفت: در اردیبهشت ماه ۹۵ همزمان با افتتاح این هتل ۱۱۰ کارمند در هتل هاله مشغول کار بودند اما به دلیل عدم تعهدات دولت در پرداخت یارانه و کاهش مسافران هتل، تعداد نیروهای شاغل این هتل به ۴۲ نفر رسیده است.

,

 

,

 

,

وی با بیان اینکه در شان مسافر نیست که در شرایط سخت در مدارس شب را بگذراند، افزود: خانه های استیجاری هم که فقط در بانه فعال است مشکلی برای هتلداران شده و از طرفی بدلیل عدم نظارت به معضلی اجتماعی تبدیل شده است.

,

 

,

 

,

وی علت مراجعه نکردن مردم به هتل‌ها برای اقامت را در ایامی خصوصا نوروز غیر از مشکلات اقتصادی آن‌ها، وجود اقامتگاه‌هایی دانست که خارج از استاندارد میزبانی ایجاد شده‌اند مانند کلاس مدارس که آن‌ها را برای اقامت مسافران تجهیز کرده‌اند.

,

, ,

تبدیل کلاس مدارس به اقامتگاه‌های بی‌کیفیتی که حمام و سرویس مناسبی برای ارائه به مسافران ندارد، یکی از اعتراضات همیشگی هتلداران بوده است طرحی که هتلداران با آن مخالف هستند.

,

 

,

وی با اشاره به وضعیت کنونی صنعت گردشگری و هتلداری استان گفت: ما از استانداری میخواهیم به این صنعت اشتغالزا بیشتر توجه نشان داده تا کردستان از این وضعیت بیکاری رهایی یابد.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه