اخبار داغ

مسئولین پیگیری کنند؛

شهر۱۲۱هزار نفری جنوب کرمان بدون پزشک سونوگرافی/محرومانی که از درد به خود می پیچند

شهر۱۲۱هزار نفری جنوب کرمان بدون پزشک سونوگرافی/محرومانی که از درد به خود می پیچند
شهرستان رودبارجنوب دکتر سونوگرافی ندارد مردم و مریض های این شهرستان اول از درد محرومیت ودوم ازدرد مریضی به خود می پیچند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رودبار ما،امروزه ارئه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم یکی از ضروریات است و شاید گفت وجود دکتر و خدمت به بیمار از نان شب هم واجب تر است  چراکه با پیشرفت تکنولوژی و به تب آن فراوانی نیروی کار باعث شده که امر سلامت  به عنوان یک امرمهم در جهان مورد توجه قرار بگیرد و کشورها برای خدمات بهداشتی درمانی  هر روز در رقابت هستند که خوشبختانه کشور ما هم یکی از کشورهایی است که توانسته در عرصه پزشکی خود خودی نشان دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رودبار ما,
ولی متاسفانه در شهرستان محرذوم رودبارجنوب هنوز مردم از نبود پزشک رنج می برند و بعضی ها که از لحاظ اقتصادی وضعیت بهتری دارند به اجبار برای درمان به شهرستانهای همجوار یا مرکز استان می روند و کسانی که بضاعت مالی ندارند تنها از درد به خود می پیچند و زندگی خود را با مریضی سر می کنند تا شاید فرجی شود اما این آخر قصه نبود پزشک متخصص زنان یا لبیماریهای داخلی هر روز در بیمارستان شهرستان رودبارجنوب نیست چرا که عدم دسترسی به پزشک باعث شده خیلی از افراد جان و مال خود را به خطر بیندازند تا با مراجعه به شهرستانهای همجوار امور درمانی خود را دنبال کنند و در سالهای اخیر شاید مواردی هم پیش آمده که افراد برای درمان بیماری خود در نبود پزشک جان خود را از دست بدهند.
,

شهرستان رودبارجنوب و بخش جازموریان دکتر سونوگرافی ندارد و مردم و مریض های این شهرستان اول از درد محرومیت و دوم از درد مریضی به خود می پیچند و درد کمبودهای بخش بهداشت و درمان زخم آن ها را عمیق‌تر کرده است؛ مردم  شهرهای رودبارجنوب، شهری که با ۱۲۱هزار نفر دومین شهر پرجمعیت جنوب استان کرمان است مردم این شهرستان برای انجام سونوگرافی در شهرهای اطراف سرگردان باشند و مردم یا باید درد بیماری را تحمل کنندیا مسیر بیش از ۸۸ کیلومتری تا جیرفت ویا مسیر۵۰کیلومتری شهرستان کهنوج را با هزاران خطر را طی کنند.

,

نبود «مرکز سونوگرافی» در شهرستان رودبارجنوب به یک مسئله اورژانسی تبدیل شده است

,

زهرا بامری  یکی از زنان باردار جازموریانی در این رابطه گفت: نبود «مرکز سونوگرافی» در شهرستان رودبارجنوب به یک مسئله اورژانسی تبدیل شده است که هر چه سریع‌تر باید توسط مسئولان مربوطه به‌صورت جدی پیگیری و رفع شود و تأخیر در این مسئله که با سلامتی مردم این شهرستان ارتباط مستقیم دارد هیچ عذری نمی‌تواند داشته باشد.

,

وی ادامه داد: مسافت شهرستانهای همجوار برای مردم جازموریان دوبرابر می شود تا به اولین پزشک سونوگرافی برسند با توجه به نیاز ضروری به این خدمات خصوصا برای زنان باردار و مردم شهرستان یک امر ضروری است.

,

این شهروند جازموریانی خاطر نشان کرد: کافی است یک روز به مطب های سونوگرافی در شهرستانهای اطراف بروید و در آنجا با سیل جمعیت از شهرستان رودبار مواجه می شوید که از ساعت ها در صف نوبت دکتر سونوگرافی هستند.

,

فاطمه نمدادی شهروند رودباری نیز در این خصوص گفت: با توجه به شرایط اقتصادی که دارم توان رفتن به شهرستان کهنوج که نزدیک ترین شهر به رودبارجنوب است را ندارم چون شوهر من یک کارگر فصلی است و برای درمان خود اگر بخواهم به شهرستان کهنوج مراجعه کنم باید بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان تنها برای یک سنوگرافی هرینه کنم که در این شرایط اقتصادی بسیار برایم دشوار است و به اجبار از درد به خود می پیچم.

,
 حل مشکل سونو گرافی که یکی از نیاز های اساسی  است 
,
وی گفت: چندین بار به شهرستان کهنوج مراجعه کردم ولی باتوجه به شرایط اقتصادی که دارم توان مراجعه به دکتر سونوگرافی در شهرهای همجوار را دیگر ندارم و جا دارد مسئولین شهرستان رودبارجنوب برای حل مشکل سونو گرافی که یکی از نیاز های اساسی  است توجه ویژه داشته باشند.
,

علی ای حال،نبود سونوگرافی در برخی از شهرهای محروم جنوب کرمان مشکل بزرگ دیگری را به نام دریافت نوبت در مطب های شهرستانهای اطراف به وجود آورده است.برخی از بیماران منطقه به دلیل مسیر طولانی شهرستانهای همجوار با ازدجام جمعیت روبرو می شوند و بخاطر همین نمی توانند نوبت بگیرند و یا برای گرفتن نوبت سونوگرافی به صورت تلفنی، زمان محدودی در نظر گرفته می شود.

,

اکنون که نبود سونوگرافی در شهرستان رودبارجنوب و آزمایشگاه مجهز در بخش جازموریان به معضلی تبدیل شده است؛ بهتر است مسئولین دانشگاه علوم پزشکی جیرفت برای تجهیز این بخش های مهم پزشکی اقدام کرده و با گرفتن اعتبارات از وزارت بهداشت در جهت رفع این مشکل اقدام کنند؛ اگر هم اعتباری در این زمینه وجود ندارد پای خیرین را برای حل این مشکل به این اقدام خیرخواهانه باز کنند و در جهت رفع مشکلات این حوزه شتاب بیشتری به خرج دهند.

,

امیدواریم هر چه سریعتر شاهد راه اندازی این مهم در شهرستان رودبارجنوب باشیم.

,

شهرستان رودبارجنوب با ۱۲۱هزار نفر در ۳۳۰کیلومتری جنوب استان کرمان واقع شده است.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه