اخبار داغ

گزارش مردمی/

سردرگمی مردم قاینات برای اهدای خون /فرماندارقاین: سازمان انتقال خون استان به قاینات توجهی ندارد

سردرگمی مردم قاینات برای اهدای خون /فرماندارقاین: سازمان انتقال خون استان به قاینات توجهی ندارد
با گذشت 4 سال از افتتاح مرکز خون گیری قاین ،اما هنوز نیروی انسانی ثابت برای این مرکز در نظر گرفته نشده است و مردم قاینات اکثرا سرگردان و با درب بسته مرکز خون گیری قاین مواجه می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نسیم قائن ، خون سالم، نجات دهنده زندگی است. همه روزه، در سراسر جهان بسیاری از افراد به خون و فرآورده های خونی نیاز دارند، به طوری که از هر سه نفر مردم دنیا، یک نفر در طول زندگی احتیاج به تزریق خون و فرآورده های خونی پیدا می کند..

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسیم قائن,

مردم نوع دوست شهرستان قاین هرساله در مناسبت های مختلف  در امر اهدای خون پیشتاز بوده اند وباوجود نداشتن مرکز انتقال خون ثابت در شهرستان تا سال 92، پایگاه سیار انتقال خون استان در شهرستان حضور می یافت ومردم نسبت به اهدای خون خوداقدام می کردند.

,

این امر خداپسندانه باعث شد تا به همت مسئولین شهرستان وبا واگذاری زمین توسط شهرداری وشورای شهر مرکز انتقال خون در شهرستان ساخته واین پایگاه رسما در آذرماه 92با حضور مسئولین استان وشهرستان افتتاح شودودر همان زمان مقررشد که با همکاری شبکه بهداشت ودرمان هفته ای دو روز پزشک وپرستار در مرکز انتقال خون قاین مستقر و خون گیری از مراجعین صورت گیرد.

,

با توجه به این که 4 سال از راه اندازی این مرکز در قاین می گذرد و شبکه بهداشت و درمان شهرستان نیز با کمبود نیرو وپزشک مواجه است حدود یکسال است که تامین نیرو از سوی شبکه بهداشت و درمان قاین صورت نمی گیرد و مجوزی هم برای جذب نیرو به پایگاه انتقال خون شهرستان قاین داده نشده است.

,

 

,

, ,

 از سال گذشته  ماهی یک یا دوبار نیروهای استان برای خون گیری به مرکز انتقال خون قاین مراجعه می کنند و تعداد محدودی از مراجعه کنندگان نیز موفق به اهدای خون می شوند.

,

این موضوع موج عظیمی از اعتراضات مردمی را به دنبال داشت  ،چرا که اکثر مردمی که برای اهدای خون مراجعه می کنند با درب بسته  مرکز انتقال خون قاین مواجه می شوند  .

,

یکی از کارمندان ادارات قاین در گفتگو با خبرنگار ما اظهارداشت: متاسفانه مرکز انتقال خون با همه پول بیت المالی که برای آن هزینه شده است اماامکانات آن فقط خاک می خورد و ماهی یکبار ویا گاها دوبار درب آن باز می شود و زمانی هم که از مرکز استان برای خون گیری مراجعه می کنند بسیار کوتاه است ،به طوری که بارها مراجعاتی داشته ام و نوبت به ما نرسیده است.

,

وی افزود: کارمندانی که تمایل برای اهدای خون داشته باشند چون در ساعت اداری این کار انجام می شود وباید مرخصی ساعتی بگیرند وبعد که مراجعه می کنیم یا نوبت به ما نمی رسد ویا زمانی هم که مراجعه می کنیم نیروها مشغول جمع کردن وسایل خود هستند و در حالی که حداقل باید تا پایان وقت اداری در شهر باشند اما این اتفاق نمی افتد.

,

 

,

یکی دیگر از همشهریان قاینی می گوید : هروقت آمدیم درب مرکز انتقال خون قاین بسته بود و فقط با نصب یک یادداشت می نویسند که فلان تاریخ مراجعه کنید و با توجه به این که قرار بود هفته ای دو روز درب باز باشد اما اکنون ماهی یکبار هم به زور باز است و نیروها هم فقط ساعت می زنند که زودتر به مرکز استان برگردند.

,

فرماندار قاین در پی اعتراضاتی که از سوی مردم مبنی بر تعطیلی مرکز انتقال خون وجود دارد روز گذشته از این مرکز بازدید کرد و بازهم مثل سایر مراجعه کنندگان با تراکت "نوبت خون گیری بعدی7/12/96 خواهد بود"مواجه شد .

,

کهن ترابی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: به دنبال اعتراضات مردمی مبنی بر پاسخگو نبودن مرکز انتقال خون قاین ،امروز مراجعه ای داشتیم وماهم با درب بسته مواجه شدیم.

,

وی افزود: مرکز انتقال خون خراسان جنوبی توجه را داشته باشند که برای این مرکز وساختمان اعتبار زیادی گذاشته شده است و بنا به قول خود سازمان انتقال خون استان قراربراین بود که هفته ای دو روز این مرکز باز باشد اما متاسفانه سازمان انتقال خون استان توجهی به شهرستان قاینات ندارد و نیروهایی که از مرکز استان هم هر از چند گاهی مراجعه می کنند صبح ها دیرمی آیند وظهر هم خیلی زود شهرستان را به سمت مرکز استان ترک می کنند.

,

, ,

کهن ترابی افزود: درخواست ما از مدیر عامل سازمان انتقال خون استان این است که توجه ونگاه بیشتری به شهرستان قاینات داشته باشند وبرای این مرکز پزشک و پرسنل مقیم در نظر بگیرند.

,

دکتر حمیدی رئیس شبکه بهداشت ودرمان شهرستان قاینات با بیان این که مرکز انتقال خون قاین زیرمجموعه شبکه بهداشت ودرمان نیست و زیر نظر اداره  انتقال خون بیرجند می باشد گفت:ما تعهدی برای نیروی این مرکز نداریم و سال های اول مِن باب همکاری نیروی پزشک وپرستار در اختیا رآنها قرار می دادیم واکنون قریب به یک سال است که به دلیل کمبود نیرو این امر حاصل نشده است.

,

, ,

وی با بیان این که ما نیاز به پایگاه انتقال خون  داریم نه مرکز خونگیری  گفت: گاها برای تامین فراورده های خونی به خصوص در مواقع اورژانسی با مشکل مواجه می شویم.

,

حمیدی افزود: با توجه به این که نیاز شهرستان به فرآورده های خونی بیشتر است لذا ما نیاز مند پایگاه انتقال خون هستیم و مرکز خون گیری عملا کمک زیادی به ما نم یکند.

,

رئیس شبکه بهداشت ودرمان قاین گفت: خون هایی که در شهرستان اهدا می شود به مرکز استان منتقل وفراوری می شود ودر زمان نیاز به خون و فراورده های آن از مرکز استان درخواست می شود واگرچه برای دریافت خون مشکلی نداریم وهمکاری انجام می شود اما نیاز به راه اندازی پایگاه انتقال خون در شهرستان قاینات با توجه به جمعیت و همچنین قرار گرفتن در مسیر مواصلاتی و نیاز به فراورده های خونی  بیشتر است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه