اخبار داغ

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری:

نیازی به برگزاری رفراندوم نیست/ پیشنهاد حجت‎‌‎الاسلام آل‌هاشم برای بازگشایی دفتر مجلس خبرگان در تبریز

نیازی به برگزاری رفراندوم نیست/ پیشنهاد حجت‎‌‎الاسلام آل‌هاشم برای بازگشایی دفتر مجلس خبرگان در تبریز
آیت‌الله پورمحمدی گفت: اگر منظور رئیس‌جمهور از برگزاری رفراندوم آنی است که منتقدان می‌گویند اشتباه می‌باشد و بنده با ‌آن مخالفم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج، آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حماسه ۲۲ بهمن را مردم آذربایجان تماشایی کردند و نشان دادند در چنین برهه‌هایی پیشگام هستند، اظهار داشت؛ اگر در ۲۹ بهمن آذربایجانی‌ها به پا نمی‌خاستند، قیام ۱۹ دی خاموش می‌شد و ادامه نمی‌یافت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی افزود: در سال ۹۰۷ قمری تبریز را بی‌دلیل اولین پایتخت جهان تشیع انتخاب نکرده‌اند و آذربایجانی‌ها در حوزه دینی و غیرت دارای صبغه تاریخی هستند.

,

خطیب جمعه مراغه با بیان اینکه آذربایجانی‌ها از مسئولان گله‌مندی‌هایی در حوزه معیشت و اشتغال دارند، خاطرنشان کرد: با این وجود مردم به نظام علاقه‌مندند و این را با حضورشان در راهپیمایی‌ اخیر ثابت کردند.

,

وی با اشاره به وجود مفاخر و شخصیت‌هایی  همچون آیت‌الله خویی و سبحانی و سردارانی چون ستارخان و باکری در خطه‌ی آذربایجان، تاکید داشت: آذربایجان‌ها صدها مفاخر نام‌دار دارد که یکی ازآن‌ها شهریار است و با این حال اگر مفاخری هم در آذربایجان نبود، تنها یک آیت الله‌خویی برای این خطه کافی بود.

,

عض مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه یکی از وظایف مجلس خبرگان انتخاب رهبری است، تصریح کرد: امیدوارم ما در حسرت این انتخاب بمانیم اما به هر حال این وظیفه‌ای است که در قانون اساسی پیش‌بینی شده و اگر در زمان رحلت امام خمینی(ره) خبرگان رهبری آمادگی انتخاب رهبر را نداشت با مشکل مواجه می‌شدیم.

,

وی بیان داشت: نظارت مجلس خبرگان به معنای مچ‌گیری نیست بلکه اعضا مجلس با گزارشات خود به رهبری کمک می‌کنند.

,

آیت الله پورمحمدی درخصوص لزوم حضور علما در ورزشگاه‌ها، اظهار کرد: حضور علما در ورزشگاه‌ها بین جوانان لازم است و ما از علمای کهنسال چنین انتظاری نداریم اما حضور طلبه‌ها بلا اشکال است.

,

وی یکی از اصلی ترین مشکلات استان را کمبود شغل دانست و تاکید کرد: اصلی‌ترین معضل شهرستان مراغه و کل استان اشتغال است و جوان بیکار مشکل اخلاقی و فرهنگی هم پیدا می‌کند.

,

خطیب جمعه مراغه در پاسخ به این سوال که پیامدهای حضور امام جمعه تبریز در استان چیست، یادآور شد: آقای آل‌هاشم عملکرد خوبی دارد و جوان است، او قدرت اجرایی ندارد و نمی‌تواند مشکل اشتغال را حل کند اما می‌تواند مسئولان را هدایت نماید.

,

آیت الله محمدتقی پورمحمدی در پاسخ به سوال خبرنگار آناج در خصوص مطرح شدن برگزاری رفراندوم توسط رئیس جمهور، تاکید کرد: فکر نمی‌کنم منظور روحانی از برگزاری رفراندوم تغییر نظام باشد. مردم اصل نظام و اسلامیت آن را قبول دارند و اگر بر فرض منظور روحانی آنی باشد که منتقدان می‌گویند بنده با آن مخالفم و نیازی به رفراندوم نیست.

,

وی افزود: راهپیمایی تماشایی ۲۲ بهمن بزرگ‌ترین رفراندوم بود، مردم ایران و آذربایجان اصل نظام را با هیچ‌چیز معامله نمی‌کنند و حامی نظام هستند.

,

امام جمعه مراغه در خصوص احتمال حضورش در همدان نیز گفت: حضور بنده در همدان به‌عنوان نماینده ولی فقیه در استان شایعه‌ای بیش نبود و طبق آخرین اخبار آیت‌الله محمدی در همدان ماندنی هستند.

,

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه حجت‌الاسلام آل‌هاشم برای ایجاد دفتر مجلس خبرگان رهبری در استان اعلام آمادگی کرده‌اند، تصریح کرد: گفته‌اند ساختمان آن را نیز می‌دهند و شاید در ادامه شاهد بازگشایی این دفتر باشیم.

,

وی در پایان بر لزوم وحدت علما و روحانیون تاکید کرد و ابراز داشت: اگر پیش‌تر نشست خبری برگزار نمی‌کردم به‌خاطر این بود که به وحدت خدشه‌ای وارد نشود چراکه مردم از دو روحانی به‌مراتب انتظارات بیشتری دارند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه