اخبار داغ

کاردار سابق ایران در دمشق در آیین رونمایی از اثر سفیر آرامش:

شهید شاطری جزو نخستین مدافعان حرم بود/ توصیف دبیرکل حزب الله از سردار شهید ایرانی

شهید شاطری جزو نخستین مدافعان حرم بود/ توصیف دبیرکل حزب الله از سردار شهید ایرانی
کاردار سابق ایران در دمشق گفت: سردار شهید حاج حسن شاطری جزو نخستین مدافعان حرم حضرت زینب (س) بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، آیین رونمایی از نماهنگ حماسی سفیر آرامش که به یاد رشادت های سردار شهید حاج حسن شاطری توسط گروه فرهنگی هنری آفتاب سمنان ساخته شده است با صبح امروز حضور جمعی از مدیران دستگاه های فرهنگی استان، خانواده معظم شهدا و جمع کثیری از مردم در آمفی تئاتر کتابخانه مرکزی سمنان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

عباس گلرو مشاور معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه و از دوستان این شهید والامقام در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره شهید حسن شاطری و ۳ هزار شهید استان سمنان گفت: شخصیت شهید شاطری ابعاد وسیعی داشت که درک آنها نیازمند مطالعات عمیق بر روی زندگی او در ادوار مختلف است.

,

مشاور معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه با بیان اینکه مرحله نخست زندگی شهید شاطری حضور فعال او در طول هشت سال دفاع مقدس بوده است، اظهار کرد: شهید شاطری در دوران جنگ نقش بارزی در زمینه های نظامی، فنی و لجستیک ایفا کرد.

,

گلرو افزود: شهید شاطری پس از جنگ نماینده جمهوری اسلامی ایران در بازسازی افغانستان بود و پس از آن نیز به عنوان رییس ستاد بازسازی لبنان منصوب شد.

,

وی با یادآوری جنگ ۳۳ روزه رژیم صهیونیستی و لبنان در سال ۲۰۰۶ گفت: لبنان و به ویژه ضاحیه در جنوب بیروت بر اثر این جنگ به ویرانه بزرگی تبدیل شد و مردم‌ نیز از حزب الله می خواستند این مناطق را بازسازی کند.

,

کاردار سابق ایران در دمشق ادامه داد: درپی مطالبه مردم، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله در جمع مردم ضاحیه به آنها قول داد این مناطق در کمترین فرصت بازسازی شود.

,

گلرو به انتخاب شهید شاطری از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران برای مسئولیت بازسازی لبنان اشاره کرد و گفت: انتخاب حاج حسن برای این ماموریت انتخابی دقیق بود چراکه او از حضور در میدان های سخت و دشوار استقبال می کرد.

,

وی با بیان اینکه شهید شاطری در مدت کوتاهی توانست با مردم منطقه ارتباطی صمیمی برقرار کند اظهار کرد: مردم جنوب لبنان هیچ گاه تلاش ها و فداکاری های این سردار ایرانی را فراموش نخواهند کرد.

,

مشاور معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری آغاز تنش های سیاسی در سوریه در سال ۲۰۱۱ گفت: شهید شاطری در روزهای نخست این درگیری ها به سوریه رفت تا از دستیابی صهیونیستها به اهدافشان در جبهه مقاومت جلوگیری کند.

,

گلرو تصریح کرد: این شهید والامقام در بدو ورود به سوریه به مناطق استراتژیک این کشور اشراف پیدا کرد و از سویی دیگر موفق شد ارتباط بسیار خوبی با مردم دمشق برقرار کند.

,

وی با جدی دانستن تهدیدات امنیتی و تروریستی در دمشق در سال ۲۰۱۱ اظهار کرد: تروریستها حتی به پشت درهای سفارت ایران در سوریه رسیده بودند و دفتر رهبر معظم انقلاب در دمشق نیز در معرض تهدیدات بزرگی قرار داشت.

,

کاردار سابق ایران در دمشق به مقاومت شهید شاطری در دمشق در دفاع از منطقه زینبیه اشاره کرد و گفت: این شهید جزو نخستین کسانی بود که از حرم حضرت زینب (س) دفاع کرد.

,

گلرو با یادآوری همکاری شهید همدانی و شهید شاطری در جلوگیری از سقوط دمشق و حلب در سال ۲۰۱۱ اظهار کرد: شهید شاطری پایه گذار عملیات های شبانه در سوریه بود.

,

وی با بیان اینکه شهید شاطری از سبک کاری و اجرایی ویژه ای برخوردار بود، افزود: این شهید برای کار خود سه مرحله حضور و ارزیابی میدان، طراحی نقشه کار در دفتر و اجرای کیفی کار در میدان را پیش بینی می کرد و کارهای او با مدیریتی انقلابی در کوتاهترین زمان به نتیجه می رسید.

,

مشاور معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه با اشاره به سخنان دبیرکل حزب الله لبنان در توصیف شهید شاطری گفت: سید حسن نصرالله به یکی از مقامات ایرانی گفته بود شهید شاطری یک مدرسه و مدل مدیریتی راهبردی و جهادی بود.

,

گلرو در بخش پایانی سخنان خود شهید شاطری را مدیری سرشار از معنویت دانست و افزود: این شهید والامقام جزو اولین نفراتی بود که در مراسمات مذهبی سفارت حضور می یافت و بر برگزاری برنامه های مذهبی تاکید می کرد.

,

وی خاطرنشان کرد: شهید شاطری در لبنان و سوریه چهره ای شناخته شده و محبوب بود و شهادت وی باعث تالم جمع کثیری از مردم این دو کشور شد.

,

گفتنی است در این مراسم از موسیقی و نماهنگ حماسی سفیر آرامش با حضور خانواده سردار شهید حاج حسن شاطری رونمایی شد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه