اخبار داغ

رئیس پلیس فتا استان:

عامل هتک حیثیت شهروند قزوینی دستگیر شد/ از تصاویر شخصی برای پروفایل استفاده نکنید

عامل هتک حیثیت شهروند قزوینی دستگیر شد/ از تصاویر شخصی برای پروفایل استفاده نکنید
رئیس پلیس فتا استان گفت: هیچ حیاط خلوتی برای افراد در فضای مجازی وجود ندارد و کاربران نباید فضای مجازی را محلی امن و بی خطر تصور کرده و تصاویر شخصی و خانوادگی خود را در آن بارگزاری کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرهنگ فخرالدین توکلی در گفت‌وگو با  صبح قزوین اظهار کرد: با ارائه شکایت یک شهروند به پلیس فتا مبنی بر اینکه فردی با انتشار تصاویر شخصی وی در فضای مجازی باعث هتک حیثیت وی و خانواده اش شده خواستار رسیدگی به موضوع شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,


وی ادامه داد: ماموران پلیس فتا پس از انجام تحقیقات مقدماتی دریافتند شخص مجرم با سوء استفاده از اعتماد شاکی به تصاویر خصوصی وی دست یافته و ضمن انتشار در تلگرام، وی را تهدید به انتشار بیشتر اطلاعات کرده است.

رئیس پلیس فتا افزود: پس از انجام یکسری اقدامات فنی و تخصصی متهم را در یکی از استان‌های همجوار شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی وی را در محل اختفای خود دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به قانون سپردند.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: هیچ حیاط خلوتی برای افراد در فضای مجازی وجود ندارد و کاربران نباید فضای مجازی را محلی امن و بی خطر تصور کرده و تصاویر شخصی و خانوادگی خود را در آن بارگزاری کنند و از این طریق راه را برای سوءاستفاده مجرمان در فضای مجازی باز کنند.

توکلی یادآور شد: برابر ماده 745 قانون جرایم رایانه ای هرکس به وسیله سامانه های رایانه ای یا مخابراتی فیلم یا صوت یا فیلم خصوصی یا خانوادگی دیگری را منتشر کنند به نحوی که موجب هتک حیثیت او شود به حبس از 91 روز تا 2 سال یا جزای نقدی از 5 میلیون ریال تا 40 میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

وی به کاربران فضای مجازی توصیه کرد: از تصاویر شخصی خود بعنوان عکس پروفایل استفاده نکنند و از ارسال این تصاویر در گروه های تلگرامی و صفحات اینستاگرام خودداری و همچنین شهروندان می توانند در صورت مواجهه با موارد مشابه در فضای مجازی مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی cyberpolice.ir گزارش کنند.
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه