اخبار داغ

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف خبر داد:

برگزاری سوگواری یاس نبوی در 2788 امامزاده و بقعه کشور/اعزام بیش از 3300 مبلغ به سراسر کشور در ایام فاطمیه

برگزاری سوگواری یاس نبوی در 2788 امامزاده و بقعه کشور/اعزام بیش از 3300 مبلغ به سراسر کشور در ایام فاطمیه
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف با اشاره به اینکه سوگواری یاس نبوی در 2788 امامزاده و بقعه کشور برگزار می شود، گفت: بیش از 3300 مبلغ به سراسر کشور در ایام فاطمیه اعزام خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  قم فردا،  حجت الاسلام و المسلمین شرفخانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به هدف سازمان اوقاف، اظهار داشت: هدف سازمان اوقاف اجرای نیت واقفین در امنیت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,   قم فردا،  , قم فردا،, قم فردا, قم فردا,

وی ادامه داد: در کشور 190 هزار موقوفه داریم که 807 عنوان نیت برای واقفین خیر اندیش می باشد.

,

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف با اشاره به اینکه یکی از نیات وقف ، وقف برای حضرت زهرا(س) است، گفت:356 موقوفه برای روضه خوانی حضرت زهرا(س) و 522 موقفه هم برای تعزیه خوانی برای حضرت زهرا(س) وقف شده است.

,

وی افزود: در کل بیش از دو میلیون نیت وقف برای حضرت زهرا(س) با عنوان های مختلف در کشور داریم و در کل کشور 966 موقفه در خصوص سوگواری حضرت زهرا(س) داریم.

,

حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به مدیریت امامزاده ها و بقعه ها، بیان داشت:8051 بقعه امامزاده در کشور وجود دارد که مدیریت این اماکن بر عهده اوقاف می باشدو باید  این اماکن به قطب فرهنگی تبدیل شود و از بحث های مهم این مسئله اجرای مراسمات معنوی برای اهلبیت(ع) است.

,

وی عنوان داشت:وظیفه بعدی اداره اوقاف نشر معارف دینی هم بر اساس قانون اوقاف و هم بر اساس نیت موقوفات می باشد.

,

برگزاری سوگواری یاس نبوی در 2788 امامزاده و بقعه کشور

, برگزاری سوگواری یاس نبوی در 2788 امامزاده و بقعه کشور,

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف با اشاره به اینکه 2788 امامزاده و بقعه در کشور مراسم سوگواری حضرت زهرا(س) را با عنوان سوگواری یاس نبوی را برگزار می کنند ، ابراز داشت: مراسم سوگواری یاس نبوی متشکل از برنامه های مختلف فرهنگی و معنوی است.

,

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین سرفصل ها حضور مبلغ و روحانیون در نشر سیر فاطمی حضرت زهرا(س) می باشدکه بر همین اساس در کل کشور برنامه اعزام مبلغ را خواهیم داشت.

,

اعزام بیش از 3300 مبلغ به سراسر کشور در ایام فاطمیه

, اعزام بیش از 3300 مبلغ به سراسر کشور در ایام فاطمیه,

حجت الاسلام شرفخانی ادامه داد: 1360 نفر مبلغ آموزش دیده ازحوزه علمیه قم و 1947 نفر مبلغ از حوزه های علمیه خراسان، اصفهان و استان های دیگر برای برنامه های سوگواری حضرت زهرا(س) به تمام نقاط کشور اعزام خواهندشد.

,

وی بیان داشت:یکی از برنامه های سوگواری نبوی ، تجمع سوگواران صبح شهادت حضرت زهرا(س) در امامزاده های کشور و همچنین همایش رهروان یاس نبوی که ویژه بانوان است در روز شهادت حضرت زهرا(س) چند ساعت قبل از اذان مغرب در 530 امامزاده ها و بقعه کشور برگزار خواهد شد.

,

برگزاری تجمع سادات در شام غریبان شهادت حضرت زهرا(س) در 466 بقعه

, برگزاری تجمع سادات در شام غریبان شهادت حضرت زهرا(س) در 466 بقعه,

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف با اشاره به اینکه مراسم شام غریبان با عنوان تجمع سادات در 466 بقعه در کشور برگزار خواهد شد، گفت: در 1700 امامزاده نمایشگاهی با عنوان نمایشگاه انقلابی ترین بانو در جهت تبیین شخصیت حضرت زهرا(س)، ولایتمداری و حمایت از ولایت و امامت برگزار خواهدشد.

,

خیمه های معرفت در 515 امامزاده برگزار خواهد شد

, خیمه های معرفت در 515 امامزاده برگزار خواهد شد,

وی عنوان داشت: خیمه های معرفت در 515 امامزاده کشور برگزار خواهد شد و همچنین پوستر از حضرت زهرا(س) در تیراژ بیست هزار در کشور توزیع شده است و در این ایام نرم افزار اندرویدی یاس نبوی، خطبه فدکیه و... بین مردم بصورت رایگان توزیع می شود.

,

حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به برنامه آموزشی مبلغین، گفت: 19 و 20 بهمن ماه برنامه آموزشی برای مبلغین برگزار شد و همچنین 26 بهمن هم همایش بزرگ مبلغین در قم برگزار خواهد شد.

,

وی ادامه داد: در برنامه های آموزشی مبلغین بر روی بحث وحدت بسیار تاکید شده است.

,

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف با اشاره به موقوفات فاطمی، خاطرنشان کرد: در برخی شهرستان ها موقوفات برای حضرت زهرا(س) نداریم .

,

 

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه