اخبار داغ

یادداشت/

آیا عدالت و قانون اساسی هر دو تعطیل است ؟

آیا عدالت و قانون اساسی هر دو تعطیل است ؟
اگرافرادی که در طول 40 سال گذشته همواره در مسئولیتهای مهم نظام بوده و قائدتا" مطابق قانون اساسی و قوانین دیگرنمی توانسته شغل دیگری داشته باشد و امروز دارائی و ثروت وی بیش از صدها و بلکه هزار میلیارد تومان است معنای آن چیست ؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی جعفری آذر در زیتون نوشت: نزدیک چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی میگذرد و ملت ایران یکبار دیگر در یوم الله 22 بهمن 96 با تکرار حضور میلیونی خود در خیانها وحدت ، اسلام خواهی ، ایران دوستی،  ولایت مداری ، عدالت خواهی، دشمن ستیزی و در عین حال تنفر و انزجار خود را از فساد - به ویژه در سطح مسئولان و مدیران کشور، در شعارهای خود به نمایش گذاشتند وبدینسان سالگرد استقلال وآزادی خود را جشن گرفتند.
 مسئله :
 اگر مسئولی در طول 40 سال گذشنه بطور میانگین سالیانه  یک میلیارد تومان حقوق در یافت کرده و همه را پس انداز کرده باشد، دارایی او اکنون 40 میلیارد تومان می شود.
 اگر این مسئول در هر سال به هر دلیلی یک میلیارد تومان هم هبه و هدیه دریافت کرده باشد ،  جمع دارائی او می شود 80 میلیارد تومان .
اگر ملک یا خانه ای که در دهه 60  از دولت گرفته باشد و اکنون 20 میلیارد تومان ارزش داشته باشد، جمع دارایی او100 میلیارد تومان میشود.
 حال اگرافرادی که در طول 40 سال گذشته همواره در مسئولیتهای مهم نظام بوده و قائدتا" مطابق قانون اساسی و قوانین دیگرنمی توانسته شغل دیگری داشته باشد و امروز دارائی و ثروت وی بیش از صدها و بلکه هزار میلیارد تومان است معنای آن چیست ؟ 
 اصل49  قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مقرر می دارد  : دولت‏ موظف‏ است‏ ثروتهای‏ ناشی‏ از ربا، غصب‏، رشوه‏، اختلاس‏، سرقت‏، قمار، سوء ‎‎‎‎استفاده‏ از موقوفات‏، سوء استفاده‏ از مقاطعه‏ کاریها ومعاملات‏ دولتی‏، فروش‏ زمینهای‏ موات‏ و مباحات‏ اصلی‏، دایر کردن‏ اماکن‏ فساد وسایر موارد غیر مشروع‏ را گرفته‏ و به‏ صاحب‏ حق‏ رد کند و در صورت‏ معلوم‏ نبودن ‏او به‏ بیت‏ المال‏ بدهد. این‏ حکم‏ باید با رسیدگی‏ و تحقیق‏ و ثبوت‏ شرعی‏ به‏وسیله‏ دولت‏ اجرا شود.
 دوسئوال یا خواهش ساده :  
 اولا" مسئولان بزرگوار خود گزارش دهند که در زندگی شخصی ، چه میزان به الزامات  این اصل ملتزم بوده اند؟ اگر بوده اند، دارائیهای نجومی مطرح ، هست یا نیست ؟ اگر هست- محصول چیست؟
 ثانیا" کسی که طبق اصل 113 مسئول اجرای قانون اساسی است ، دستگاه قانونگذاری که قانون اساسی و سایر قوانین ملاک نظارت آنها است، دستگاه قضایی کشور که باید حافظ عدالت و مانع قانون شکنی باشد ، اقداماتشان چه نسبتی با این اصل درخشان قانون اساسی داشته و دارد؟ چگونه این اصل در جامعه مدیران و مسئولان کشور  اجرا شده که دارای  برخی از مسئولان کشور طبق اخبار به بیش هزار میلیارد رسیده است ؟

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زیتون ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه