اخبار داغ

سرپرست اوقاف و امور خیریه استان مرکزی:

۷۲ بقعه متبرکه استان مرکزی میزبان سوگواره «یاس نبوی»/اراک میزبان مسابقات سراسری قرآن کریم کشور می‌شود

۷۲ بقعه متبرکه استان مرکزی میزبان سوگواره «یاس نبوی»/اراک میزبان مسابقات سراسری قرآن کریم کشور می‌شود
سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به برگزاری برنامه‌های ویژه شهادت حضرت زهرا(س) گفت: سوگواره «یاس نبوی» در ۷۲ بقعه متبرکه استان مرکزی برگزار می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ حجت‌الاسلام حسین دلاوری سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه استان مرکزی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان از برگزاری چهل‌و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کشور در روزهای ۱۰ الی ۲۵ مهرماه سال آینده در اراک خبر داد و گفت: این مسابقات در رشته‌‌های حفظ ۵، ۱۰، ۲۰ و حفظ کل، قرائت تحقیق، قرائت، ترتیل، بخش معارفی شامل حفظ موضوعی قرآن،‌ حفظ و معارف احادیث، تفسیر قرآن کریم و ... برگزار می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , دیار آفتاب, ؛ حجت‌الاسلام حسین دلاوری سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه استان مرکزی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان از برگزاری چهل‌و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کشور در روزهای ۱۰ الی ۲۵ مهرماه سال آینده در اراک خبر داد و گفت: این مسابقات در رشته‌‌های حفظ ۵، ۱۰، ۲۰ و حفظ کل، قرائت تحقیق، قرائت، ترتیل، بخش معارفی شامل حفظ موضوعی قرآن،‌ حفظ و معارف احادیث، تفسیر قرآن کریم و ... برگزار می‌شود.,

وی با اشاره به اینکه نفرات برتر این مسابقات به مسابقات بین‌المللی اعزام می شوند، اظهار کرد: قبل از برگزاری این دوره از مسابقات در سطح ملی، شاهد برگزاری مسابقات در سطح شهرستانی و استانی خواهیم بود که نفرات برتر استانی به مرحله نهایی در سطح کشور راه می‌یابند.

,

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه استان مرکزی افزود: برای برگزاری باشکوه‌تر این مسابقات سه ستاد اجرایی و ۱۱ کارگروه تخصصی در استان تشکیل شده است.

,

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به استقبال خوب مردم استان از طرح تربیت حافظان قرآن بیان کرد: این اداره کل به منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت حافظان قرآن، تمام تلاش خود را برای تکمیل این سهمیه به کار بسته است.

,

دلاوری ادامه داد: طی ۵ سال گذشته که از اجرای طرح تربیت حافظان قرآن با دستور مقام معظم رهبری می گذرد تاکنون بیش از ۴۰ هزار نفر در قالب این طرح ثابت نام کرده‌اند.

,

, ,

سهمیه بیش از ۷ هزار نفری استان مرکزی در طرح تربیت حافظان قرآن

, سهمیه بیش از ۷ هزار نفری استان مرکزی در طرح تربیت حافظان قرآن, سهمیه بیش از ۷ هزار نفری استان مرکزی در طرح تربیت حافظان قرآن,

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه استان مرکزی اضافه کرد: سهمیه امسال استان در طرح تربیت حافظان قرآن کریم ۷ هزار و ۷۰۰ نفر بوده که امسال بالغ بر ۷ هزار و ۹۸۷ نفر در این طرح ثبت نام کرده‌اند.

,

وی با تاکید بر اینکه آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن امسال برای اولین بار به صورت سراسری در تاریخ ۱۰ اسفندماه در استان برگزار می شود، بیان کرد: در استان مرکزی ۴ هزار و ۶۴۶ نفر در این آزمون شرکت می‌کنند.

,

۷۲ بقعه متبرکه در استان مرکزی میزبان سوگواره «یاس نبوی»

, ۷۲ بقعه متبرکه در استان مرکزی میزبان سوگواره «یاس نبوی», ۷۲ بقعه متبرکه در استان مرکزی میزبان سوگواره «یاس نبوی»,

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه استان مرکزی بیان کرد: اداره اوقاف استان مرکزی کار ویژه‌ای را به مناسبت برگزاری مناسبت های مختلف دارد تا با برنامه‌ریزی این مناسبت‌ها بتواند مراسمات خوب و باشکوهی را برگزار کند.

,

دلاوری ایام فاطمیه را یکی از کارویژه‌های اوقاف عنوان کرد و افزود: باتوجه به در پیش‌رو بودن ایام اندوه‌بار شهادت فاطمه زهرا(س) برنامه‌های این مناسبت در قالب سوگواره «یاس نبوی» به مدت ۵ روز از تاریخ ۲۸ بهمن‌ماه تا دوم اسفندماه در ۷۲ بقعه شاخص استان مرکزی برگزار می شود.

,

وی خاطرنشان کرد: همایش «رهروان یاس نبوی» ویژه خواهران، شام غریبان، برگزاری خیمه‌های معرفت، غرفه‌های ترویج حجاب و عفاف در بقاع متبرکه، برگزاری شب شعر فاطمی، مراسم سخنرانی، مداحی و سینه‌زنی، محافل انس با قرآن، اقامه نماز ظهر و عصر شهادت در بقاع متبرک، قرائت زیارت مختص حضرت فاطمه(س)، اعزام مبلغان دینی به بقاع متبرکه از برنامه‌های طرح سوگواری یاس نبوی هستند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه