اخبار داغ

مدیر کل انتقال خون استان قزوین عنوان کرد

قزوین رتبه نخست آمار اهدای خون در کشور را کسب کرد

قزوین رتبه نخست آمار اهدای خون در کشور را کسب کرد
مدیرکل انتقال خون استان قزوین گفت: استان قزوین در ده ماه نخست امسال، بالاترین رشد و رتبه نخست آمار اهدای خون در کشور را کسب کرده که حاکی از مشارکت بالای مردم ایثارگر استان قزوین در زمینه اهدای خون است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شاخص، محمدحسین برادران مدیر کل انتقال خون استان قزوین در نشست خبری با اصحاب رسانه که ظهر امروز در این سازمان برگزار شد، با اشاره به آمار ۱۰ ماهه سال جاری اظهار کرد: طی این بازه زمانی تعداد ۴۵ هزار و ۷۰۰ مراجعه کننده داشتیم که این میزان در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته ۱۸ و نیم درصد رشد داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص،,

وی فزود: طی ۹ ماهه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ هزار و ۷۰۰ مورد خون‌گیری انجام شده که با رشد ۱۴ درصدی همراه بوده است.

,

این مسئول خاطرنشان کرد: استان قزوین در مقطع ۱۰ ماهه سال جاری بالاترین رشد اهدای خون را در بین استان‌های کشور داشته که جای قدردانی از مردم ایثارگر استان را دارد.

,

برادران بیان کرد: در بخش اهدای خون بانوان معمولا با مشکل مواجه هستیم اما امسال نسبت به سال گذشته ۳۰۰ نفر اهداکننده به بخش بانوان سازمان افزوده شده است.

,

مدیر کل انتقال خون استان قزوین تشریح کرد: بانوان ۷ درصد از اهداکنندگان خون را شامل می‌شوند اما باتوجه به اینکه نیمی از جمعیت را بانوان تشکیل می‌دهند میزان قابل قبولی نخواهد بود.

,

وی عنوان کرد: سازمان انتقال خون علاوه بر تامین نیاز خونی مراکز درمانی، در تمامی شاخصه‌ها طی ۱۰ ماهه سال جاری تحقق ۱۰۰ درصدی داشته است.

,

, , ,

این مسئول ابراز کرد: در راستای مصرف بهینه خون در مراکز درمانی، طی سه سال اخیر با برگزاری سمینارهای مرتبط برای دست اندر کاران توانستیم مصرف خون را به میزان ۱۰ درصد کاهش دهیم.

,

برادران با اشاره به اجرای طرح سپاس در پایگاه انتقال خون قزوین خاطرنشان کرد: باتوجه به نیاز بیمارن سرطانی به پیوند سلول‌های بنیادی خون، نمونه گیری لازم از اهداکنندگان انجام می‌شود و در صورت نیاز به آن‌ها فراخوان داده می‌شود که تاکنون ۳۰۰ نفر برای این طرح مراجعه و ثبت نام کرده‌اند.

,

مدیر کل انتقال خون استان قزوین اظهار کرد: یکی از خدمات انتقال خون برای نجات بیماران سرطانی است که ۳۰ درصد از سلول‌های خونی و ۵۰ درصد از پلاکت‌ها مورد استفاده این افراد قرار می‌گیرد و همچنین پلاسمای خون نیز برای افرادی که دچار ضعف سیستم ایمنی خون هستند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

,

وی توضیح داد: باتوجه به پیشرفت علم انتقال خون؛ به سمتی رفتیم که بتوانیم اجزای خون را از اهداکنندگان دریافت کنیم چراکه معدود بیمارن هستند که نیاز به خون کامل دارند.

,

این مسئول در ادامه بیان کرد: در نظر داریم که مرکز تخصصی اهدای پلاسمای خون را در مرکز انتقال خون تاکستان داشته باشیم.

,

برادران تصریح کرد: به جهت افزایش  ضریب اطمینان سلامت خون در نظر داریم به سمتی برویم که تمام اهداکنندگان مستمر باشند.

,

مدیر کل انتقال خون استان قزوین با بیان اینکه مرکز انتقال خون همواره برای ۴ تا ۷ روز ذخیره خون دارد، اذعان داشت: اگر بتوانیم میزان اهداکنندگان مستمر را به ۹۰ درصد برسانیم این نگرانی که در مواقع بحران با کمبود خون مواجه شویم برطرف خواهد شد.

,

وی افزود: به جهت استقبال بانوان در امر اهدای خون، تفاهم نامه‌ ای با امور اجتماعی و بانوان استانداری منعقد کردیم و در حال انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه‌ها هستیم چراکه معتقدیم بالا بردن فرهنگ اهدای خون می‌تواند موجب ارتقای سلامت روان جامعه و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باشد.

,

این مسوول در انتها گفت: خوشبختانه تمامی فعالیت‌های مرکز انتقال خون قزوین از اهداکننده تا تولید فراورده‌ها طی آخرین بازدید بازرسی وزرات بهد اشت آلمان و سازمان بهداشت استاندارد جهانی طی ۲ روز گذشته مورد تایید قرار گرفت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه