اخبار داغ

در سایه چشم‌پوشی مسئولان مخابرات؛

ضعف زیر ساختهای مخابراتی تلفن همراه و اینترنت در هرمزگان/مردم برای برقراری تماس به پشت بام خانه ها می روند!

ضعف زیر ساختهای مخابراتی تلفن همراه و اینترنت در هرمزگان/مردم برای برقراری تماس به پشت بام خانه ها می روند!
با وجود توسعه امکانات و گسترش زیر ساخت های مخابراتی هنوز برخی روستاهای استان هرمزگان در زمینه زیر ساخت های مخابرات، دسترسی به اینترنت و آنتن دهی تلفن همراه با مشکلات متعددی مواجه هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فرهنگ کده؛ رشد و گسترش تکنولوژی های ارتباطی، دوره جدیدی از حیات اجتماعی جوامع را پدید آورده است و از آغاز قرن نوزدهم و رشد صنعت در اقضی نقاط جهان، دوره جامعه صنعتی به طور فراگیری بسط و گسترش یافت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از فرهنگ کده؛ رشد و گسترش تکنولوژی های ارتباطی، دوره جدیدی از حیات اجتماعی جوامع را پدید آورده است و از آغاز قرن نوزدهم و رشد صنعت در اقضی نقاط جهان، دوره جامعه صنعتی به طور فراگیری بسط و گسترش یافت., فرهنگ کده,

با ورود اینترنت به چرخه حیات اجتماعی جوامع، جامعه صنعتی رفته رفته جای خود را به جامعه جدیدی که جامعه اطلاعاتی نامیده شد، داد و در حقیقت اینترنت واسط تغییر ساختاری جوامع از صنعتی به اطلاعاتی بود.

,

اینترنت حلقه اصلی جریان نوین ارتباطی و اطلاعاتی در دوران جدید است تا پیش از سال های دهه 1970 و 1980 میلادی، عمده توجه به آثار و توانمندی های سخت افزاری رایانه ها بود، از حدود دهه 1990 به بعد، با ورود تکنولوژی های جدید مخابراتی و برداشتن گامهایی مهم در حوزه کانال های ارتباطی و شبکه های اتصال ،شیوه ارائه و انتقال اطلاعات به کلی دگرگون شد.

,

گسترش فناوری های جدید اطلاعاتی و ارتباطی هنوز هم در حال انجام است و هر روز و هر لحظه بشریت شاهد تبلور گونه ای جدید از رشد فناوری های اطلاعاتی در عرصه اینترنت و شبکه های دیجیتالی است.

,

در سال های اخیر تلاش های بسیاری در سطح استان هرمزگان در زمینه توسعه شبکه های مخابراتی صورت گرفته است و رقابت اپراتورهای فعال تلفن همراه باعث شده است تا شاهد ارائه امکانات بسیار خوب و آنتن دهی مطلوب در اکثر نقاط استان باشیم ولی هنوز هم نقاطی هستند که در این زمینه مشکلاتی دارند.

,

مشکل آنتن دهی موبایل و عدم دسترسی به اینترنت یک مشکل اساسی در اکثر روستاهای استان هرمزگان است که نیازمند تدبیر جدی مسئولان مخابرات است تا شاهد گرایش و ماندگاری بیشتر مردم به ویژه جوانان در روستاهایشان باشیم.

,

بسیاری از روستاهای بشاگرد از نعمت اینترنت و آنتن دهی تلفن همراه بی بهره هستند

, بسیاری از روستاهای بشاگرد از نعمت اینترنت و آنتن دهی تلفن همراه بی بهره هستند, بسیاری از روستاهای بشاگرد از نعمت اینترنت و آنتن دهی تلفن همراه بی بهره هستند,

محمد غریب شاهی، نائب رئیس شورای شهر سردشت در گفتگو با خبرنگار فرهنگ کده با اشاره به اینکه بشاگرد بعد از ارتقاء به شهرستان چشم انتظار امکاناتی درخور نام شهرستان بوده است، اظهار کرد: در زمینه آنتن دهی و اینترنت با تلاش مسئولان و پیگیری های که از سوی فرمانداری و شوراهای اسلامی صورت گرفته با توجه به وضعیت کوهستانی بودن منطقه و پراکندگی روستا می توان گفت تا حدودی قابل قبول است.

,

نائب رئیس شورای شهر سردشت در ادامه بیان کرد: اکنون در دو شهر سردشت به عنوان مرکز شهرستان بشاگرد وضعیت اینترنت آن در اسفند ماه سال گذشته و شهر گوهران هم در دی ماه سال جاری به فورجی تبدیل شد.

,

غریب شاهی به وضعیت اینترنت روستاهای بشاگرد اشاره کرد و گفت: روستاهای شهرستان بشاگرد که دکل همراه اول دارند از اینترنت تری جی بهره مند هستند که مردم این روستاها چشم انتظار ارتقاء وضعیت اینترنت هستند.

,

وی با اشاره به مشکلات نبود اینترنت در روستاها، افزود: با توجه به فاصله طولانی روستاها تا مرکز شهرستان متاسفانه مردم این مناطق مجبور هستند برای انجام کوچک ترین کار اینترنتی به مرکز شهرستان بیایند.

,

نائب رئیس شورای شهر سردشت بیان کرد: طبق صحبت هایی که با مسئولان شهرستان شده بنا است بزودی روستاهایی که دکل همراه اول دارند وضعیت اینترنت آنها به فورجی تبدیل شود که انشالله با پیگیری مسئولان این امر تحقق پیدا کند.

,

غریب شاهی با بیان اینکه بسیاری از روستاهای سه بخش شهرستان بشاگرد از نعمت اینترنت و آنتن دهی تلفن همراه بی بهره هستند، تصریح کرد: تعداد زیادی از روستاها خط های روستای به نام نورتل استفاده می کنند که در محدوده همان روستا قابل استفاده است.

,

وی در ادامه تاکید کرد: اهالی روستاهای فاقد آنتن دهی و اینترنت روستاها خواستار توجه بیشتر به این مناطق هستند و چشم انتظار این هستند که اپراتورهای همراه اول و ایرانسل خدمات رسانی کنند.

,

نائب رئیس شورای شهر سردشت اظهار کرد: بنده به عنوان نماینده مردم بشاگرد ضمن قدردانی از خدماتی که تاکنون در این شهرستان صورت گرفته از مسولان خواستار پیگیری وضعیت مناسب آنتن دهی تلفن همراه و اینترنت هستیم چرا که در این عصر کنونی بحث اینترنت از نیازهای اصلی بشمار می رود.

,

بزرگترین بخش استان هرمزگان از ضعف زیرساخت مخابراتی رنج می‌برد

, بزرگترین بخش استان هرمزگان از ضعف زیرساخت مخابراتی رنج می‌برد, بزرگترین بخش استان هرمزگان از ضعف زیرساخت مخابراتی رنج می‌برد,

حمیدرضا مرادی، عضو شورای بخش مرکزی بندرعباس در گفتگو فرهنگ کده با اشاره به وضعیت نامناسب اینترنت بخش مرکزی بندرعباس، افزود: وضعیت اینترنت در کل بخش مرکزی مناسب نیست و در منطقه سیاهو به علت بعد مسافت از مرکز فقط در نزدیکی دکل های همراه اول اینترنت همراه وجود دارد اما در سایر روستا وضعیت اینترنت نامطلوب است.

,

عضو شورای بخش مرکزی بندرعباس بیان کرد: سه روستای هدف گردشگری به نام های زاکین،سیخوران و سرخا و روستای خرسین که اثر ملی گنبد نمکی خرسین در آن وجود دارد که گردشگران زیادی برای تفریح به این مناطق سفر می کنند از وضعیت اینترنت گلایه دارند.

,

مرادی گفت: درمنطقه گچین روستاهای کل متلی،دمیلو،مغ احمد بالا و پایین وضعیت اینترنت مناسب نیست و بسیاری از روستاهای این بخش مشکل تلفن همراه دارند.

,

 

,

60 درصد از شبکه های ارتباطی روستاهای بخش مرکزی در دسترس نیستند

, 60 درصد از شبکه های ارتباطی روستاهای بخش مرکزی در دسترس نیستند, 60 درصد از شبکه های ارتباطی روستاهای بخش مرکزی در دسترس نیستند,

وی با بیان اینکه فقط 40 درصد روستاها، دهستان ها و شهرهای بخش مرکزی از اینترنت برخوردار هستند،افزود: روستاهای آبقلمو،قسمتی از روستاهای سیاهو، ایسین، خورگو، گچین، تازیان و سرخون فاقد پوشش تلفن همراه اول هستند.
عضو شورای بخش مرکزی بندرعباس گفت: بخش مرکزی شامل 100 روستا و 5 دهستان و یک شهر و با جمعیتی بالغ بر ۱۱۰ هزار نفر و یکی از بزرگترین بخش استان هرمزگان و کشور و همچنین بزرگتر از ۹ شهرستان هرمزگان اما در زمینه ارتباطات رنج می برد.

,
,

مرادی با اشاره به اینکه عدم توجه به زیر ساخت های مخابراتی باعث عدم حضور گردشگردان در منطقه می شوند، افزود: عدم اینترنت در روستاها و شهرها ارتباطات تصویری و کلامی و نوشتاری و همچنین دانش آموزان، دانشجویان، مغازه داران بازارچه ها با مشکل رو برو می کند و امداد رسانی و کمک درمواقع بحرانی میسر نمی شود.

,

وی تصریح کرد: توسعه ارتباطات لازمه زندگی و از زیر ساخت های توسعه هر منطقه است و آموزش کشاورزان و صنعتگران و جوامع روستایی از طریق فضای مجازی برای بهره وری لازم است.

,

عضو شورای بخش مرکزی بندرعباس بیان کرد: دهستان گچین قطب اقتصادی و بازارچه های فروش لوازم خانگی و برقی و دهستان ایسین و تازیان و سرخون و سیاهو قطب گردشگری و کشاورزی هستند اما از عدم زیرساخت های ارتباطات رنج می برند.

,

ارتباطات اینترنت باید تا آخرین نقاط بخش توسعه یابد

, ارتباطات اینترنت باید تا آخرین نقاط بخش توسعه یابد, ارتباطات اینترنت باید تا آخرین نقاط بخش توسعه یابد,

مرادی با بیان اینکه ارتباطات اینترنت باید تا آخرین نقاط بخش توسعه یابد تا مردم با بهره گیری از فضای بیکران نامحدود اینترنت فضای کسب و کار را رونق بخشند، گفت: ورود شرکت های اینترنت خصوصی یکی از راهکارها است که در حال حاضر یک شرکت خصوصی در روستای زاکین و درگز و تلسورو فعالیت می کند.

,

وی یادآور شد: وسیع بودن و جمعیت بالا بخش مرکزی بسیار اهمیت دارد تا شرکت های خصوصی ورود کنند و ما از شرکت های بخش خصوصی برای فعال سازی اینترنت در روستاها و دهستان ها استقبال می کنیم.

,

عضو شورای بخش مرکزی بندرعباس اظهار کرد: با توجه به عصر ارتباطات و دهکده جهانی و لزوم توسعه اینترنت در تمام نقاط بخش مرکزی بندرعباس لازم است که با پوشش سراسری اینترنت به کار و حرفه کشاورزان و بازاریان رونق بخشید و گردشگری هم درصورت عدم پوشش اینترنت متضرر خواهد شد.

,

, ,

بخش مرکزی نیازمند همت مسئولان در زمینه زیر ساخت های مخابراتی است

, بخش مرکزی نیازمند همت مسئولان در زمینه زیر ساخت های مخابراتی است, بخش مرکزی نیازمند همت مسئولان در زمینه زیر ساخت های مخابراتی است,

مرادی در ادامه خاطر نشان کرد: بخش مرکزی نیازمند همت مسولان در زمینه زیر ساخت های مخابراتی است که اینترنت در این برهه از زمان ضرورتی انکار ناپذیر دارد.

,

اسماعیل عامری، شورای روستای درگز دهستان سیاهو بندرعباس اظهار کرد: وضعیت آنتن دهی تلفن های روستایی همراه اول و اینترنت در روستاهای دهستان سیاهو از جمله درگز و زاکین بسیار نا مطلوب است.

,

شورای روستای درگز بیان کرد: متاسفانه مردم این منطقه خصوصا درگز و زاکین با توجه به حجم انبوه حضور گردشگران از آن محرم هستند و ضرورت وجود آنتن دهی و تجهیز مخابرات روستای درگز به عنوان روستای مابین7 روستای زاکین، خرسین، چاهکل، تلسورو و دق فینو از مهمترین درخواست های مردم است.

,

عامری خاطر نشان کرد: با یک بارندگی و طوفان ارتباط کاملا قطع و بروز مشکلات فراوانی خصوصا برای کسبه منطقه را در پی دارد.

,

اپراتورهای ایرانسل و رایتل هیچ پوشش آنتن دهی در منطقه سیاهو نداشته است

, اپراتورهای ایرانسل و رایتل هیچ پوشش آنتن دهی در منطقه سیاهو نداشته است, اپراتورهای ایرانسل و رایتل هیچ پوشش آنتن دهی در منطقه سیاهو نداشته است,

مسعود پیری زاده یکی از اهالی روستای درگز با اشاره به مشکلات مخابراتی این روستا، افزود: سنگ بنای توسعه ارتباطات در روستا با راه اندازی تلفن های بی سیم WLL از همان ابتدا کاری بسیار بیهوده و مشکل ساز برای مردم اکثر مناطق روستایی از جمله روستاهای منطقه سیاهو بود.

,

این شهروند روستای درگز گفت: برخی از مدیران کشور در راستای واردات تجهیزات بی کیفیت و منسوخ از کشور چین سیستم تلفن بی سیم مذکور را که حدود بیش از ۵۰ سال پیش فقط برای کاربرد نظامی استفاده می شد وارد کشور کردند و به جای توسعه ارتباطات وقت و هزینه مردم را اتلاف کردند.

,

پیری زاده اظهار کرد: این سیستم تلفن بی سیم WLL که ساکنان روستاها بهتر از هر کارشناسی معایب آن را می دانند در مواقع بارندگی قطع و دچار اختلال می شود.

,

وی بیان کرد: هزینه شارژ بالا، عدم آنتن دهی در بیشتر مواقع، عدم ارسال و دریافت پیامک، عدم استفاده از GPRS در این نوع سیم کارت و سایر مشکلات دیگر در بحث گوشی های تلفن و سیم کارت موجب شده مردم از این تکنولوژی فاصله بگیرند و از اپراتورهای دیگر از جمله همراه اول نیز استفاده کنند و تعداد مشترکان WLL به بیشتر از نصف نیز کاهش پیدا کند.

,

وضعیت نامطلوب آنتن‌دهی تلفن همراه اول در سیاهو/ لزوم توسعه زیرساخت‌های ارتباطی

, وضعیت نامطلوب آنتن‌دهی تلفن همراه اول در سیاهو/ لزوم توسعه زیرساخت‌های ارتباطی, وضعیت نامطلوب آنتن‌دهی تلفن همراه اول در سیاهو/ لزوم توسعه زیرساخت‌های ارتباطی,

شهروند روستای درگز تصریح کرد: مردم روستای درگز با همکاری و همراهی شوراها بارها از طریق مخابرات استان پیگیر تعویض این سیستم با تلفن ها سیمی ثابت شدند اما متاسفانه راه به جایی نبردند و امیدواریم مسئولان استان با حسن نیتی که به مردم روستاهای استان دارند این موضوع را به جد پیگری و در اسرع وقت به سرانجام برسانند.

,

پیری زاده خاطر نشان کرد: پوشش تلفن همراه اول در برخی از روستاهای منطقه سیاهو از جمله درگز و روستاهای اطراف از کیفیت لازم برخودار نیست و سایر اپراتورها از جمله ایرانسل و رایتل در منطقه سیاهو تا کنون هیچ پوشش آنتن دهی نداشته است.

,

قعطی مکرر اینترنت تلفن همراه اول شهر لیردف جاسک

, قعطی مکرر اینترنت تلفن همراه اول شهر لیردف جاسک, قعطی مکرر اینترنت تلفن همراه اول شهر لیردف جاسک,

حمزه کمالی، یکی از شهروندان شهر لیردف جاسک با اشاره به وضعیت اینترنت این شهر، گفت: سرعت اینترنت ایرانسل در حال حاضر به برکت اطلاع رسانی سایت خبری فرهنگ کده تری جی شده اما با توجه به اینکه کاربران آن زیاد است پاسخگوی مردم نیست.

,

این شهروند شهر لیردف با بیان اینکه سرعت اینترنت همراه اول مکرر قطع و وصل می شود، افزود: در حال حاضر اینترنت همراه اول در شهر لیردف 2G است و نیاز به ارتقاء دارد.

,

150 روستای بشاگرد با مشکل اینترنت روبه رو هستند/بسیاری از روستاها فاقد آنتن دهی تلفن همراه!

, 150 روستای بشاگرد با مشکل اینترنت روبه رو هستند/بسیاری از روستاها فاقد آنتن دهی تلفن همراه!, 150 روستای بشاگرد با مشکل اینترنت روبه رو هستند/بسیاری از روستاها فاقد آنتن دهی تلفن همراه!,

عباس حبیب زاده، عضوشورای بخش گوهران، اظهار کرد: درشهرستان بشاگرد به غیر از شهرهای سردشت وگوهران نزدیک به 150 روستا مشکل اینترنت دارند.

,

عضو شورای بخش گوهران با اشاره به وضعیت آنتن دهی تلفن های همراه، گفت: بسیاری از روستاها به شبکه تلفن همراه دو امپراتور بزرگ کشور وصل نیستند و عدم زیر ساخت های مخابراتی مشکلات فراوانی را برای مردم بوجود آورده است.

,

وضعیت نامطلوب اینترنت در شهر فین

, وضعیت نامطلوب اینترنت در شهر فین, وضعیت نامطلوب اینترنت در شهر فین,

قاسم زاده، عضو شورای شهر فین در خصوص وضعیت نامطلوب اینترنت شهر فین، افزود: وضعیت اینترنت در شهر فین نامطلوب است و این مساله برای اهالی روستا به ویژه فرهنگیان و جوانان مشکل است و بسیاری از گردشگران از آمدن به شهر صرف نظر می کنند.

,

عضو شورای شهر فین تصریح کرد: فین و محلات مارم وحسین آباد و روستاهای غرب خصوصا ادارات با مشکل کندی اینترنت و حتی برخی اوقات برای مدت طولانی اینترنت قطع می شود که این عمده ترین مشکل است.

,

مردم برای برقراری تماس به پشت بام خانه ها و بلندی کوه ها می روند!

, مردم برای برقراری تماس به پشت بام خانه ها و بلندی کوه ها می روند!, مردم برای برقراری تماس به پشت بام خانه ها و بلندی کوه ها می روند!,

اسماعیل شهدادی، یکی از شهروندان روستای کش پیری شهرستان میناب در رابطه با وضعیت آنتن دهی این روستا، گفت: روستای کش پیری فاقد اینترنت است و حتی در برخی مواقع برای برقراری تماس مجبور می‌شویم به بالای پشت بام منزل یا کوه ها برویم.

,

این شهروند روستای کش پیری تاکید کرد: این یک معضل جدی برای شهروندان کش پیری است چرا که در مواقع حوادث و یا آتش سوزی‌ها امکان برقراری تماس به دلیل عدم پوشش شبکه‌های تلفن همراه وجود ندارد که همین خود بحرانی اساسی است.

,

قطعی های مکرر اینترنت در روستای گورزانگ

, قطعی های مکرر اینترنت در روستای گورزانگ, قطعی های مکرر اینترنت در روستای گورزانگ,

رنجبری، یکی دیگر از شهروندان روستای گورزانگ شهرستان میناب از وضعیت اینترنت روستا گلایه مند بود و گفت: اینترنت روستای گورزانگ در چند روز اخیر قطع و وصل می شود و پیگیری های زیادی کردم اما پاسخی دریافت نکردم.

,

با این اوصاف به نظر می رسد وضعیت آنتن دهی تلفن همراه و دسترسی به اینترنت در شهرها و روستاهای استان هرمزگان اصلا رو به راه نیست و باید مسئولان نسبت به خواسته های مردم پای کار آیند و اقدام عاجل کنند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه