اخبار داغ

افتتاح چهارمین کارخانه تولید فروسیلیسیوم کشور در خمین+تصاویر

افتتاح چهارمین کارخانه تولید فروسیلیسیوم کشور در خمین+تصاویر
چهارمین کارخانه تولید فروسیلیسیوم کشور در شهرستان خمین با تولید سالانه ۱۲ هزار تن، امروز با حضور مسئولان به بهره‌برداری رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خمین نیوز؛ عابدی، مدیر عامل شرکت فروسیلیسیوم امروز در مراسم بهره‎برداری از این کارخانه گفت: این کارخانه از سال ۹۴ کلنگ‌زنی شد و امروز در کمتر از دو سال آماده بهره‌برداری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خمین نیوز,

وی اظهارکرد: کارخانه خط تولید فروسیلیسیوم در زمینی به مساحت ۱۳۵ هزار مترمربع با سرمایه ۸۵ میلیارد تومان آغاز به کار کرده است که در حال حاضر بخشی از این سرمایه در زمینی به مساحت حدود ۵ هکتار هزینه شده است که با شروع کار، توسعه پیدا خواهد کرد.

,

عابدی بیان کرد: در جهان ۸ میلیون تن فروسیلیسیوم و در کشور ۱۰۴ هزار تن فروسیلیسیوم تولید می‌شود که سهم خمین در تولید این شهرستان ۱۲ هزار تن در سال است که در صنعت فولاد کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

,

وی بیان کرد: شرکت فروسیلیسیوم شهرستان خمین چهارمین شرکت تولید کننده این محصول در کشور است که ۱۲۰ نفر به طور مستقیم و بیش از ۱۷۰ نفر به طور غیرمستقیم اشتغالزایی دارد.

,

عابدی ادامه داد: به جز خمیر الکترود، مابقی مواد اولیه این کارخانه در داخل تولید می‌شود که یکی از بهترین مزایای این کارخانه است.

,

وی افزود: احداث پست ۶۳ به ۲۰ کیلوولت در این شرکت تولیدی، از دیگر مزایا است که در آینده نیز مشکل برق نخواهیم داشت.

,

عابدی تصریح کرد: دولت باید حمایت‌های بیشتری از تولیدکنندگان داشته باشد تا بتوان با هزینه کمتری این کارخانه‌های تولید را راه‌اندازی کرد.

,

ابراهیم محمودزاده، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح (ساتا) نیز در این مراسم گفت: شهرستان خمین به دلیل نزدیکی به معادن سیلیس برای تهیه مواد اولیه این کارخانه و همچنین نزدیکی به بازار مصرف در استان اصفهان، بهترین گزینه برای احداث این کارخانه بود.

,

وی بیان کرد: این دو مزایا، از لحاظ اقتصادی منافع خوبی را برای شهرستان و استان و همچنین برای ساتا دارد که باید توسعه پیدا کند.

,

محمودزاده گفت: برای اینکه بتوان این کارخانه را توسعه داد و شغلی پایدار ایجاد کرد، این کارخانه باید بتواند علاوه بر نیاز داخلی صادرات هم داشته باشد.

,

وی بیان کرد: با توسعه این کارخانه، می‌توان با تلاش جهادی صنایع زیادی را در کنار آن راه‌اندازی کرد تا هم برای شرکت صرفه اقتصادی داشته باشد و هم اینکه اقتصادی پایدار داشته باشیم.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه