اخبار داغ

از نگاه عضو سابق شورای شهر دهگلان:

بیان مختصر ازپتانسیل و مشکلات شهرستان دهگلان / در انتصاب مدیران نباید دنبال جریان فکری اصولگرا واصلاح طلب باشیم

بیان مختصر ازپتانسیل و مشکلات شهرستان دهگلان / در انتصاب مدیران نباید دنبال جریان فکری اصولگرا واصلاح طلب باشیم
عضو سابق شورای اسلامی شهردهگلان با توجه به مشکلات وپتانسیل شهرستان خواستار حضور مسئولان ارشد استانی جهت رفع مسائل و مشکلات و توسعه ی بیشتر شهرستان شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ صباح قاسمی عضو سابق شورای شهر دهگلان در گفتگو با خبرنگار دهگلان شیدا با اشاره به بیان فرصت، پتانسیل و مشکلات دهگلان خواستار توجه ویژه مسولان ارشد استان به شهرستان دهگلان شد.


وی ضمن اشاره مختصری از فرصت ها و پتانسیل های، مسائل و مشکلات شهرستان گفت: با توجه به اینکه یکی از شاخص های توسعه در هر کشوری و به تبع آن در استان و شهرستان وجود نیروی انسانی است خوشبختانه شهرستان دهگلان دارای بیشترین نیروی انسانی جوان و تحصیلکرده و دارای تحصیلات عالی دانشگاهی و نخبه می باشد و اهمیت دادن به این ظرفیت توانمند و توجه به آن می تواند بعنوان یک پتانسیل و فرصت خوبی در جهت رشد و توسعه شهرستان باشد و بی توجهی به این نیرو  و کنار گذاشتن آنها قطعا خسارات جبران ناپذیری به شهرستان خواهد زد و حتی تبعات بعدی و خسارات اجتماعی زیادی را به همراه دارد.

 

قاسمی دومین ظرفیت شهرستان را کشاورزی دانست و اظهار داشت: دهگلان با داشتن بیشترین زمینهای کشاورزی مستعد و دشت معروف لیلاخ نه تنها در استان بلکه در کشور نیز دارای نام و نشان است که نیاز است رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان برای کشاورزی صنعتی و کشت های متنوع متناسب با وضعیت منطقه و با توجه به بحران کمبود آب برنامه ریزی داشته باشد و در بحث کشت محصولات جنبه اقتصادی را نیز مدنظر قرار دهند که کشاورز ما کمتر دچار ضرر و زیان گردد زیرا کشاورزی بدون برنامه نه تنها کمکی نمی کند بلکه در این شرایط بحران آبی هم می تواند تهدید باشد.

 

عضو سابق شورای شهر دهگلان با اشاره به وجود سه سد "سنگ سیاه، سد سورهال و سد قوچم " که ظرفیت سوم شهرستان و درحال تکمیل می باشد گفت: در صورت حمایت این منابع آبی می تواند ظرفیت و پتانسیل بزرگی برای اشتغالزایی در بحث شیلات، توسعه گردشگری و جذب توریست و کشاورزی برای جوانان بیکار شهرستان شود.

 


وی در ادامه گفت: درخواست مردم شهرستان است که با وجود زمینهای مناسب کشاورزی که در سایر استانها نظیر آنها کمتر یافت می شود آب این سدها در شهرستان مورد استفاده قرار گیرد و اولویت اول در استفاده از آبها با دهگلان باشد.


قاسمی در ادامه دامداری و دامپروری به شکل صنعتی و سنتی در روستاها را چهارمین ظرفیت شهرستان دانست و گفت: برای توسعه دامداری در روستاها می طلبد بیشتر به مشکلات آنها توجه شود.

 


وی با بیان پنجمین ظرفیت که وجود بزرگترین شهرک صنعتی استان در دهگلان میباشدگفت: که این امر نیازمند توجه بیشتر و داشتن برنامه جهت توسعه، تکمیل و جذب سرمایه گذار می باشد و لازم است بکارگیری جوانان و نیروهای بومی شهرستان در این واحدها اولویت اول باشند.

 


در حوزه روستاها؛ کمبود آب شرب و عدم راهها ارتباطی مناسب زمینه ساز مهاجرت اجباری  روستائیان به شهراست  

 

صباح قاسمی با توجه به کمبود آب شرب و عدم راهها ارتباطی مناسب روستایی که روستائیان با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند اظهار داشت: اگر این دو موضوع به صورت جدی پیگیری نشود منجر به کوچ اجباری و خالی شدن روستاها و ضربه بر پیکره اقتصادی روستاها می گردد.

 

وی افزود: یکی دیگر از مشکلات روستاها که نیازمند توجه است اجرای فاز دوم و سوم طرح "هادی"  که فاز اول در بعضی روستاهای تا کنون اجرا نشده است.

 

عضو شورای سابق دهگلان ضمن اشاره به تسهیلاتی که در قالب طرحها از طرف جهاد کشاورزی در شهرستان به افراد متقاضی پرداخت می شود گفت: لازم است مدیران ذی ربط روند پرداخت این تسهیلات را آسان تر کنند که کشاورز با مشکل مواجه نشود.

 

در انتصاب مدیران نباید دنبال جریان فکری اصولگرا واصلاح طلب باشیم

 

قاسمی در ادامه با اشاره به حضور گسترده مردم دهگلان در انتخابات و فعالیت های اجتماعی و خصوصا مشارکت گسترده در انتخابات اخیر ریاست جمهوری گفت: این حرکت مردمی واقعا الگو و نمونه بود و برای مسئولان پیامی دارد لذا توجه به این موضوع می طلبد که مسئولان و دولت بیشتر از این خدمتگزار مردم باشند زیرا شهرستان دهگلان مورد بی مهری و بی توجهی مسئولان استانی قرار گرفته که امیدوارم مدیران ارشد استانی مشکلات شهرستان را مودر توجه ویژه قرار دهند.

 

وی افزود: اگر در انتصاب مدیران دنبال جریان فکری باشیم موفق نخواهیم شد اصلاح طلبی و اصولگرایی مورد احترام است ولی باید دنبال افراد توانمند و شایسته که در عرصه خدمتگزاری به جامعه موفق هستند، باشیم و در نهایت مردم جامعه باید بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی را احساس کنند.

 

انتهای پیام/

 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه