اخبار داغ

آغاز گلدهی درختان بادام کوهی درحاجی آباد/پیشگیری از تصرفات اراضی ملی در شهرستان حاجی آباد

آغاز گلدهی درختان بادام کوهی درحاجی آباد/پیشگیری از تصرفات اراضی ملی در شهرستان حاجی آباد
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان حاجی آباداز گلدهی درختان بادام کوهی در این شهرستان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پیارم حاجی آباد ؛ ایوب شکاری گفت: بادام کوهی (الوک) درختچه ای پر شاخه ، با شاخه های ترکه ای و راست است که برگ های آن به صورت خطی سرنیزه ای یا قاشقی با لبه های کنگره ای است که بیشتر در فصل بهار دیده می شود و گلدهی بادام کوهی در شهرستان حاجی آباد از بهمن ماه آغاز و تا نیمه اسفندماه ادامه دارد

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پیارم حاجی آباد ؛,

وی افزود: از مهم ترین ذخیره گاه های ژنتیکی درخت بادام کوهی می توان به منطقه کوهشاه احمدی، گیس میتلخ و اطارف روستای آبگرم لایبیشه  این شهرستان اشاره نمود و همچنین در سایر نقاط شهرستان حاجی آباد به صورت پراکنده مشاهده می گردد.

,

شکاری در ادامه بیان نمود : درخت بادام کوهی خواص دارویی و صنعتی داشته و از میوه بادام کوهی برای روغن گیری استفاده می شود و مغز شیرین شده آن مصرف خوراکی دارد.

,

وی گفت: از هر درختچه بادام کوهی حدود ۳ کیلوگرم محصول برداشت می‌شود که مزه تلخی دارد، فصل برداشت میوه‌های رسیده بادام کوهی اواخر مرداد است.

,

درختچه بادام کوهی درختچه‌ای پر شاخه، با شاخه‌های ترکه‌ای و راست است که برگ‌های آن بیشتر در بهار دیده می‌شود و در فصل تابستان بدون برگ است.

,

پیشگیری از تصرفات اراضی ملی در شهرستان حاجی آباد

, پیشگیری از تصرفات اراضی ملی در شهرستان حاجی آباد,

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان حاجی آباد از پیشگیری و رفع تصرف اراضی ملی در منطقه آبید کوهشاه احمدی این شهرستان خبر داد.

,

ایوب شکاری گفت: ضمن گشت زنی مأمورین یگان حفاظت این اداره در منطقه کوهشاه احمدی این شهرستان از تصرفات منطقه آبید کوهشاه درهمان ابتدای تصرفات پیشگیری و رفع تصرف بعمل آمد و باستناد تبصره ذیل ماده 55 نسبت به زدودن آثار تصرفی در ذخیره گاه جنگلی اقدام گردیدهمچنین از متصرف ضمن اخذ تعهد تفهیم گردید هیچگونه فعالیت غیرمجاز در اراضی ملی و ذخیره گاه های جنگلی انجام ندهد.

,

شکاری افزود: بدلیل حفظ و نگهداری درختان جنگلی منجمله بادام کوهی منطقه کوهشاه احمدی توسط نیروهای یگان حفاظت این اداره و  قرقبان منطقه کوهشاه احمدی گشت زنی به طور مستمر انجام می شود و مردم می توانند از طریق سامانه تلفنی 1504 گزارشات تخریب و تصرف اراضی ملی ، قطع درختان جنگلی، آتش سوزی و غیره را به این اداره اطلاع دهند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه