اخبار داغ

کاشت 10 هزار درخت توت برای توسعه فضای سبز در بستر دره رود؛

دره رود نفس تازه کشید!/ محل دفن زباله های اصلاندوز بالاخره تغییر کرد+عکس

دره رود نفس تازه کشید!/ محل دفن زباله های اصلاندوز بالاخره تغییر کرد+عکس
همزمان با آغاز عملیات پاکسازی بستر رودخانه دره رود اصلاندوز از پسماندهای شهری و روستایی،محل دفن زباله ها نیز تغییر کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ارس تبار،رودخانه دره رود اصلاندوز سالها پیش بعنوان مکان گردشگری و تفریحی محسوب بوده و اهالی بخصوص میهمانان در بدو ورد به این شهر حتما به این رودخانه سر می زدند و از جاری شدن آب آن لذت می بردند، اما بعد از آن دیگر این مکان برای تفریح و گردشگری مناسب نشد.این هم بخاطر وجود زباله های شهری و روستایی در بستر رودخانه و پخش آن به تمام قسمتهای رودخانه که با مشاهده این طبیعت نمی توان برای آن چیزی بنام رودخانه نام برد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ارس تبار,

نتیجه به اینجا رسید که باید یک مکانی برای انتقال این زباله ها از بستر رودخانه و دفن آن پیدا کرد که بالاخره این امر مهم محقق شد و از چند روز پیش عملیات تنظیف محل رودخانه بطور جدی با دستگاههای سبک و سنگین خدمات شهری شهرداری اصلاندوز انجام و عملیات انتقال زباله های شهر و روستاها به منطقه قوم قشلاقی آغاز شده است.

,

شهروز مهرآوران شهردار اصلاندوز در گفت و گو با خبرنگار ارس تبار گفت:با پیگیری بخشدار اصلاندوز و با تلاش شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر و همچنین همکاری محیط زیست و امور آب نسبت به جمع آوری،تسطیح و هموارسازی محل دفن زباله و انتقال پسماندها هر دو روز یکبار به محل دایمی واقع در قوم قشلاقی اقدام می شود.

, ارس تبار,

وی از کاشت تعداد 10 هزار درخت توت برای توسعه فضای سبز در بستر دره رود خبر داد و از شهروندان و مغازه داران خواست در ریختن زباله به بستر دره رود اکیدا خودداری کنند.

,

شهردار اصلاندوز از نصب تعداد 20 عدد سطل زباله 700 کیلویی جهت ساماندهی و جلوگیری از ریخت و پاش در قسمت تجاری خیابان امام(ره) خبر داد و گفت:شهروندان زباله ها را به محل تعبیه شده در ایستگاه موقت بریزند تا شهرداری نسبت به برداشت آن و انتقال به محل دایمی اقدام کنند.

,

مهرآوران همچنین گفت:در آینده نزدیک چراغهای آن طرف پل دره رود هم بزودی درست شده و در وسط پلها از لامپ های حبابی بصورت سراسری استفاده خواهد شد.

,

به گزارش ارس تبار،در این صورت با پاکسازی بستر رودخانه دره رود و رسیدگی به این رودخانه از لحاظ فضاسازی و کاشت انواع درخت و چمن می توان دوباره رودخانه دره رود اصلاندوز را با ایجاد تفرجگاه احیا و گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به این شهر جذب کرد که این هم به نوبه خود برای شهرداری یک نوع درآمد پایدار محسوب خواهد شد.

, ارس تبار,

امیدواریم با زنده شدن طبیعت رودخانه دره رود دیگر شاهد انباشت شدن زباله و به خطر افتادن زیست محیطی و بهداشتی منطقه نباشیم.

,

شهر اصلاندوز در 200 کیلومتری شمال غربی استان اردبیل واقع شده و هم مرز کشور جمهوری آذربایجان است.

,
,
,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه