اخبار داغ

رئیس سازمان بهزیستی کشور خبر داد:

اجرای دو طرح دادگاه درمان مدار و مشاوره پیش از ازدواج به صورت پایلوت در یزد

اجرای دو طرح دادگاه درمان مدار و مشاوره پیش از ازدواج به صورت پایلوت در یزد
محسنی بند پی اظهار کرد: قرار است طرح دادگاه درمان مدار در 11 استان کشور به صورت پایلوت اجرا شود و اولین استانی که طرح را آغاز کرد استان یزد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، رئیس سازمان بهزیستی کشور ظهر امروز در نشست خبری گفت: یکی از دغدغه های فراروی رهبر معظم انقلاب، سران سه قوه و آحاد جامعه رشد روز افزون آسیب های اجتماعی است. در همین راستا مقام معظم رهبری چندین مرتبه از دستگاه های اجرایی در مورد اقدامات تحول آفرین و اثر بخش گزارش خواستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

انوشیروان محسنی بندپی بیان داشت: اکنون در کشور شاهد آسیب هایی نظیر اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی، کودکان کار و مفاسد اخلاقی هستیم.

,

وی ادامه داد: اعتیاد به عنوان پیچیده ترین معضل اجتماعی و همچنین تغییر نوع مصرف و پائین آمدن سن مصرف مواد مخدر شرایطی را به وجود آورده که به دغدغه اصلی و آسیبی که در افزایش آسیب های دیگر می تواند نقش موثری ایفا کند تبدیل شده است.

,

محسنی اضافه کرد: به سبب همین ماهیت پیچیده رویکرد برای مقابله و کاهش این آسیب باید تلفیقی باشد و تاکید بر انجام اقدامات پیشگیرانه  است تا از طریق آن بتوانیم صیانت و ایجاد اطمینان در جامعه را در دستور کار خود قرار بدهیم.

,

وی با اشاره به اقدامات مداخلانه جویانه د بحث مبارزه با اعتیاد بیان داشت: اکنون زمان آزمون و خطا گذشته است، باید رویکردهای اثر بخش با بررسی شواهد و مستندات اتخاذ شود. یکی از این الگوها طرح دادگاه درمان مدار برای معتادین اعتیاد عمیق بی سرپناه، متجاهر و سخت در دسترس است.

,

وی افزود: این الگو شامل غربالگری، سم زدایی، مداخله و نهایتاً توانمند سازی است که باید این چرخه تکمیل شود. همچنین اجرای این الگو غیر از حمایت قوه قضائیه به حمایت دستگاه های دیگر نیز احتیاج دارد.

,

این مقام مسئول اظهار کرد: قرار است طرح دادگاه درمان مدار در 11 استان کشور به صورت پایلوت اجرا شود و اولین استانی که طرح را آغاز کرد استان یزد بود. امیدواریم  به وسیله این طرح بتوانیم تا علاقه مندی معتادان متجاهر و بی سرپناه برای ترک اعتیاد را ایجاد کرده تا بتوان آنها را به چرخه اجتماع باز گرداند.

,

وی همچنین از اجرای طرح آموزش پیش از ازدواج زوج های جوان در یزد خبر داد و افزود: هر چقدر بتوانیم آگاهی افراد، نقد پذیری و اجتماعی بودن را افزایش دهیم در کاهش معضل طلاق اثر بخش تر خواهد بود ولی در آموزش باید از محتوا و متونی استفاده شود که تغییر رفتار ایجاد کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه