اخبار داغ

معاون امور اقتصادی استانداری تهران:

دولت درصدد زمینه‌سازی برای مهاجرت معکوس از کلانشهرها به روستاها است

دولت درصدد زمینه‌سازی برای مهاجرت معکوس از کلانشهرها به روستاها است
معاون امور اقتصادی استانداری تهران گفت: تمام سعی دولت این است که مهاجرت معکوس صورت بگیرد و این مهاجرتی که در مدت چهار دهه شکل گرفته است، برعکس شود و مهاجرت از کلانشهرها به سمت شهرستان ها و از آنجا نیز به سمت روستاها صورت بگیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از آفتاب ری، محمد امامی امین معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار تهران در مراسم تجلیل از تولیدکنندگان برتر استان تهران که در سالن اجتماعات اداره جهاد کشاورزی شهرری برگزار شد، اظهار داشت: تهران در عرصه کشاورزی به عنوان استان برتر شناخته شده که جا دارد از کشاورزان زحمت کش تشکر و قدردانی کنم. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آفتاب ری,

وی گفت: در موضوع اقتصاد مقاومتی مهمترین بخش توجه به موضوع تولید در صنایع غذایی و کشاورزی است. 

,

معاون امور اقتصادی استانداری تهران با بیان اینکه جمهوری اسلامی در طول 40سال همواره در معرض تحریم بوده است، افزود: مهمترین بحث استقلال کشور در حوزه اقتصادی، خودکفایی در عرصه کشاورزی و دام و طیور است و لذا بر اساس همین معیار دولت سعی دارد از مهاجرت روستایی به شهرها جلوگیری کند. 

,

امامی امین ادامه داد: سال 56 جمعیت روستایی 71درصد بود و در سال 96 جمعیت روستایی 28درصد و شهری 72درصد شده است که به این شکل ما حدود 40درصد جامعه مولد خود را از دست داده ایم.

,

وی با بیان اینکه همواره توجه دولت به سمت شهرنشینی بوده است، گفت: یکی از مهمترین تصمیماتی که دولت در سال 96 اجرایی کرد این بود که با کمک مجلس بخش مهمی از مالیات بر ارزش افزوده را به سمت سکونت‌گاه‌های روستایی هدایت کردیم. در همه روستاها زیرساخت های عمرانی انجام شده است.

,

معاون امور اقتصادی استانداری تهران گفت: مشکلی که اکنون در روستاها داریم این است که منابعی در اختیارشان است که نمی دانند چه کاری انجام بدهند چون کارهای زیرساختی مثل آسفالت و آب و برق انجام شده و سعی داریم منابع را به طرف اشتغال پایدار هدایت کنیم. 

,

امامی امین خاطرنشان کرد: تمام سعی ما براین است که مهاجرت معکوس صورت بگیرد و این مهاجرتی که در مدت چهار دهه شکل گرفته است، برعکس شود و مهاجرت از کلانشهرها به سمت شهرستان ها و از آنجا نیز به سمت روستاها صورت بگیرد.

,

امروز بحران آب نداریم، کمبود آب داریم

, امروز بحران آب نداریم، کمبود آب داریم, امروز بحران آب نداریم، کمبود آب داریم,

وی در خصوص بحث آب اظهار کرد: زمانی می گفتیم بحران آب داریم ولی از بحران گذشته ایم و باید بگویم که امروز بحران آب نداریم بلکه کمبود آب داریم. این که هرسال منابع آب ما کمتر می شود این یک بحث جدی است.

,

معاون امور اقتصادی استانداری تهران تصریح کرد: بخش کشاورزی استان تهران 45درصد از آب استان را دریافت می کند اراضی کشاورزی تهران 2درصد از اراضی کشاورزی کل کشور است و از همین میزان مفتخریم که 6درصد از تولید کل کشور را استخراج می کنیم و روند روبه رشدی داریم. 

,

امامی امین ادامه داد: در شورای برنامه ریزی استان تصویب کردیم که شهرداری ها نرخ عوارض تولیدات گلخانه ای را صفر درصد حساب کنند و درواقع این حوزه معاف از مالیات بشوند این کار در شهرستان پیشوا صورت گرفت و نتیجه اش این شد که پیشوا تبدیل به قطب کشت گلخانه ای شده است. 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه