اخبار داغ

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران:

۳۵ درصد از اراضی کشاورزی تهران به سیستم آبیاری نوین مجهز شده است

۳۵ درصد از اراضی کشاورزی تهران به سیستم آبیاری نوین مجهز شده است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: دولت به هر هکتار از اراضی کشاورزی که به سیستم نوین آبیاری مجهز شده اند، یکصد میلیون ریال تسهیلات بلاعوض درنظر گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آفتاب ری، کریم ذوالفقاری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در مراسم تجلیل از تولیدکنندگان برتر استان تهران که در سالن اجتماعات اداره جهاد کشاورزی شهرری برگزار شد، اظهار داشت: وضعیت کشاورزی استان تهران به جهت تعامل بخش خصوصی و دولتی بسیار خوب است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آفتاب ری,

وی گفت: 45 کشاورز در سطح استان تهران به عنوان نفرات برتر انتخاب شدند که امروز مراسم تجلیل از آنها برگزار می شود و از این تعداد 9نفر برای سطح کشوری انتخاب شده اند. 

,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با تاکید بر بهینه سازی تولیدات، بیان کرد: برای اینکه تحولی در عرصه کشاورزی ایجاد شود، بهتر است همه کشاورزان از روش های کشاورزان برتر و نمونه در تولیدات خود استفاده منند. 

,

ذوالفقاری با اشاره به تجهیز 35درصد از اراضی کشاورزی به سیستم آبیاری نوین، تصریح کرد: دولت به هر هکتار از اراضی کشاورزی که به سیستم نوین آبیاری مجهز شده اند، یکصد میلیون ریال تسهیلات بلاعوض درنظر گرفته است.

,

 وی با بیان اینکه کشت های گلخانه ای از راههای تحقق اقتصاد مقاومتی است، افزود: در تولید سنتی هر هکتار زمین نیم نفر را مشغول به کار می کند ولی در هر هکتار کشت گلخانه ای پنج نفر به طور مستقیم مشغول به کار می شوند. 

,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران ادامه داد: صنایع تبدیلی و تکمیلی مهمترین بخش در حوزه کشاورزی برای ایجاد ارزش افزوده است که در حوزه فرآوری مواد غذایی و ایجاد سردخانه می توان سرمایه گذاری کرد. 

,

ذوالفقاری گفت: کشاورزان باید برای تولیدات خود از طریق زنجیره های تولید بازاریابی کرده و به دنبال صادرات باشند زیرا دولت قادر نیست تمام تولیدات کشاورزان را بخرد.

,

وی اظهار کرد: در ایام دهه فجر امسال 114 طرح کشاورزی استان تهران به ارزش 194 میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران ادامه داد: در سال گذشته کشاورزان و دامداران یک هزار و ششصد میلیارد تومان از بانک کشاورزی تسهیلات دریافت کرده اند که بیانگر توسعه و پیشرفت در زمینه کشاورزی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه