اخبار داغ

"آب سرخ" نیازمند توجه؛

روایتی از مشکلات یک روستا در منطقه ای صعب العبور از استان کرمانشاه + تصاویر

روایتی از مشکلات یک روستا در منطقه ای صعب العبور از استان کرمانشاه + تصاویر
روستای آب سرخ در بخش مرکزی ثلاث باباجانی در منطقه محروم و صعب العبور دول دره واقع شده که نیازمند توجه برای سازندگی و محرومیت زدایی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سایت شاخ شمیران نوشت: یکی از عرصه های خدمت به مردم، رسیدگی به وضعیت زندگی برخی از روستاییانی است که با حداقل امکانات زندگی می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخ شمیران,

پس از پیروزی انقلاب اسلامی اقدامات مثبت فراوانی برای روستاهای کشور انجام شد. تا آنجایی که قبل و پس از انقلاب این خدمات قابل مقایسه نیست. از سواد آموزی و ایجاد مدارس در روستاها گرفته تا امکانات دیگری مانند برق، آب، گاز، تلفن و ...

,

اما در این میان به دلیل تعدد فراوان روستاها و همچنین صعب العبور بودن راه رسیدن به این روستاها، هنوز در نقاط مختلف کشور روستاهایی وجود دارند که اهالی آن مشکلاتی دارند و نیازمند رسیدگی هستند.

,

روستاهایی که معمولا در مناطقی صعب العبور قرار دارند و مردمانی مهربان و سخت کوش به دور از هیاهوهای شهر نشینی زندگی می کنند.

,

یکی از این روستاها که در منطقه محروم و صعب العبور دول دره شهرستان ثلاث باباجانی واقع شده است، روستای آب سرخ است.

,

روستای آب سرخ در بخش مرکزی شهرستان ثلاث باباجانی در استان کرمانشاه یکی از محروم ترین مناطق روستایی حال حاضر در دنیا است.

,

, ,

 

,

روستای آب سرخ قبلا دارای20 خانوار بوده است و مردمان آن دیار در اوج سادگی به دامداری و کشاورزی مشغول بودند. بعد از گذشت زمان به علت نبود امکانات هم اکنون تعداد خانوارهای روستا به هشت خانوار تقلیل یافته است.

,

, ,

 

,

روستای آب سرخ فاقد هرگونه امکانات است و حتی این روستا از نعمت جاده ارتباطی بی بهره است. خبر خوب آن است که در چند روز گذشته اداره حمل و نقل جاده ای اقداماتی برای حل این مشکل انجام داده است؛ البته فاصله زیادی مانده است تا این مشکل حل شود.

,

نبود شبکه آب آشامیدنی یکی دیگر از مشکلات اصلی روستایان عزیز این دیار است و اهالی روستا باید همچون پیشینیان و اجداد خودشان از چشمه ها آب آشامیدنی خود را تامین کنند.

,

, ,

آنتن دهی ضعیف موبایل از دیگر مشکلات این روستا است.

,

معلم روستای آب سرخ در گفتگو با خبرنگار شاخ شمیران اظهار داشت: سال های سال است به علت نداشتن ساختمان مستقلی برای مدرسه، تدریس دانش آموزان در این روستا در خانه های خیلی قدیمی که هیچ رنگ و بویی از فضای آموزشی ندارند انجام می شود.

,

وی گفت: متاسفانه تنها چشمه  روستا در پی زلزله اخیر خشک  شد و مردم روستا مجبورند برای مصارفشان از آب روخانه استفاده کنند که متاسفانه آب رودخانه نیز آلوده است.

,

 

,

, ,

این معلم افزود: پر کردن یک گالون آب در این هوای سرد و حمل آن در برف و باران در مسیر یک ساعته را تصور کنید؛ آنگاه به مشکلات این مردمان محروم می توانید پی ببرید.

,

لازم به ذکر است تقاضاهای مکرر مردم روستا برای احداث جاده ارتباطی مناسب یا انتقال آب از روستای پایینی به این روستا با جواب نداشتن بودجه یا طی شدن روال اداری همچنان در سیر و حرکت است.

,

پایگاه خبری شاخ شمیران پیگیر حل مشکلات این روستا خواهد بود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه