اخبار داغ

وزیر ارشاد مطرح کرد؛

هیچ‌ رسانه‌ای نمی‌تواند جایگزین کتاب شود

هیچ‌ رسانه‌ای نمی‌تواند جایگزین کتاب شود
پنجمین نمایشگاه بین المللی "کتاب دین" و سیزدهمین نمایشگاه کتاب استان قم با سخنرانی وزیر ارشاد در مصلای قدس افتتاح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  قم فردا، مراسم افتتاحیه پنجمین نمایشگاه بین المللی "کتاب دین" و سیزدهمین نمایشگاه کتاب استان قم عصر چهارشنبه ٢٥ بهمن ٩٦ ، در مصلای  قدس قم برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,

این مراسم با حضور آیت‌الله سبحانی، آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور، صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار قم، سقائیان نژاد شهردار قم، مدیران استانی و اقشار مختلف مردم همراه بود و از پنجشنبه 26 بهمن لغایت 5 اسفند ماه به مدت ده روز آغاز به کار خواهد کرد.

,

سید عباس صالحی در این مراسم اظهار داشت: نام قم ، نام حضرت معصومه(س)،حوزه های علمیه و کتاب را در ذهن ها تداعی می کند؛ حوزه علمیه از قدیمی ترین حوزه های علمیه جهان است که بعد از گذشت سال ها همچنان درخشنده است.

,

وی با بیان این که از دیر زمان در قم کتاب های بسیاری تولید و منتشر می شود و کتاب به عنوان قدیمی‌ترین رسانه، پر اثرترین رسانه است، با یادآوری سخن مقام معظم رهبری که فرمودند « هیچ‌ رسانه‌ای نمی‌تواند جایگزین کتاب شود»، گفت: خوشحالم از این که امروز شاهد برپایی نمایشگاه استانی کتاب و نمایشگاه‌ بین‌المللی "کتاب دین" در شهر قم هستیم.

,

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از قم به عنوان خاستگاه انقلاب اسلامی یاد کرد و افزود: قم پایگاه نشر کتاب حوزه دین می باشد که بعد از انقلاب اسلامی تاکنون بیش از  200 هزار عنوان کتاب در حوزه دین به چاپ رسیده است.

,

وی نمایشگاه بین‌المللی "کتاب دین" را فرصتی برای ارتباط  گرفتن فعال جهان اسلام و پایگاه اصلی نشر دین دانست و افزود: اگر مبلغ و مولف دینی به تغییرات پیدید آمده در جامعه توجه نداشته باشد، بین جامعه و کتاب های دینی فاصله زیادی ایجاد می کند.

,

آیت‌الله سبحانی نیز در مراسم افتتاحیه پنجمین نمایشگاه "کتاب دین" با بیان این که آیا برای دین که در فضای مجازی مورد هجوم دشمن قرار گرفته تاکنون اقدامی انجام‌شده است؟ اظهار داشت: قم مرکزی برای اسلام و تشیع است و اهل قلم در این شهر بسیار زیاد هستند.

,

وی افزود: قم از ابتدا مرکز تشیع بوده و اگرچه گاهی دچار افت شده اما به لطف خدا جای خود را پیدا کرده است؛ نظارت جدی  بر چاپ کتاب ضروری می باشد و نباید تنها به میزان چاپ کتاب و کمیت اهمیت داده شود زیرا کیفیت، موضوع و محتوای کتاب‌ها نیز اهمیت دارد.

,

گفتنی است این نمایشگاه کتاب با حضور ناشران داخلی و خارجی و ارائه بیش از 80 هزار کتاب در حوزه‌های مختلف دینی صبح ها از ساعت 9 الی 13 و عصرها از ساعت 15 الی 20 برپا خواهد بود.

,

, ,

افتتاح مجتمع فرهنگی شهید ربانی ، در منطقه 8 قم ( پردیسان) از دیگر برنامه های وزیر ارشاد اسلامی در سفر به قم بود که در این مراسم نیز سید مهدی صادقی استاندار قم، حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و برخی دیگر از مدیران استانی، سید عباس صالحی وزیر ارشاد را همراهی کردند.

,

, ,

, ,

 

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه