اخبار داغ

در اجلاس ادواری شورای نمایندگان اکو مطرح شد؛

کیش می تواند مرکز مطالعات توریسم کشورهای عضو اکو قرار گیرد

کیش می تواند مرکز مطالعات توریسم کشورهای عضو اکو قرار گیرد
معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش از وجود پتانسیل ها و زیرساخت های جزیره کیش در تبدیل شدن به مرکز مالی و مطالعات توریسم کشورهای عضو اکو خبرداد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کیش پرس، محمدرضا سعیدی معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش در دویست و بیست و هفتمین اجلاش ادواری شورای نمایندگان دائم همکاری های اقتصادی اکو که با حضور اعضای این شورا در کیش برگزار شد با اشاره به اینکه مناسبات بین المللی در کیش نسبت به داخل کشور از تسهیلات ویژه ای برخوردار است اظهار کرد: کیش با 35 هزار سکنه در سال میزبان 2 میلیون گردشگر داخلی و خارجی است که در اهداف سازمان با تدابیری که در نظر گرفته شده است به دنبال ارتقاء این میزان به چندین برابر هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کیش پرس,

وی با اشاره به اینکه اکو یک فرصت بزرگ از حیث تجربه، منابع و موقعیت جغرافیایی ویژه است افزود: بازارهای بزرگ و بازیگردان های مطرحی در منطقه کشورهای اکو وجود دارد.

,

سعیدی با بیان اینکه جهان امروز به صورت شبکه است تاکید کرد: اکو از نظر انرژی نیز دارای جایگاه ویژه قرار داشته و دارای فرصت های بزرگی است وی می تواند نقش کلیدی در زمینه انرژی در منطقه و بین الملل ایفا کند.

,

وی با تاکید بر اینکه اکو در تعیین موقعیت منطقه و بهره گیری از منابع موجود نقش کلیدی دارد اظهار کرد: با وجود شبکه در هم تنیده ای که در منطقه وجود دارد ضمن اینکه می توانیم نقش مفیدی در منطقه داشته باشیم می توانیم فرصت های یادگیری، زیرساخت ها و منابع را به اشتراک گذاشته و با اقدامات همگرایانه عرصه های بهتری را برای فعالیت بگشاییم.

,

معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اینکه کیش به عنوان یک جزیره جذاب توریستی می تواند نقش خوبی در برنامه های آتی به نفع اکو داشته باشد تاکید کرد: جزیره مرجانی کیش می تواند مرکز برگزاری رویدادهای مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و فراهم کردن زمینه های مختلف فرصت های سرمایه گذاری برای کشورهای عضو اکو باشد.

,

وی پیشنهاد کردکیش به عنوان مرکز ارائه سرویس های مالی و بین المللی برای اعضای اکو انتخاب شود و افزود: کیش می تواند مرکز برنامه ریزی و نو آوری و کارآفرینی در منطقه اکو باشد.

,

به گفته سعیدی همچنین کیش آمادگی دارد تا به عنوان مرکز مطالعات توریسم برگزیده شود زیرا به عنوان یک منطقه آزاد اقتصادی دارای ظرفیت ها، پتانسیل ها و زیرساخت های لازم در این خصوص است.

,

سازمان همکاری اقتصادی (به انگلیسی: Economic Cooperation Organization)، به طور مخفف اکو یک سازمان اقتصادی منطقه‌ای است. سه کشور ایران، پاکستان و ترکیه در سال 1341 (۱۹۶۲) نخستین بار این سازمان را پایه‌ریزی کردند.

,

این سازمان در ابتدا با نام «آر سی دی» - که نام اختصاری سازمان همکاری عمران منطقه ای - است، آغاز به کار کرد. پس  از انقلاب ایران (1357) در ایران، کار سازمان با وقفه مواجه شد و در سال1364 با نام «اکو» حیات خود را از سر گرفت.

,

پس از فروپاشی شوروی، در سال 1372 کشورهای افغانستان، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان، قرقیزستان، ازبکستان و تاجکستان نیز به سازمان اکو پیوستند. این سازمان هم‌اکنون با ده عضو، حدود ۳۳۰ میلیون تن جمعیت و ۸،۶۲۰،۶۹۷ کیلومتر مربع وسعت کشورها، امکانات نفت، گاز و صنعت در اختیار دارد.

,

طبق اساسنامه این سازمان، اکو برای بهبود شرایط وتوسعه اقتصادی پایدار کشورهای عضو تلاش می‌کند و برای حذف تدریجی موانع تجاری در این منطقه فعالیت دارد. از دیگر اهداف اکو، تهیه برنامه مشترک برای توسعه منابع انسانی در این ده کشور است. این سازمان هم‌چنین برای تسریع برنامه توسعه حمل و نقل و ارتباطات فعالیت می‌کند. زبان رسمی اکو  انگلیسی است و مقر اصلی آن، شهر تهران در ایران است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه