اخبار داغ

معاون مرکز تبیان افغانستان:

آمریکا به دنبال ایجاد گسل‌های قومی و مذهبی میان مسلمانان است/ دشمنان اندیشه‌های سکولار و لائیک را درافغانستان ترویج می‌دهند

آمریکا به دنبال ایجاد گسل‌های قومی و مذهبی میان مسلمانان است/ دشمنان اندیشه‌های سکولار و لائیک را درافغانستان ترویج می‌دهند
معاون مرکز تبیان افغانستان با اشاره به اقدامات آمریکا برای مقابله با ملت های مسلمان گفت: آمریکا به دنبال ایجاد گسل‌های قومی، مذهبی، زبانی، منطقه ای هستند تا زلزله‌هایی در این کشور به وجود بیاید و برای حضور دائمی در افغانستان بهانه داشته باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از انقلاب نیوز،حجت الاسلام سید محمد هاشمی شامگاه چهارشنبه در همایش " 7 سال مقاومت در مظلومیت مظاعف"که به مناسبت سالگرد قیام خونین بحرین و چهلم نخبگان شهید مرکز تبیان کابل در حسینیه شهدا (صفاییه) برگزار شد، اظهار داشت: تعدادی از کشورهای غربی و در رأس آن آمریکا و انگلیس تلاش می‌کنند که از وضعیت آشفته افغانستان به نفع خود بهره بگیرند.

وی با اشاره به اقدامات آمریکا برای مقابله با ملت های مسلمان افزود: آمریکا به دنبال ایجاد گسل‌های قومی، مذهبی، زبانی، منطقه ای هستند تا زلزله‌هایی در این کشور به وجود بیاید و برای حضور دائمی در افغانستان بهانه داشته باشند.

معاون مرکز تبیان افغانستان با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط مرکز تبیان ابراز داشت: مرکز فرهنگی تبیان براساس اندیشه‌های الهی و مکتب اهل بیت و التزام علمی به ولایت فقیه به صورت رسمی در 15 ولایت افغاستان فعالیت فرهنگی و اجتماعی دارد.

هاشمی با اشاره به وضعیت افغانستان بیان داشت: اوضاع این کشور به لحاظ امنیتی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، وضعیت سختی است، برای این که چند دهه جنگ‌های فرسایشی و خانمان سوز بر کشور افغانستان تحمیل شد.

وی در خصصو رابطه افغانستان با آمریکا اظهار کرد: این کشور با آمریکا پیمان نظامی بسته است و نظامیان آمریکایی از 16 سال پیش تاکنون در افغانستان حضور دارند.

 معاون مرکز تبیان افغانستان افزود: با این وجود شاهد گسترش توسعه حملات تروریستی در این کشور هستیم، نه تنها گروه‌های تروریستی در افغانستان از بین نرفتند، بلکه این گروه‌ها فعالیت خودشان را توسعه دادند.

هاشمی با بیان اینکه بخشی از نقشه دشمن علیه جامعه افغانستان، تهاجم فرهنگی است، ادامه داد:آمریکا از طریق شبکه‌های تلویزیونی و شبکه‌های اجتماعی به دنبال سیطره فرهنگی بر جامعه افغانستان هستند، در مراکز علمی و فرهنگی افغانستان در رابطه با جوانان تحصیل کرده از راه‌های مختلف برنامه‌های خودشان را اجرا می‌کنند.

وی با بیان اینکه دشمنان اندیشه‌های سکولار، لائیک و فمنیست را درافغانستان ترویج می‌دهند، ابراز داشت: دشمن تلاش می کند تا بین جوانان تحصیل کرده و روحانیت اختلاف بیندازد تا نسل نو را از حسینیه‌ها و مساجد دور کند، برنامه ریزی دشمن در این زمینه دقیق است.

معاون مرکز تبیان افغانستان ادامه داد: مسیحیت تحریف شده امروز با پشتوانه‌های گسترده مالی در مناطق مختلف افغانستان در حال فعالیت است تا این دین تحریف شده را به عنوان یک آیین نجات به جوانان معرفی کنند.

هاشمی با اشاره به لزوم مقابله با افکار منحرف دشمن بیان داشت: اندیشه‌های تکفیری به صورت سازمان دهی شده در افغانستان در حال ترویج است و این مساله مسوولیت حوزه‌های علمیه را در برابر آینده افغانستان دشوار کرده است.

وی با بیان اینکه مرکزتبیان افغانستان برای تقویت وحدت در مناطق مختلف افغانستان گام‌های عملی برداشته است،تصریح کرد:جلسات علمی و پژوهشی در مرکز تبیان برگزار می‌شود و این مرکز همیشه مورد هجوم رسانه‌های مغرض و همگام با دشمن است.

معاون مرکز تبیان افغانستان  عملکرد خبرگزاری صدای افغانستان را وسیع دانست و ادامه داد: تمام فعالیت‌های این خبرگزاری همیشه سعی کرده است که از اساتید حوزه و دانشگاه بهره بگیرد.

معاون مرکز تبیان افغانستان گفت: حمله دشمن به مرکز تبیان نشان کینه او نسبت به مکتب اهل بیت (ع) و وحدت ملی براساس اعتقادات این مکتب است، به دشمن می گویم که نتیجه این اقدامات ننگین و سخیف، نتیجه عکس دارد و منافعی که دشمن انتظار دارد، به دست نمی‌آورد، شهادت اعضای مرکز تبیان ملت افغانستان را آگاه تر کرده است و پایه‌های وحدت با چنین اقداماتی محکم تر می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, انقلاب نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه