اخبار داغ

معاون امور تعاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در بازدید از تعاونی جاجیم بافی روستای روم:

تعاونی جاجیم هزار گل قهستان شهرستان قاین الگوی کامل اصول تعاون است

تعاونی جاجیم هزار گل قهستان شهرستان قاین الگوی کامل اصول تعاون است
معاون امور تعاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت:تعاونی جاجیم هزار گل قهستان شهرستان قاینات الگوی کامل اصول تعاون است و روح واقعی تعاون در این مجموعه موجود است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازنسیم قائن ، کلانتری معاون امور  تعاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی شب گذشته از تعاونی جاجیم بافی هزارگل قهستان در روستای روم از توابع شهرستان قاینات بازدید کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسیم قائن,

وی در حاشیه بازدید از این تعاونی اظهارکرد:تعاونی جاجیم هزار گل قهستان، تعاونی نمونه ای  است و  روم روستایی موفق و پیشرفته است.

,

کلانتری در ادامه گفت: من یکی از مبلغین روستای روم و تعاونی جاجیم هزار گل قهستان در سطح ملی خواهم بود.

,

معاون تعاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی  با بیان این که زنجیره تولید تا فروش توسط تعاونی تکمیل شده است گفت: این گونه کارها بسیار ارزشمند است.

,

وی ادامه داد:تعاونی جاجیم هزار گل قهستان  روستای روم شهرستان قاینات الگوی کامل اصول تعاون است و روح واقعی تعاون در این مجموعه موجود است.

,

کلانتری تصریح کرد:تعریف چشم انداز وسیع تر برای منطقه در بخش های صنایع دستی و بوم گردی باید مد نظر تصمیم گیران روستا قرار گیرد.

,

وی افزود:نزدیک شدن به بازار فروش و حذف دلال ها در زنجیره فروش محصولات باید در تعاونی صورت گیرد.

,

کلانتری بیان داشت:باز کردن حاشیه سود محصولات به نفع اعضای شرکت تعاونی می تواند موجب تقویت این تعاونی و انگیزه سرمایه گذاران در تعاونی گردد.

,

 معاون امور تعاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در ادامه با پیشنهاد استقرار تولید و فروش در روستاهای دیگر با برند شرکت تعاونی گفت:کسب سهم بیشتر فروش محصولات تعاونی ها در شهرهای همجوار دارای پتانسیل باید مد نظر مسئولین قرار گیرد.

,

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که روستا تعاون ابراز مناسب توسعه متوازن شهرستانها است،گفت: افزایش سهم تعاون در طرح های اشتغال زای دولت باید پیگیری شود.

,

دراین جلسه رضا پور مدیر عامل شرکت  جاجیم بافی هزار گل قهستان با بیان این که این کار با هدف ایجاد اشتغال در روستا و ماندگاری جوانان روستا از سال 84 استارت خورده است و اکنون توانسته است برای 72 نفر به صورت مستقیم اشتغال زایی ایجاد کند .

,

وی به معرفی ظرفیتها و قابلیتهای شرکت وموفقیت هایی که تاکنون کسب کرده است  پرداخت وگفت: یکی از مشکلات ما مالیات بر ارزش افزوده است که دریافت مالیات از  یک شرکت تعاونی روستایی در یک نقطه دور افتاده با شرکت های بزرگ در شهرهای صنعتی.تفاوتی ندارد.

,

رضا پور با درخواست سرمایه یک میلیاردتومانی جهت توسعه شرکت با اشتغال زایی 35 نفر ،خواستار همکاری مسئولین با این شرکت شد.

,

 

,

دراین جلسه کهن ترابی فرماندار شهرستان قاین و عرب نژاد رئیس اداره کار،تعاون و رفاه اجتماعی سخنانی را بیان داشتند.

,

 

,

شهرستان قاین حدود تعداد ۲۶۰ تعاونی دارد.

,

تقویت تعاونی های زنان و صنایع دستی رویکرد مسئولین شهرستان هستند.

,

تلاش در جهت سوق دادن مجوزهای مشاغل در قالب تعاونی ها باید مد نظر قرار گیرد که موجب تقویت بخش تعاون و ترویج کار گروهی خواهد شد.

,

برای طرح روستا تعاون باید سرفصل اعتباری مشخص تعیین شود.

,

اجرای نظام جامع مالیاتی باید به درستی اجرایی شود و معافیت مالیاتی تعاونی ها باید بررسی شود.

,

تخصصی شدن بانک توسعه تعاون در جهت تقویت و کمک به بخش تعاون از مهمترین موضوعات مطرح شده از سوی فرماندار و رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان قاینات بود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه