اخبار داغ

در۱۰ماهه نخست امسال:

کردستانی‌ها ۱۶ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند

کردستانی‌ها ۱۶ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند
خیران استان کردستان ۱۶ میلیارد تومان زکات در ۱۰ ماهه نخست سال جاری پرداخت کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از کُردتودی، رئیس اداره امور اجرایی زکات استان کردستان میزان زکات جمع‌آوری‌ شده در سطح این استان را اعلام کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,  ,

 

,

ماموستا عبید لطفی، رئیس اداره امور اجرایی زکات استان کردستان در گفتگو با خبرنگار ما بابیان اینکه کمیته امداد مسئول جمع‌آوری زکات در سطح کشور است، گفت: این نهاد تلاش می‌کند با جمع‌آوری زکات از طریق خیران، آن را در جهت کمک به حل مشکلات نیازمندان هزینه کند.

,

 

,

وی ضمن بیان اینکه استان کردستان جزو استان‌های برتر درزمینه زکات است، افزود: از تعداد ۱۷۰۰ روستای این استان، امسال ۹۷۷ روستا زکات پرداخت کرده‌اند.

,

 

,

ماموستا لطفی با اشاره به تعهد جمع‌آوری ۱۴میلیارد تومان زکات در استان کردستان اعلام کرد: با جمع‌آوری ۱۶ میلیارد تومان زکات در ۱۰ ماهه نخست سال جاری شاهد تحقق ۱۱۵ درصدی برنامه پیش‌بینی‌شده زکات بوده‌ایم.

,

 

,

وی بابیان اینکه ۶۳ درصد از زکات جمع‌آوری‌شده در جهت کمک به نیازمندان این استان هزینه شده است، گفت: تأمین ۴۷ فقره جهیزیه به مبلغ ۹۴ میلیون تومان، کمک به ساخت، خرید و تعمیرات مسکن ۱۰۹ نیازمند استان کردستان به مبلغ یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، کمک به آزادی هشت نفر زندانی جرائم غیر عمد به مبلغ ۴۸ میلیون تومان، پرداخت ۴۱ مورد کمک‌هزینه درمانی به مبلغ ۲۱۸ میلیون تومان، پرداخت ۶۲ مورد کمک‌هزینه تحصیلی به مبلغ ۱۱۷ میلیون تومان و همچنین پرداخت ۳۷ هزار مورد کمک موردی به مبلغ هشت میلیارد تومان برای فقرای استان کردستان هزینه شده است.

,

 

,

رئیس اداره امور اجرایی زکات استان کردستان همچنین از هزینه کرد ۳۷ درصد از زکات جمع‌آوری‌شده برای ساخت پروژه‌های عمرانی خبر داد و اعلام کرد: کمک به ساخت و تعمیر ۱۱۹ مسجد، کمک به ساخت ۴۰ خانه عالم، ساخت پنج غسالخانه، ساخت و تعمیر سه حسینیه و ۳۴ مورد کمک به ساخت پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه از دیگر محل‌های هزینه کرد زکات استان کردستان بوده که برای این تعداد پروژه شش میلیارد تومان هزینه شده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه