اخبار داغ

مسئول خانه کشاورز دهگلان:

عمده اقتصاد دهگلان کشاورزی است / تخصیص آب سدهای دهگلان حق شهرستان و استان کردستان است

عمده اقتصاد دهگلان کشاورزی است / تخصیص آب سدهای دهگلان حق شهرستان و استان کردستان است
مسئول دبیر خانه خانه کشتاورزدهگلان گفت: تخصیص آب سدهای دهگلان حق شهرستان و استان کردستان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرزاد سیف پناهی دبیر خانه کشاورز شهرستان دهگلان در گفتگو با خبرنگار دهگلان شیدا اظهار داشت: با توجه به اینکه دشت دهگلان و سیع ترین بخش کشاورزی است اما متاسفانه عدم مدیریت سابق در کردستان، دشت دهگلان را به عنوان دشت ممنوعه و کم آب معرفی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دهگلان شیدا,





 سیف پناهی درادامه گفت: شهرستان دهگلان با وجود هزار و 223 حلقه چاه  آبهای زیر زمینی آن در حال ازبین رفتن بود که با برگزاری همایش ها در دو شهرستان قروه و دهگلان و همایش 3 هزار نفری در روستای کروندان در راستای حفظ منابع آب بسیار موثر وجوابگو بود  که  بهره بردار با نصب کنتور هوشمند  باعث حفظ وضع موجود شد.

 

 تخصیص آب سدها حق شهرستان دهگلان و کردستان است


 سیف پناهی درادامه با اشاره به  اقتصاد عمده  شهرستان که کشاورزی است؛ اظهار داشت: شهرستان دارای زمین مستعد  کشاورزی می باشد که نیاز است آب 3 سد به خود شهرستان واستان کردستان تخصیص یابد.

 

 وی افزود: برای ایجاد این سدها محیط زیست وخاک ما ازبین رفته  اما در رسانه شاهد تخصیص انتقال آب به استانهای همجوار هستیم آیا با مشارکت مردم در انتخابات و73 درصد رای به دولت  روحانی  تخصیص این آب ها حق دهگلان و کردستان نیست.


 
وی ضمن نگرانی از نبود امنیت چاه های کشاورزی دهگلان گفت: سارقان به راحتی اقدام به سرقت ترانس برق کشاورزان می کنند وقیمت هر ترانس 25 میلیون تومان است  که درصورت سرقت، کشاورز با جدی مشکل مواجه می شود و قدرت خرید مجدد ترانس را ندارد که نیاز دراین راستا  امنیت چاه های کشاوری تامین شود.

 

 وی در ادامه گفت: درهنگام انتخابات ریاست جمهوری وعده های که به کشاورزان داده شده است باید برآورده شود  وشعار انتخابات حامیان روحانی  تخصیص آب به شهرستان بود امیدوارم که وعده  داده به کشاورزان که توسعه کشاورزی درراستای  ایجاد اشتغال است تحقق یابد.

 

انتهای پیام/

 

 

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه