اخبار داغ

مسئول کمیته صیانت از آب چهارمحال و بختیاری:

حاکمیت بی قانونی در حوزه آب/تعطیلی پروژه بن بروجن از سمت زاینده رود ظالمانه است

حاکمیت بی قانونی در حوزه آب/تعطیلی پروژه بن بروجن از سمت زاینده رود ظالمانه است
مسئول کمیته صیانت از آب چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که در حوزه آب کشور بی نظمی و بی قانونی حاکم است، گفت: تعطیلی طرح بن بروجن از سمت زاینده رود با حکم قاضی و شورای تامین استان اصفهان ظالمانه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کلار، حجت الاسلام امیرقلی جعفری در هفتمین همایش بام ایران در حسرت آب که در فرهنگسرای شهر بروجن برگزار شد با اشاره به این که در استان چهارمحال وبختیاری چند عقب ماندگی داریم، گفت: از ابتدا اجازه ورود صنعت به استان ما را با این دیدگاه که قطب کشاورزی و دامپروری است ندادند.

ممنوعیت دشت های اصلی استان چهارمحال و بختیاری

جعفری با بیان این که در حال حاضر دشت های اصلی کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری ممنوعه است، گفت: کشاورزی ما تقریبا منقرض شده و به تبع آن دامپروری هم در حال ار بین رفتن است.

حجت الاسلام جعفری با اشاره به این که ما در یک عقب ماندگی تاریخی 30 تا 40 ساله مانده ایم، گفت: استان چهارمحال وبختیاری در حال حاضر قابلیت کشاورزی و دامپروری ندارد چرا که ار منابع آب خود نمی تواند استفاده کند.

وی با بیان این که استان چهارمحال و بختیاری اکنون در رتبه اول بیکاری قرار دارد، افزود: عقب ماندگی دوم ما اجازه نداشتن برای استفاده از آب استان است.

مسئول کمیته صیانت از آب چهارمحال و بختیاری گفت: در حوزه آب مخصوصا استان چهارمحال وختیاری و خوزستان قانون شکنی و قانون گریزی داریم؛ برای مثال تونل گلاب در 27 کیلومتر و در آینده ای که امیدواریم هرگز محقق نشود بناست بعد از تکمیل تونل و تصفیه خانه در رضوان شهر آب زاینده رود به آن سمت منتقل شود و 61 کیلومتر زاینده رود در استان چهارمحال و بختیاری از بین برود.

وی دومین قانون گریزی در استان را 33 طرح کشاورزی که 18 هزار نفر بناست از پرتو آن زندگی خود را تامین کنند دانست و گفت: سال 88 به این طرح ها مجوز داده شده اما امروز اعلام کرده اند که این طرح ها باید تعطیل شوند؛ طرح هایی که دولت در حوزه زاینده رود به کشاورز اجازه داده است.

تعطیلی بن بروجن از سمت زاینده رود ظالمانه است

حجت الاسلام جعفری با مطرح این سوال که چرا 700 متر تونل برای بهشت آباد حفر شده است؟ گفت: با کدام اجازه این تونل حفر شده؛ مگر شورای عالی آب نگفته انتقال برای بهشت آباد با لوله انجام شود.

وی افزود: تونل بهشت آباد در اعماق 300 متری زمین از زیر شهرستان های اردل، کیار و شهرکرد عبور می کند و قسمت هایی از شهرستان بروجن را تحت الشعاع قرار می دهد.

جعفری به طرح انتقال آب بن بروجن نیز اشاره کرد و گفت: این طرح که از مصوبه دو دولت و تمام مجوزات برخوردار است تمام مراحل آن طی شده و بناست آب شرب نیمی از جمعیت استان چهارمحال و بختیاری را تامین کند اما با قلدری در چادگان متوقف شده است.

وی، تعطیلی طرح بن بروجن از سمت زاینده رود با حکم یک قاضی و شورای تامین استان اصفهان را ظالمانه دانست و گفت: مردم استان چهارمحال و بختیاری کشاورزی و صنعت که ندارند، آب شرب هم که ندارند پس شما با این کار اعلام می کنید که مردم چهارمحال استان  خود را ترک کنند.

جعفری ادامه داد: نمی فهمیم چرا وقتی مجری در برنامه زنده تلویزیونی در شب 22 بهمن از استاندار چهارمحال و بختیاری سوال می پرسد آقای عباسی شما در استان مشکل آب دارید یا نه می گوید خیر! مشکل فقط کمبود بارندگی است اگر اصفهان بهتر مصرف کند به ما هم آب خواهد رسید.

وی با اشاره به این که استاندار اصفهان اعلام کرده مشکل زاینده رود با افتتاح تونل سوم کوهرنگ حل خواهد شد، گفت: در کنار تونل سوم 12 ویلا ساخته شده! قاضی در استان چهارمحال و بختیاری گفته این ویلاهای غیر قانونی در کنار تونل سوم باید تخریب شود اما فشار می آورند شکایت خود را پس بگیرید.

در حوزه آب بی قانونی حاکم است

حجت الاسلام جعفری با بیان این که مشکل زاینده رود با تونل های اول و دوم و سوم و تونل بهشت آباد و گلاب حل نمی شود، گفت:  15 هزار چاه غیرقانونی به گفته استاندار اصفهان وجود دارد که پنج هزار حلقه آن در بستر زاینده رود است.

وی افزود: استان اصفهان باید فولاد، برنج کاری و فضای سبزی که از رشت و ساری بیشتر شده را محدود کند نه این که به مردم استان ما بگویند نیترات بخورید.

مسئول کمیته صیانت از آب استان چهارمحال و بختیاری فاجعه فعلی را تعطیلی پروژه بن بروجن دانست و گفت: در حوزه آب کشور فعلا بی نظمی و بی قانونی حاکم است.

حجت الاسلام جعفری بر داشتن وحدت، آگاهی و اتحاد مردم تاکید کرد و گفت: وظیفه همه ما هوشیاری و مطالبه گری از مسئولین است.

وی با بیان این که اگر پروژه بن بروجن به سرانجام نرسد مردم باید از این استان کوچ کنند، تصریح کرد: در حالی که هنوز طرح بن بروجن راه اندازی نشده و 33 طرح ما بهره برداری نشده زاینده رود خشک است! خیلی بی تقوایی است خشکی فعلی را به پروژه بن بروجن نسبت دهند.


انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کلار, کلار, کلار,
,
, ممنوعیت دشت های اصلی استان چهارمحال و بختیاری , ممنوعیت دشت های اصلی استان چهارمحال و بختیاری ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, تعطیلی بن بروجن از سمت زاینده رود ظالمانه است, تعطیلی بن بروجن از سمت زاینده رود ظالمانه است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, در حوزه آب بی قانونی حاکم است, در حوزه آب بی قانونی حاکم است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه