اخبار داغ

چهارم اسفند ماه برگزار می‌شود؛

جشن شکرگزاری آش اسفندی در دلیجان

جشن شکرگزاری آش اسفندی در دلیجان
شهردار دلیجان گفت: جشن شکرگزاری آش اسفندی چهارم اسفندماه در دلیجان برگزار می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  غلامحسین منصوری، شهردار دلیجان در گفتگو با پیام دلیجان گفت: شهرداری دلیجان از سال ۹۳ تاکنون جشن آش اسفندی را در دلیجان برگزار کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پیام دلیجان,

منصوری اظهار کرد: جشن شکرگزاری آش اسفندی امسال چهارم اسفندماه در موزه مردم شناسی دلیجان برگزار می شود.

,

وی ادامه داد: امسال با توجه به اینکه جشن آش اسفندی در فهرست آثار ناملموس ملی به ثبت رسیده است، این جشن با شکوه‌تر از سال‌های گذشته و به مدت سه روز و همراه با برنامه های متنوع برگزار می گردد.

,

شهردار دلیجان پخت آش اسفندی را یکی از آداب و رسوم کهن مردم شهرستان دلیجان دانست و افزود: این آش به پاس شکرگزاری پایان بهمن ماه و اوایل اسفندماه در تمام خانه‌های دلیجان پخته می شود.

,

منصوری اظهار کرد: مردم دلیجان برای به پاس شکرگزاری از خداوند، آئین جشن و سرور و پخت آش را برپا می‌کردند تا زمستان را با شب‌های بلند، تاریک و سرد پشت سر گذاشته و با وزیدن باد اسفندی که مژده فصلی دیگر را در دل خود دارد، به پیشواز بهار بروند.

,

وی با اشاره به اینکه شهرداری دلیجان در نظر دارد غرفه‌هایی را در موزه مردم شناسی برای تهیه و فروش انواع خوراکی‌ها برپا کند، خاطرنشان کرد: علاقه‌مندانی که مایل به همکاری و دریافت غرفه هستند تا پنجشنبه ۲۶ بهمن‌‌ماه ۹۶ فرصت دارند به واحد امور فرهنگی شهرداری دلیجان مراجعه کنند.

,

شهرستان دلیجان از توابع استان مرکزی با ۵۰ هزار نفر جمعیت در مرکز کشور و کمربندی راه ارتباطی استان‌های جنوبی و غربی به تهران و شمال کشور قراردارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه