اخبار داغ

رئیس دانشگاه آزاد واحد مشگین‌شهر:

بزرگترین مجتمع خدماتی و رفاهی شمال‌غرب کشور سال آینده در مشگین‌شهر افتتاح می‌شود

بزرگترین مجتمع خدماتی و رفاهی شمال‌غرب کشور سال آینده در مشگین‌شهر افتتاح می‌شود
رئیس دانشگاه آزاد واحد مشگین‌شهر گفت: برای تکمیل ساختمان ولایت تسهیلات ارزان قیمت پیش بینی شده که در سال آینده بزرگترین مجتمع خدماتی و رفاهی شمال‌غرب کشور توسط دانشگاه آزاد در شهرستان مشگین‌شهر افتتاح می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در چند ماه گذشته گزارشی مبنی بر سوء مدیریت در دانشگاه در  سفیرمشکین منتشر شده بود که ابراهیم دادفر رئیس دانشگاه آزاد واحد مشگین‌شهر امروز در خصوص مسائل مطرح شده در این گزارش به سفیرمشکین گفت: در زمان حضور اینجانب در این واحد دانشگاهی نزدیک به 1500 دانشجو در این واحد مشغول به تحصیل بودند که در حال حاضر به دلایلی همچون وضعیت اقتصادی جامعه، کاهش استخدامی‌ها و کاهش خروجی آموزش و پرورش، تعداد دانشجویان به 1300 نفر رسیده است این در حالی است که این کاهش دانشجو تنها مختص به این واحد دانشگاهی نیست بلکه در شهرستان اهر که بزرگترین دانشگاه را دارد از 12 هزار به 4500 نفر کاهش یافته است لذا با این شرایط و وضعیت جامعه کاهش دانشجو امری طبیعی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرمشکین, سفیرمشکین,

 

,

وی در خصوص حذف تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه گفت: در این دانشگاه هیچ رشته‌ای حذف نشده بلکه رشته معماری به دلیل اینکه ظرفیت تکمیل نشده هنوز پذیرش صورت نمی‌گیرد و این به معنی حذف رشته از این واحد نیست و به زودی این رشته نیز در این واحد دانشگاهی فعال می‌شود اما در کنار آن سه رشته مدیریت بازرگانی، مدیریت دولتی و توسعه منابع انسانی با 250 دانشجوی ارشد در حال فعالیت است.

,

 

,

رئیس دانشگاه آزاد واحد مشگین‌شهر خاطر نشان کرد: با تلاشی که انجام گرفته در این واحد دانشگاهی رشته تربیت بدنی نیز اضافه شده و سالن کارگران اداره تعاون برای فعالیت این رشته اجاره شده و با مدیریتی که بر آن صورت گرفته تمام هزینه‌های جاری سالن از درآمد آن تامین می‌شود و برای یک نفر نیز در آن سالن اشتغال زایی شده است.

,

 

,

دادفر در خصوص مدیریت منابع مالی دانشگاه گفت: قبل از حضور اینجانب در این دانشگاه درآمد ماهانه دانشگاه از محل غیر شهریه دانشجویی تنها 15 میلیون ریال بود اما در این دو سال گذشته درآمد دانشگاه به 150 میلیون ریال افزایش یافته است و در طول این مدت تمام حقوق کارکنان و اساتید به موقع پرداخت شده و تا خرداد سال آینده نیز هیچ مشکلی از بابت تامین و پرداخت حق و حقوق کارکنان دانشگاه وجود ندارد.

,

 

,

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر بنیاد شهید از بابت تحصیل فرزندان شاهد و ایثارگر 6 میلیارد ریال به این دانشگاه بدهکار است چرا که دانشگاه برای فرزندان شاهد و ایثارگر 20 درصد تخفیف اعمال می‌کند و 80 درصد شهریه این دانشجویان را بنیاد شهید پرداخت می‌کند که هنوز پرداخت نشده است.

,

 

,

وی ادامه داد: چک‌های سال 89 دانشجویان بعد از گذشت 7 سال در سال جاری نقد شده است این در حالی است که برخی افراد در این واحد دانشگاهی مقاطع کاردانی و کارشناسی را با واگذاری چک به اتمام رسانده و در حال حاضر نیز به عنوان حق التدریس در این دانشگاه فعالیت می‌کند که با مدیریت صورت گرفته این مسائل مرتفع شده در حالی که این مشکلات در گذشته به وجود آمده بود لذا ما به دنبال احیای دانشگاه هستیم و در این راستا تمام تلاش خود را خواهیم کرد.

,

 

,

رئیس دانشگاه آزاد واحد مشگین‌شهر در خصوص هجمه‌های صورت گرفته بر دانشگاه گفت: در یک و نیم سال اول حضور در این دانشگاه کارهای عقب مانده دانشگاه سر و سامان داده شده به طوری که در عرض شش ماه 4500 دانشنامه صادر و 155 نفر از اساتید حق التدریس دانشگاه که تنها یک نفر مجوز داشت ساماندهی شده و در حال حاضر به 53 استاد مجوزدار در این واحد مشغول بکار هستند و مابقی نتوانستند مجوز لازم را اخذ کنند لذا بر این دانشگاه هجمه وارد می‌کنند.

,

 

,

وی در خصوص دانشجویان دانشگاه اردبیل و اهر در این واحد دانشگاهی گفت: طبق قرارداد بین مراکز دانشگاهی 200 نفر از دانشجویان آن واحدهای دانشگاهی در مشگین‌شهر مشغول به تحصیل هستند و در گذشته 45 درصد شهریه دانشجویان به حساب اردبیل و اهر واریز می‌شد و 55 درصد به این مرکز در حالی که تمام هزینه‌های دانشجویان اعم از هزینه کلاس و اساتید و ... بر این واحد تحمیل می‌شد اما در مدیریت جدید 15 درصد به دانشگاه اردبیل و اهر پرداخت می‌شود 85 درصد به این دانشگاه تا هزینه‌های جاری این دانشجویان در این واحد تامین و دانشجویان بدون طی مسافت طولانی تا اردبیل و اهر در این دانشگاه مشغول به تحصیل شوند.

,

 

,

دادفر در خصوص پیمانکاران ساختمان ولایت این دانشگاه گفت: این دانشگاه برای احداث ساختمان ولایت با دو پیمانکار قرار داد منعقد کرده بود که یکی از این پیمانکاران برای دوار چینی محوطه دانشگاه بود که پرونده این پیمانکار در دادگاه در حال پیگیری است اما پیمانکار ساختمان ولایت در شورای حل اختلاف است تا این مشکل رفع شود.

,

 

,

وی همچنین در خصوص فیش حقوقی گفت: فیش حقوق روسای دانشگاه به صورت متمرکز از مرکز صادر می‌شد و دریافت دو نوع اضافه کاری در فیش حقوقی از بابت هیئت علمی و کارهای اجرایی است و در این شهرستان هیچ کس نمی‌تواند در آن دخل و تصرف داشته باشد و این اضافه کاری‌ها در تمامی اساتید و کارکنانی که هم عضو هیئت علمی هستند و هم کاراجرایی دارند وجود دارد.

,

 

,

رئیس این واحد دانشگاهی در خصوص مسائل و مشکلات فرهنگی گفت: دانشجویان از جامعه الگو می‌گیرد و در این دانشگاه تنها بخشی از روز خود را سپری می‌کنند لذا ما نیز به نوبه خود در تلاش برای ارتقاء مسائل فرهنگی دانشگاه هستیم و در این راستا نیز کارهای زیادی انجام گرفته است اما در بحث تاثیر گذاری به نتیجه مطلوب دست نیافتیم لذا از کلیه فعالان فرهنگی درخواست می‌شود در صورتی که طرح ایده و هر کاری که منجر به تقویت مسائل فرهنگی در این شهرستان و این واحد دانشگاهی می‌شود ارائه کند و این دانشگاه نیز به نوبه خود از این افراد استقبال و حمایت می‌کند.

,

 

,

وی در خصوص ساختمان ولایت دانشگاه گفت: این دانشگاه 2500 نفر ظرفیت پذیرش دارد لذا تبدیل ساختمان ولایت به مرکز اموزشی هیچ توجیه اقتصادی ندارد لذا کاربری آن عوض شده و در تلاش برای تبدیل آن به بزرگترین متجمع خدماتی و رفاهی در شمال غرب هستیم.

,

 

,

وی ادامه داد: برای احداث این ساختمان در حال حاضر 40 میلیارد ریال هزینه شده و برای تکمیل آن 50 میلیارد اعتبار نیاز است که با تسهیلات ارزان قیمت و مشارکت کارکنان دانشگاه این ساختمان تکمیل و در سال آینده آماده افتتاح می‌شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه