اخبار داغ

تخلف در صدور کارت ملی هوشمند در استان گلستان

تخلف در صدور کارت ملی هوشمند در استان گلستان
مدتی است با رویکر دولت الکترونیک در ایران، شاهد آن هستیم که هر چند وقت یک بار، هموطنان عزیز ما برای تبدیل یک کارت شناسایی به کارت هوشمند به ادارات و شرکت های طرف قرارداد دولت فراخوانده می شوند و متحمل هزینه می شوند. در این بین شاید کم تدبیری، هزینه های اضافه ای را بر دوش مردم می گذارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  تیتر آزاد، دولت الکترونیک، یکی از بهترین راهکارها برای ارائه خدمت بهتر و آسانتر به مردم است. اما اجرای هر طرحی باید با تدبیر و دوراندیشی انجام شود تا هزینه کمتری برای مردم داشته باشد. در کشور ما کارتهایی مثل گواهی نامه، پایان خدمت و اکنون کارت ملی به کارت الکترونیک تبدیل شده اند و برای هر کدام از آنها هزینه ای ناخواسته به مردم شریف ایران تحمیل شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  تیتر آزاد,

آیا با تدبیر بیشتر نمی شد، همه این کارنها را در یک کارت طراحی کرد؟! آیا فضای کارت الکترونیکی با فضای کارتهای کاعذی برابر بود؟! آیا نمی شد همه اطلاعات افراد، از قبیل وضعیت خدمت، اطلاعات پزشکی، وضعیت گواهی نامه ها، اطلاعات تحصیلی و شخصی و ... را در یک کارت طراحی کرد؟!

 شنیده ها حاکی از آن است که دولت قصد طراحی همچنین کارتی را دارد، حال سوال آنجاست که با این وجود، چرا بر تعویض کارتهای ملی و ... پافشاری کرده و زمان مشخص می کند؟!

از این موضوع که بگذریم، در استان گلستان و در برخی از شهرها (آزادشهر و گنبد و چند شهر دیگر)، هزینه ای بیشتر از هزینه مندرج در توافقنامه ای که بین پست و ثبت احوال بسته شده است، دریافت می شود که تاکنون هیچ نظارتی بر آن نبوده است. (مبلغ اضافه دریافتی تا کنون چقدر بوده است؟!)

01

 نرخنامه نصب شده بر دیوار اداره پست آزادشهر

در ماده2-موضوع توافقنامه آمده است: 

الف)انجام فعالیت نکمیل ثبت نام شامل قبول مدارک متقاضیانی که پیش ثبت نام ونوبت گیری نموده اند، بررسی صحت و اصالت مدارک و تعلق آنها به متقاضی، داده آمایی اطلاعات، اسکن شماسنامه و نمدارک مربوطه، اخذ اثر انگشتان، اخذ تصویر زنده چهره متقاضی، ثبت و تایید نهایی در خواست در سامانه کارت در محل دفاتر منتخب پستی

ب) استقرار ایستگاه تحویل کارت در محل ادارات یا دفاتر پستی مورد توافق طرفین ،شامل دریافت کارت ها ازسازمان وارسال آنها به ادرات ودفاتر محل تحویل ،تفکیک و نگهداری وحفاظت ،اعلام وصول درسامانه،فعال سازی وتحویل کارت به صاحبان آنها پس ازاحراز هویت توسط نمایندگان ثبت احوال مستقر درمحل دفاتر

1 copy

 

و همچنین در ماده ۴ این توافقنامه می گوید که هزینه موارد بند الف ۹۰۰۰ تومان و برای بند ب ۲۰۰۰ تومان است. و به صراحت بیان شده است که پست حق دریافت هزینه بیشتری را ندارد. پس این اضافه دریافتی برای چیست؟!

 

2 copy

همچنین در ماده ۵ بند ۸ آمده است که پست برای انجام صحیح و کامل کار حق دریافت هیچ هزینه دیگری از مردم را ندارد و در صورت اشتباه کابر، پست باید رایگان کارت دیگری برای افراد صادر کند. اما متاسفانه تعریف کارت صحیح و کامل داده نشده و برخی از تصاویری که در کارتها چاپ شده است، نا زیبا افتاده است (بخاطر رعایت نشدن اصول اولیه عکاسی) و فرد برای تعویض کارت خود ( بخاطر عکس) باید هزینه ۲۰ هزار تومانی بپردازد!

3

 

در گفتگو با یکی از شهروندان آزاشهری، وی از ارجاع دادنش برای نوبت گیری ثبت نام  به کافی نت سخن گفت که این خود با بند الف مغایرت دارد.

4

5

 انتهای پیام/

,

آیا با تدبیر بیشتر نمی شد، همه این کارنها را در یک کارت طراحی کرد؟! آیا فضای کارت الکترونیکی با فضای کارتهای کاعذی برابر بود؟! آیا نمی شد همه اطلاعات افراد، از قبیل وضعیت خدمت، اطلاعات پزشکی، وضعیت گواهی نامه ها، اطلاعات تحصیلی و شخصی و ... را در یک کارت طراحی کرد؟!

 شنیده ها حاکی از آن است که دولت قصد طراحی همچنین کارتی را دارد، حال سوال آنجاست که با این وجود، چرا بر تعویض کارتهای ملی و ... پافشاری کرده و زمان مشخص می کند؟!

از این موضوع که بگذریم، در استان گلستان و در برخی از شهرها (آزادشهر و گنبد و چند شهر دیگر)، هزینه ای بیشتر از هزینه مندرج در توافقنامه ای که بین پست و ثبت احوال بسته شده است، دریافت می شود که تاکنون هیچ نظارتی بر آن نبوده است. (مبلغ اضافه دریافتی تا کنون چقدر بوده است؟!)

01

 نرخنامه نصب شده بر دیوار اداره پست آزادشهر

در ماده2-موضوع توافقنامه آمده است: 

الف)انجام فعالیت نکمیل ثبت نام شامل قبول مدارک متقاضیانی که پیش ثبت نام ونوبت گیری نموده اند، بررسی صحت و اصالت مدارک و تعلق آنها به متقاضی، داده آمایی اطلاعات، اسکن شماسنامه و نمدارک مربوطه، اخذ اثر انگشتان، اخذ تصویر زنده چهره متقاضی، ثبت و تایید نهایی در خواست در سامانه کارت در محل دفاتر منتخب پستی

ب) استقرار ایستگاه تحویل کارت در محل ادارات یا دفاتر پستی مورد توافق طرفین ،شامل دریافت کارت ها ازسازمان وارسال آنها به ادرات ودفاتر محل تحویل ،تفکیک و نگهداری وحفاظت ،اعلام وصول درسامانه،فعال سازی وتحویل کارت به صاحبان آنها پس ازاحراز هویت توسط نمایندگان ثبت احوال مستقر درمحل دفاتر

1 copy

 

و همچنین در ماده ۴ این توافقنامه می گوید که هزینه موارد بند الف ۹۰۰۰ تومان و برای بند ب ۲۰۰۰ تومان است. و به صراحت بیان شده است که پست حق دریافت هزینه بیشتری را ندارد. پس این اضافه دریافتی برای چیست؟!

 

2 copy

همچنین در ماده ۵ بند ۸ آمده است که پست برای انجام صحیح و کامل کار حق دریافت هیچ هزینه دیگری از مردم را ندارد و در صورت اشتباه کابر، پست باید رایگان کارت دیگری برای افراد صادر کند. اما متاسفانه تعریف کارت صحیح و کامل داده نشده و برخی از تصاویری که در کارتها چاپ شده است، نا زیبا افتاده است (بخاطر رعایت نشدن اصول اولیه عکاسی) و فرد برای تعویض کارت خود ( بخاطر عکس) باید هزینه ۲۰ هزار تومانی بپردازد!

3

 

در گفتگو با یکی از شهروندان آزاشهری، وی از ارجاع دادنش برای نوبت گیری ثبت نام  به کافی نت سخن گفت که این خود با بند الف مغایرت دارد.

4

5

 انتهای پیام/

,

آیا با تدبیر بیشتر نمی شد، همه این کارنها را در یک کارت طراحی کرد؟! آیا فضای کارت الکترونیکی با فضای کارتهای کاعذی برابر بود؟! آیا نمی شد همه اطلاعات افراد، از قبیل وضعیت خدمت، اطلاعات پزشکی، وضعیت گواهی نامه ها، اطلاعات تحصیلی و شخصی و ... را در یک کارت طراحی کرد؟!

 شنیده ها حاکی از آن است که دولت قصد طراحی همچنین کارتی را دارد، حال سوال آنجاست که با این وجود، چرا بر تعویض کارتهای ملی و ... پافشاری کرده و زمان مشخص می کند؟!

از این موضوع که بگذریم، در استان گلستان و در برخی از شهرها (آزادشهر و گنبد و چند شهر دیگر)، هزینه ای بیشتر از هزینه مندرج در توافقنامه ای که بین پست و ثبت احوال بسته شده است، دریافت می شود که تاکنون هیچ نظارتی بر آن نبوده است. (مبلغ اضافه دریافتی تا کنون چقدر بوده است؟!)

01

 نرخنامه نصب شده بر دیوار اداره پست آزادشهر

در ماده2-موضوع توافقنامه آمده است: 

الف)انجام فعالیت نکمیل ثبت نام شامل قبول مدارک متقاضیانی که پیش ثبت نام ونوبت گیری نموده اند، بررسی صحت و اصالت مدارک و تعلق آنها به متقاضی، داده آمایی اطلاعات، اسکن شماسنامه و نمدارک مربوطه، اخذ اثر انگشتان، اخذ تصویر زنده چهره متقاضی، ثبت و تایید نهایی در خواست در سامانه کارت در محل دفاتر منتخب پستی

ب) استقرار ایستگاه تحویل کارت در محل ادارات یا دفاتر پستی مورد توافق طرفین ،شامل دریافت کارت ها ازسازمان وارسال آنها به ادرات ودفاتر محل تحویل ،تفکیک و نگهداری وحفاظت ،اعلام وصول درسامانه،فعال سازی وتحویل کارت به صاحبان آنها پس ازاحراز هویت توسط نمایندگان ثبت احوال مستقر درمحل دفاتر

1 copy

 

و همچنین در ماده ۴ این توافقنامه می گوید که هزینه موارد بند الف ۹۰۰۰ تومان و برای بند ب ۲۰۰۰ تومان است. و به صراحت بیان شده است که پست حق دریافت هزینه بیشتری را ندارد. پس این اضافه دریافتی برای چیست؟!

 

2 copy

همچنین در ماده ۵ بند ۸ آمده است که پست برای انجام صحیح و کامل کار حق دریافت هیچ هزینه دیگری از مردم را ندارد و در صورت اشتباه کابر، پست باید رایگان کارت دیگری برای افراد صادر کند. اما متاسفانه تعریف کارت صحیح و کامل داده نشده و برخی از تصاویری که در کارتها چاپ شده است، نا زیبا افتاده است (بخاطر رعایت نشدن اصول اولیه عکاسی) و فرد برای تعویض کارت خود ( بخاطر عکس) باید هزینه ۲۰ هزار تومانی بپردازد!

3

 

در گفتگو با یکی از شهروندان آزاشهری، وی از ارجاع دادنش برای نوبت گیری ثبت نام  به کافی نت سخن گفت که این خود با بند الف مغایرت دارد.

4

5

 انتهای پیام/

,

آیا با تدبیر بیشتر نمی شد، همه این کارنها را در یک کارت طراحی کرد؟! آیا فضای کارت الکترونیکی با فضای کارتهای کاعذی برابر بود؟! آیا نمی شد همه اطلاعات افراد، از قبیل وضعیت خدمت، اطلاعات پزشکی، وضعیت گواهی نامه ها، اطلاعات تحصیلی و شخصی و ... را در یک کارت طراحی کرد؟!

,

 شنیده ها حاکی از آن است که دولت قصد طراحی همچنین کارتی را دارد، حال سوال آنجاست که با این وجود، چرا بر تعویض کارتهای ملی و ... پافشاری کرده و زمان مشخص می کند؟!

,

از این موضوع که بگذریم، در استان گلستان و در برخی از شهرها (آزادشهر و گنبد و چند شهر دیگر)، هزینه ای بیشتر از هزینه مندرج در توافقنامه ای که بین پست و ثبت احوال بسته شده است، دریافت می شود که تاکنون هیچ نظارتی بر آن نبوده است. (مبلغ اضافه دریافتی تا کنون چقدر بوده است؟!)

,

01

, 01,

 نرخنامه نصب شده بر دیوار اداره پست آزادشهر

,

در ماده2-موضوع توافقنامه آمده است: 

,

الف)انجام فعالیت نکمیل ثبت نام شامل قبول مدارک متقاضیانی که پیش ثبت نام ونوبت گیری نموده اند، بررسی صحت و اصالت مدارک و تعلق آنها به متقاضی، داده آمایی اطلاعات، اسکن شماسنامه و نمدارک مربوطه، اخذ اثر انگشتان، اخذ تصویر زنده چهره متقاضی، ثبت و تایید نهایی در خواست در سامانه کارت در محل دفاتر منتخب پستی

,

ب) استقرار ایستگاه تحویل کارت در محل ادارات یا دفاتر پستی مورد توافق طرفین ،شامل دریافت کارت ها ازسازمان وارسال آنها به ادرات ودفاتر محل تحویل ،تفکیک و نگهداری وحفاظت ،اعلام وصول درسامانه،فعال سازی وتحویل کارت به صاحبان آنها پس ازاحراز هویت توسط نمایندگان ثبت احوال مستقر درمحل دفاتر

,

1 copy

, 1 copy,

 

,

و همچنین در ماده ۴ این توافقنامه می گوید که هزینه موارد بند الف ۹۰۰۰ تومان و برای بند ب ۲۰۰۰ تومان است. و به صراحت بیان شده است که پست حق دریافت هزینه بیشتری را ندارد. پس این اضافه دریافتی برای چیست؟!

,

 

,

2 copy

, 2 copy,

همچنین در ماده ۵ بند ۸ آمده است که پست برای انجام صحیح و کامل کار حق دریافت هیچ هزینه دیگری از مردم را ندارد و در صورت اشتباه کابر، پست باید رایگان کارت دیگری برای افراد صادر کند. اما متاسفانه تعریف کارت صحیح و کامل داده نشده و برخی از تصاویری که در کارتها چاپ شده است، نا زیبا افتاده است (بخاطر رعایت نشدن اصول اولیه عکاسی) و فرد برای تعویض کارت خود ( بخاطر عکس) باید هزینه ۲۰ هزار تومانی بپردازد!

,

3

, 3,

 

,

در گفتگو با یکی از شهروندان آزاشهری، وی از ارجاع دادنش برای نوبت گیری ثبت نام  به کافی نت سخن گفت که این خود با بند الف مغایرت دارد.

,

4

, 4,

5

, 5,

 انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه