اخبار داغ

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس:

دولت در قبال علم و فناوری رویکرد حمایتی ندارد/ بودجه نمی‌تواند افق‌های نقشه جامع علمی کشور را محقق کند

دولت در قبال علم و فناوری رویکرد حمایتی ندارد/ بودجه نمی‌تواند افق‌های نقشه جامع علمی کشور را محقق کند
نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در خانه ملت، گفت: اقتصاد دانش بنیان با وجود آن که یکی از مهم ترین عناصر تحقق اقتصاد مقاومتی است، بودجه دولت در قبال علم و فناوری رویکرد حمایتی ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید جواد ساداتی نژاد در گفتگو با  خطب شکن، با بیان این که بر اساس قانون برنامه ششم باید بودجه تحقیق و توسعه ۱٫۱ درصد از کل بودجه باشد، اظهار کرد: این میزان در بودجه سال ۹۶ کمتر از نصف است و به ۰٫۴۷ درصد می رسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  خطب شکن,

نماینده مردم کاشان و آران در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: تاکنون از این میزان کمتر از ۵۰ درصد تخصیص پیدا کرده است، به معنای دیگر سهم تحقیق و توسعه در بودجه ۹۶ کمتر از ۰٫۳ درصد بوده است.

,

وی رشد بودجه تحقیق و توسعه در سال جاری را یادآور شد و تصریح کرد: سال گذشته بیش از هشت هزار میلیارد تومان به این حوزه اختصاص یافته بود که امسال به ۱۰ هزار میلیارد تومان رسید، ولی از نظر درصدی، این میزان کاهش یافته است.

,

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دهم، به رشد بودجه پارک های علم و فناوری اشاره کرد و ادامه داد: با وجود آن که اقتصاد دانش بنیان یکی از مهم ترین عناصر تحقق اقتصاد مقاومتی است، بودجه دولت در قبال علم و فناوری رویکرد حمایتی ندارد.

,

ساداتی نژاد عنوان کرد: با توجه به ظرفیت نیروی انسانی ما که چندین برابر ظرفیت نفت و منابع زیرزمینی است، بودجه نمی تواند افق های نقشه جامع علمی کشور را محقق کند.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه