اخبار داغ

رئیس انجمن جراحی زانو، آرتروسکوپی و آسیب های ورزشی ایران:

رعایت استانداردها در تمرینات و زمین های ورزشی به کاهش آسیب دیدگی در ورزش کمک می کند

رعایت استانداردها در تمرینات و زمین های ورزشی به کاهش آسیب دیدگی در ورزش کمک می کند
رئیس انجمن جراحی زانو گفت: استاندارد نبودن تمرینات و زمین های ورزشی در ایران از جمله عواملی است که موجب افزایش آسیب دیدگی در ورزشکاران کشورمان می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کیش پرس، محمد رازی رئیس انجمن جراحی زانو، آرتروسکوپی و آسیب های ورزشی ایران در حاشیه برگزاری پنجمین کنگره بین المللی  جراحی زانو در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با افزایش روز افزون تعداد ورزشکاران، حرفه ای شدن بیشتر ورزش و ابداع ورزش های خطرناک و گسترش آن در جهان به میزان قابل توجهی آسیب های ورزشی در حال افزایش است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کیش پرس,

این متخصص آسیب های ورزشی ایران با بیان اینکه در کشور ایران تمرینات پیشگیری کننده از آسیب های ورزشی و استاندارد های لازم در تمرینات و زمین های ورزشی به ویژه فوتبال رعایت نمی شود میزان آسیب دیدگی ورزشی بیشتر می شود افزود: در حوزه درمان آسیب دیدگی ورزش متخصصان به میزان کافی در کشور وجود دارند به نحوی که علاوه بر خدمات رسانی به ورزشکاران ایرانی امکان پوشش خدمات درمانی به ورزشکاران خارجی نیز در ایران وجود دارد.

,

وی شیوع آسیب های ورزشی را در زانو دانست و افزود: شیوع آسیب در مچ پا نیز دیده می شود.

,

وی با توصیه به رعایت اصول، قوانین و استانداردهای ورزشی به ورزشکاران و مسئولان حوزه های مختلف ورزشی تاکید کرد: با وقت گذاشتن کافی برای بازگشت بدن به حالت آمادگی و تامل در به اوج رسیدن در ورزش از آسیب های ورزشی پیشگیری کنند.

,

رازی با تاکید بر اینکه در کشور ایران متخصصان و پزشکان ورزشی به تعداد کافی وجود دارد افزود: بهره گیری از متخصصان حوزه های درمان ورزشی به سیاست های فدراسیون های ورزشی باز می گردد و تنها نیاز به تعریف سیستم خاصی در این رابطه وجود دارد.

,

وی تغییرات سبک زندگی، چاقی و کم تحرکی، مصرف سیگار و روی آوردن به ورزش های خطرناک را از جمله مواردی عنوان کرد که در دنیای امروز به افزایش بیماری های مفاصل زانو منجر شده است و بر شیوع بیماری های مفاصل به ویژه مفصل زانو در سنین پایین تاکید کرد.

,

رئیس انجمن جراحی زانو، آرتروسکوپی و آسیب های ورزشی در رابطه با مقایسه هزینه درمان درحوزه جراحی های زانو در ایران و دیگر کشورها خاطر نشان کرد: هزینه جراحی زانو به دلیل استفاده از تجهیزات مدرن و به روز در این بخش نسبت به کشورهایی مانند تایلند و هند بیشتر و نسبت به کشورهای اروپایی بسیار پایین تر است.

,

کیش محلی مناسب برای برگزاری کنگره های بین المللی

, کیش محلی مناسب برای برگزاری کنگره های بین المللی, کیش محلی مناسب برای برگزاری کنگره های بین المللی,

دکتر ابدی از متخصصان جراحی حاضر در این کنگره نیز در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار کیش پرس با بیان اینکه حوزه های مختلف دانش طب همواره نیازمند تکامل و نو شدن است افزود: به دلیل گسترش تکنولوژی و ابداع روش های جدید در درمان به ویژه جراحی های زانو نیاز است تا هر ساله اطلاعات میان متخصصان حوزه های مختلف پزشکی مبادله شده و دانش های جدید آموخته شود.

,

وی از برگزاری این کنگره در جزیره کیش ابراز خرسندی کرد و افزود: کیش به دلیل شرایط ویژه اقتصادی و نیاز نداشتن به روادید مکان مناسبی جهت حضور متخصصان خارجی و ایرانیان مقیم در کشورهای خارجی است تا به سادگی و بدون نیاز به گذراندن روند های اداری سرزمین اصلی در همایش ها و کنگره های بین المللی حضور یافته و از تجربیات یکدیگر در حوزه های درمان استفاده کنند.

,

این متخصص جراحی زانو با تاکید بر اینکه بی تردید برگزاری کنگره های بین المللی در افزایش دانش متخصصان موثر واقع می شود خاطر نشان کرد: متاسفانه ما تولید کننده علم نیستیم و باید از علوم روز دنیا استفاده کنیم اما قطعا در استفاده از این علوم از بسیاری کشورهای خارجی پیشی گرفته ایم و از آن ها بیشتر و بهتر از این علوم استفاده می کنیم.

,

کنگره علمی جراحی زانو در ایران از معتبرترین کنگره های علمی جهان است

, کنگره علمی جراحی زانو در ایران از معتبرترین کنگره های علمی جهان است, کنگره علمی جراحی زانو در ایران از معتبرترین کنگره های علمی جهان است,

دکتر محمدرضا یزدی دبیر علمی این کنگره نیز در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار کیش پرس کنگره بین المللی جراحی زانو، آرتروسکوپی و آسیب های ورزشی ایران را از معتبرترین کنگره های علمی جهان برشمرد و افزود: تبادل نظر و بحث و بررسی نظرات و مسائل روز دنیا در حوزه آسیب های ورزشی و جراحی زانو در این کنگره با حضور میهمانان خارجی بیش از 30کشور جهان اعتبار خاصی به این کنگره بخشیده است.

,

وی با تاکید بر سطح علمی بالای این کنگره برگزاری این رویداد بزرگ علمی کشور در جزیره کیش را فرصت مغتنمی دانست که به واسطه آن جراحان و متخصصان بزرگ بین المللی در این حوزه به دلیل عدم نیاز به روادید می توانند در آن شرکت کنند.

,

یزدی با اشاره به دستاوردهای کنگره های علمی سال های گذشته در جراحی زانو، آرتروسکوپی و آسیب های ورزشی خاطر نشان کرد: در این کنگره سرفصل هایی چون آسیب های ورزشی زانو، تعویض مفاصل زانو، آسیب های ورزشی در اندام فوقانی مانند مچ دست و آرنج و آسیب های ورزشی مقاصل لگن و مچ پا نیز مورد بجث و بررسی متخصصان داخلی و بین المللی قرار می گیرد.

,

پنجمین کنگره بین المللی دوسالانه انجمن جراحی زانو، آرتروسکوپی و آسیب‌های ورزشی ایران با حضور دکتر محمد رازی رئیس انجمن جراحی زانو، آرتروسکوپی و آسیب های ورزشی ایران، دکتر حمیدرضا یزدی دبیر علمی کنگره، پروفسور ورنر مولر(Werner Müller) دبیر علمی افتخاری بین المللی کنگره و شرکت کنندگانی از کشورهای کانادا، آمریکا، فرانسه، آلمان، اسکاتلند، استرالیا، عمان، ژاپن، قطر، هند، ایتالیا، ترکیه، تاجیکستان از 25 بهمن آغاز و تا 28 بهمن در مرکز همایش های بین المللی کیش ادامه دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه