اخبار داغ

غربت نام و یاد شهدای مظلوم کردستان بر سر در کوچه و خیابان ها

غربت نام و یاد شهدای مظلوم کردستان بر سر در کوچه و خیابان ها
یکی از اقداماتی که می تواند نام و یاد شهدای مظلوم کردستان را برای همیشه در ذهن ها و خاطره ها نگاه دارد، ثبت خیابان، پل، زیر گذر وبلوارها به نام شهدای بومی این خطه از ایران اسلامی می باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پیشمرگ روح الله، اردیبهشت ماه سال 1394 بود که زمزمه های نصب تندیس شهدای جان بر کف سازمان پیشمرگان مسلمان کرد در ورودی شهرستان های تابعه استان کردستان، همزمان با برگزاری کنگره ملی شهدای پیشمرگ مسلمان کرد برای اولین بار به گوش می رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پیشمرگ روح الله,

 

,

این طرح اولین حرکت جدی در راستای جاودانه ساختن نام و یاد شهدای مظلومی بود که بدون هیچ ادعایی لباس رزم به تن کرده و به صف مزدورانی که توطئه جدایی و تجزیه طلبی کردستان را سر می دادند، تاخته بودند. شهدایی که فقط و فقط برای حفظ کیان ایران اسلامی، همسر و فرزند را رها کرده و راهی کوه و بیابان شده بودند تا کردستان همچنان بخشی از خاک ایران اسلامی بماند.

,

 

,

در روزهای منتهی به برگزاری کنگره پیشمرگان مسلمان کرد تندیس شهدای پیشمرگان مسلمان کرد در میادین ورودی ده شهرستان نصب شد. با نصب تندیس شهدای پیشمرگان مسلمان کرد در میادین ورودی شهرستان ها، این سؤال برای همگان مطرح بود که این تندیس نماد چیست؟ پیشمرگان مسلمان کرد که بوده اند؟ و هزاران سؤال دیگر که ذهن پویای نسل های سوم و چهارم انقلاب را به خود معطوف می کرد.

,

 

,

, ,

 

,

در واقع طرح اولیه برگزاری کنگره پیشمرگان مسلمان کرد و انجام اقدامات فرهنگی در راستای گرامیداشت نام و یاد شهدای مظلوم این سازمان همزمان با سفر پر برکت مقام معظم رهبری به کردستان و تجلیل ایشان از شهدای جان بر کف سازمان پیشمرگان مسلمان کرد در سال 1388 بود.

,

 

,

نصب تمثال مبارک شهدا در خیابان های اصلی شهرستان ها و هم چنین همزمان با برگزاری یادواره شهدای خانواده های سه شهید به بالا با محوریت شهیدان نمکی، از تندیش شهیدان نمکی در شهر سنندج رونمایی شد و یکی دیگر از اقدامات ماندگار در راستای زنده نگه داشتن نام و یاد شهدای گرانقدر در سطح استان کردستان صورت پذیرفت.

,

 

,

, ,

 

,

این دست کارهای فرهنگی از جمله اقدامات مؤثر سپاه بیت المقدس در راستای عطرآگین کردن فضای جامعه به نام و یاد شهدای گرانقدر و مظلوم کردستان می باشد که با همکاری ادارات و سازمان های مربوطه انجام شده است. اقدامات مذکور از جمله اقدامات فاخر و ماندگاری است که تا سالهای بعد همچنان در معرض دید مردم قرار خواهد گرفت و تأثیری ماندگار دارد.

,

 

,

یکی از اقداماتی که می تواند نام و یاد شهدای مظلوم کردستان را برای همیشه در ذهن ها و خاطره ها نگاه دارد، ثبت خیابان، پل، زیر گذر وبلوارها به نام شهدای بومی این خطه از ایران اسلامی می باشد. عظمت و بزرگی نام شهدای بومی کردستان در حد و اندازه شهدای کشوری است، اما کم کاری و کم توجهی مسئولین استانی در سال های نه چندان دور باعث شده بر مظلومیت و گمنامی شهدای کردستان افزوده شود.

,

 

,

شهیدان جان بر کفی که نامشان لرزه بر اندام دشمن می انداخت؛ شهیدان محمد باقر رحمانی، ملا مصطفی مردوخی، محمد جعفری، عثمان فرشته، جعفر طالبی، یدالله حاجیان، محمد جمال صالحی، محمدرضا ترابیان، محمد امین رحمانی، سید منصور بیاتیان، پرویز کاکسوندی، حمیدرضا کاوه، علی سلیمانپور، مجید لطفی، یوسف افشاریان، احمد کرمی، ابراهیم مرادی، حاج سعید توفیقی، محمد باقر منصوری، جمیل شهسواری، حاج هوشنگ ورمقانی، شهیدان محمد و حشمت الله رحمانپور، ملا محی الدین بیانی، شهیدان شیخ الاسلام و عالی و هزاران شهید جان بر کفی که در همین کردستان به دینا آمدند و در همین کردستان رشد کردند و برای حفظ همین کردستان خون پاکشان را نثار آرمان های انقلاب اسلامی نمودند.

,

 

,

, ,

 

,

با گذری در سطح شهر، با المان ها و نام پل ها، خیابان ها و زیر گذرهایی برخورد می کنیم که هیچ سنخیتی با فرهنگ و رسومات مردم کُرد زبان ندارند و تنها بر اساس سلیقه متولیان شهر طراحی، انتخاب و اجرا شده اند. که اگر این اقدامات با همفکری و همراهی سازمان های ارزشی و انقلابی سطح استان طراحی و اجرا می شد، امروز شاهد ثبت و نصب نام ها و المان های حماسی و مذهبی در سطح استان بودیم.

,

 

,

با توجه به برگزاری کنگره 5400 شهید کردستان در آبان ماه سال آینده، امید است مسئولان و متولیان فرهنگی استان با عنایت و توجه بیشتری خیابان ها، پل ها، زیر گذر ها و تقاطع های سطح شهرها را به نام نامی شهدای مظلوم استان نام گذاری و ثبت نمایند تا نام و یاد شهدای استان همواره در سطح استان ساری و جاری باشد.

,

 

,

شهدای مظلوم کردستان در روزهایی که کسی جرأت ابراز عقیده در برابر منطق زور (اسلحه) گروهک های ضدانقلاب را نداشت، جان خود را در کف دست گرفتند و به مصاف مزدورانی رفتند که می خواستند کردستان را از آغوش ایران اسلامی جدا سازند. امروز حداقل کاری که می توانیم برای این شهدای گرانقدر انجام دهیم جاودانه ساختن نام این عزیزان در سطح شهرها می باشد.

,

 

,

بسیاری از شهدای بومی کردستان که بعدها مسئولیت فرماندهی گردان، گروهان و پایگاه را در سازمان پیشمرگان مسلمان کرد و سپاه عهده دار شدند، جزء افراد شاخص و نخبه زادگاه خود محسوب می شدند، که با عضویت در سازمان های انقلاب به مقابله با گروهک های ضدانقلاب برخاستند. ثبت و ضبط نام خیابان ها، بلوارها، پل ها، زیر گذرها به نام شهدای مظلوم کردستان حداقل کاری است که می تواند نام بلند شهدا را برای همیشه تاریخ در ذهن و خاطر مردم زنده نگه دارد.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه