اخبار داغ

فرماندار درمیان:

بیش از ۲۷ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به درمیان اختصاص یافت

بیش از ۲۷ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به درمیان اختصاص یافت
فرماندار درمیان گفت: امسال 49 میلیارد و 645 میلیون ریال تسهیلات اشتغال مشاغل خانگی برای این شهرستان مصوب شده که تاکنون 27 میلیارد و 772 میلیون ریال اختصاص یافته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از وحدت درمیان؛ محمد بشیری زاده پیش از ظهر پنجشنبه در کارگروه اشتغال شهرستان درمیان که با حضور علی سرزعیم معاون امور اقتصادی و برنامه ریزی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، افزود: در سال جاری پنج کمیته اشتغال در شهرستان برگزار و ۲۴ مصوبه این کمیته اجرایی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, وحدت درمیان,
وی عنوان کرد: امسال تعهد اشتغال درمیان ۵۹۹ نفر بوده که تاکنون ۶۴۹ نفر اشتغال ایجاد شده و ۱۰۸ درصد تعهد اشتغال شهرستان محقق شده است.
,
 
,
وی با بیان اینکه ۱۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات فراگیر در سال جاری به شهرستان اختصاص یافته است گفت: مردم محروم درمیان توان بازپرداخت تسهیلات با کارمزد بالا را ندارند و باید برای اشتغال در روستاها تسهیلات کم بهره یا با بهره صفر درصد در نظر گرفته شود.
,
 
,
فرماندار درمیان عنوان کرد: از چند سال گذشته تمام زیرساخت ها در ناحیه صنعتی شهرستان فراهم شده که باید برای شهرستان های محروم سیاست های تشویقی پیش بینی شود تا سرمایه گذاران با انگیزه بیشتری اقدام به سرمایه گذاری کنند.
,
 
,
وی با اشاره به تعطیلی کارخانه قند قهستان از سال ۱۳۹۲ گفت: این کارخانه حدود ۵۵ سال قبل راه اندازی شده که با تعطیلی، ۱۵۰ کارگر بیکار شده اند.
,
 
,
بشیری زاده اضافه کرد: مالک این کارخانه هیئت مدیره قند بیستون کرمانشاه است که باید با پیگیری مسئولان استانی و کشوری هر چه سریعتر وضعیت این کارخانه تعیین تکلیف شود.
,
 
,
وی گفت: تعطیلی بازارچه گلورده شهرستان از سال ۱۳۹۳ اقتصاد محلی را با چالش مواجه کرده و در گذشته زیرساخت های خوبی در این بازارچه ایجاد شده که این هزینه های میلیاردی خاک می خورد.
,
 
,
وی افزود: هم اکنون ۱۵۰ نفر از تجار شهرستان کالاهای خود را از بازارچه ماهیرود صادر می کنند که مسیر طولانی شهرستان تا بازارچه ماهیرود مشکلاتی را برای آنان ایجاد کرده است.
,
 
,
بشیری زاده با بیان اینکه ۹۰ درصد مردم درمیان محروم هستند بیان کرد: از چند سال گذشته یارانه تعدادی از مردم قطع شده که بیش از ۲۰۰ خانوار آنها زیرپوشش نهادهای حمایتی هستند.
,
 
,
فرماندار درمیان ادامه داد: تاکنون بارها با ارسال نامه این مشکل را از تهران پیگیری کرده ایم که متاسفانه پیگیری ها به نتیجه ای نرسید.
,
 
,
وی به افزایش تلفات جاده ای شهرستان در چند سال گذشته اشاره کرد و گفت: برای دوباند سازی محورهای شهرستان با کمبود اعتبار مواجه هستیم و به دلیل عدم شریانی بودن راهها اعتبار ملی برای احداث جاده‌ها اختصاص نمی یابد.
,
بشیری زاده با بیان اینکه براساس سرشماری سال گذشته ۵۳ هزار و ۷۸۰ نفر در شهرستان زندگی می کنند، گفت: متاسفانه بر اثر خشکسالی های ۱۹ ساله اخیر تعداد زیادی از نیروی فعال شهرستان به حاشیه شهرها مهاجرت کرده اند.
,
 
,
وی افزود: هر سال موج جدیدی از مهاجرت ها از شهرستان درمیان آغاز می شود که زنگ خطر بزرگی برای شهرستان با دارا بودن ۷۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان است.
,
 
,
وی گفت: افزایش روند مهاجرت از شهرستان تثبیت امنیت را برای دولت هزینه بر ساخته و به ازای هر نفر مهاجرت باید یک نیروی نظامی و انتظامی را در نقاط مرزی مستقر کنیم.
,
 
,
بشیری زاده بیان کرد: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۲ سال قبل در مراسم افتتاح ساختمان اداره تامین اجتماعی شهرستان قول راه اندازی درمانگاه تامین اجتماعی را دادند و علیرغم پیگیری ها تاکنون این وعده عملیاتی نشده است.
,
 
,
وی افزود: قشر عظیمی از جمعیت شهرستان را کارگران تشکیل می دهند که آنان باید برای درمان های تخصصی خود مسیر ۱۱۰ کیلومتری تا مرکز استان را طی کنند.
,
 
,
وی کارخانه سیمان باقران را با تولید روزانه ۲ هزار تن از ظرفیت های اقتصادی شهرستان درمیان ذکر کرد و گفت: ظرفیت این کارخانه تولید روزانه ۳ هزار ۵۰۰ تن سیمان است که این واحد تولیدی برای رسیدن به این ظرفیت با کمبود نقدینگی مواجه است. 
,
 
,
بشیری زاده اظهار کرد: ابتدای امسال و زمان افتتاح این طرح بانک کشاورزی قول ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات را به این واحد تولیدی داده که تاکنون تنها ۱۲ میلیارد تومان آن پرداخت شده و بانک مسئول برای پرداخت مابقی تسهیلات درخواست وثیقه کرده که باید با پیگیری مسئولان مشکل این واحد تولیدی شهرستان برطرف شود. 
,
 
,
وی گفت: بانک ها در خصوص اختصاص تسهیلات به واحدهای تولیدی سخت گیری می کنند که این اقدام بانک ها مغایر با بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد اشتغال است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه