اخبار داغ

کارآفرینی در راستای اقتصاد مقاومتی؛

اشتغالزایی برای ۱۰ نفر با پرورش شترمرغ/نبود کشتارگاه شترمرغ در تفرش یکی از معضلات فعالان پرورش شترمرغ

اشتغالزایی برای ۱۰ نفر با پرورش شترمرغ/نبود کشتارگاه شترمرغ در تفرش یکی از معضلات فعالان پرورش شترمرغ
این فعال اقتصاد مقاومتی تفرشی گفت: با پرورش شترمرغ برای ۲ نفر به صورت مستقیم و برای ۸ نفر نیز به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای تفرش، یکی از مشکلات امروز کشور، مشکلات اقتصادی، اشتغال و بیکاری است که راه حل آن اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای تفرش, ندای تفرش,

حامد محب‌حسینی یکی از جوانان تحصیل‌کرده تفرشی است که در حال حاضر به پرورش شترمرغ مشغول است. او با بهره‌گیری از ظرفیت‌‌های موجود و با پرورش شترمرغ، توانسته است در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی گام موثری بردارد.

,

, ,

پرورش شترمرغ یکی از بهترین راه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی به شمار می‌رود، چرا که از سودآوری بسیار بالایی برخوردار است.

,

با توجه به قابل استفاده بودن تمام قسمت‌های بدن شترمرغ که این موجود فاقد هرگونه مواد زاید و دور ریختنی است، می‌تواند در بهره‌برداری در صنابع مختلف و در رقابت با سایر حیوانات پرورشی یکه‌تاز باشد.

,

گوشت شترمرغ نیز سطح کلسترول پایینی در مقایسه با سایر گوشت‌ها دارد و ۴ برابر بیشتر از گوشت قرمز آهن دارد. همچنین درصد سدیم آن پایین بوده و برای افرادی که مشکل قلبی و عروقی و فشارخون بالایی دارند، بسیار مناسب است. روغن شترمرغ نیز کاربردهای درمانی بسیاری دارد.

,

 با خرید ۴۰ جوجه پرورش شترمرغ را  آغاز کردم

,  با خرید ۴۰ جوجه پرورش شترمرغ را  آغاز کردم,  با خرید ۴۰ جوجه پرورش شترمرغ را  آغاز کردم, پرورش شترمرغ را  آغاز کردم,

محب‌حسینی در گفتگو با خبرنگار ندای تفرش در خصوص آشنایی و میزان تجربه‌اش در زمینه پرورش شترمرغ گفت: من از طریق دوستانم که در دیگر شهرها به پرورش شترمرغ مشغول هستند، با پرورش این نوع پرنده آشنا شدم. پس از ۱ سال و نیم مطالعه و گفتگو با کارشناسان و افراد باتجربه، به پرورش شترمرغ در تفرش مشغول شدم.

, ندای تفرش, ندای تفرش,

, ,

وی در خصوص سرمایه اولیه برای انجام این کار اظهار کرد: میزان سرمایه‌گذاری در این زمینه به تعداد جوجه‌های خریداری شده بستگی دارد. کار را با خرید ۴۰ جوجه شترمرغ آغاز کرده و با در نظر گرفتن هزینه‌های خرید و تهیه خوراک شترمرغ، دامپزشک و غیره،  ۳۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری شده است.

,

این جوان کارآفرین افزود: جوجه‌های خریداری شده همه در یک سن نیستند. جوجه‌های شترمرغ در فواصل مختلف خریداری شده و پس از پرواربندی، آماده کشتار و فروش می‌شوند.

,

محب‌حسینی با اشاره به فعالیت یک ساله‌اش در زمینه پرورش شترمرغ در تفرش یادآور شد: پس از گذشت مدتی از آغاز کار و برای ادامه بهتر آن، از تسهیلات اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی نیز استفاده کردم.

,

وی در خصوص میزان درآمد حاصل از پرورش شترمرغ، بیان کرد: مشاهده نتیجه سرمایه‌گذاری در زمینه پروار شترمرغ یک سال زمان می‌برد و درآمدها براساس تعداد شترمرغ، گوشت، پَر، چربی و دیگر قسمت‌های مورد استفاده از هر شترمرغ سنجیده می‌شود.

,

این فعال اقتصاد مقاومتی ادامه داد: پرورش جوجه شترمرغ در سه ماه اول پس از تولد به مراقبت خاصی نیاز دارد، چراکه در صورت نبود مراقبت تلفات آن به بالای ۷۰ تا ۸۰ درصد می‌رسد. البته تلفات ۱۰ درصدی از کل جوجه‌ها یک امر طبیعی است.

,

اشتغالزایی برای ۱۰ نفر با پرورش شترمرغ

, اشتغالزایی برای ۱۰ نفر با پرورش شترمرغ, اشتغالزایی برای ۱۰ نفر با پرورش شترمرغ,

محب‌حسینی در خصوص میزان اشتغالزایی ایجاد شده از این کار، گفت: با پرورش شترمرغ برای ۲ نفر به صورت مستقیم و برای ۸ نفر نیز به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد شده است.

,

, ,

وی با اشاره به علاقه‌ بسیار در زمینه پرورش شترمرغ، تصریح کرد: تلفات موجود در ابتدای کار، سبب دلسردی من برای ادامه کار نشد و با وجود افزایش هزینه‌های نگهداری آن، تمام زحمات پرورش شترمرغ را به جان خریدم. برای پرورش هر چه بهتر و بیشتر از مشاوره‌های دامپزشکان تفرش و کارشناسان شهرهای دیگر به مراتب استفاده شده است.

,

این جوان کارآفرین افزود: گوشت شترمرغ‌ها در مغازه‌های تهران و قم و با قیمتی مناسب به فروش رسیده و به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

,

محب‌حسینی موانع قانونی را یکی از مشکلات تولیدکنندگان عنوان و اظهار کرد: قوانین اداری با اینکه غرض‌ورزی در کار نیست، چوب لای چرخ تولیدکنندگان گذاشته و به جای رویکرد حمایتی، سنگ‌اندازی می‌کنند.

,

نبود کشتارگاه شترمرغ در تفرش یکی از معضلات فعالان عرصه پرورش این نوع پرنده

, نبود کشتارگاه شترمرغ در تفرش یکی از معضلات فعالان عرصه پرورش این نوع پرنده, نبود کشتارگاه شترمرغ در تفرش یکی از معضلات فعالان عرصه پرورش این نوع پرنده,

وی نبود کشتارگاه شترمرغ در تفرش را یکی دیگر از مشکلات فعالان عرصه پرورش شترمرغ در این شهرستان عنوان و اظهار کرد: با توجه به وجود یک کشتارگاه معمولی در تفرش، پیگیری‌هایی به منظور ذبح شترمرغ و ویزیت دامپزشک در این کشتارگاه انجام داده‌ام اما ادارات مرتبط، سخن از موانع قانونی در این زمینه به میان آورده‌اند.

,

این جوان کارآفرین تفرشی اضافه کرد: در بسیاری از شهرهای دیگر در کشتارگاه‌های صنعتی و مجهز دام، شترمرغ نیز ذبح می‌شود. در حال حاضر به دلیل نبود کشتارگاه شترمرغ در سطح استان، این طیور در تفرش به صورت سنتی ذبح شده و در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد.

,

محب‌حسینی گفت: اگر کشتارگاهی به منظور کشتار شترمرغ وجود داشته باشد تا ذبح به صورت قانونی انجام و تایید شود، بر بازار فروش گوشت شترمرغ نیز تاثیر به سزایی خواهد داشت.

,

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر، با ذبح سنتی، گوشت شترمرغ با نصف قیمت واقعی به دلالان دیگر شهرها فروخته می‌شود که پس از فروش گوشت، بیشترین سود به جیب دلالان می‌رود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه