اخبار داغ

در پنجمین نشست از سلسه نشست‌های «زن غربی» مطرح شد؛

مصرف هورمون‌های مردانه توسط زنان غربی برای دستیابی به جایگاه‌های سیاسی

مصرف هورمون‌های مردانه توسط زنان غربی برای دستیابی به جایگاه‌های سیاسی
عضو «مرکز تحقیقات زن و خانواده» گفت: بر اساس مستندات به دست آمده، در کشورهای غربی زنان هورمون‌های مردانه مصرف می‌کنند تا با نزدیک شدن به قابلیت‌های مردانه بتوانند در جایگاه‌های بالای سیاسی قرار گیرند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا، حجت‌الاسلام علی غلامی در پنجمین نشست از سلسه نشست‌های «زن غربی» که صبح امروز در سالن شهید بهشتی حوزه علمیه جامعة‌الزهرا در قم برگزار شد ابراز داشت: حدود 40 درصد درآمدهای اقتصادی در کشورهای صنعتی حاصل اشتغال‌های خانگی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا، ,

وی افزود: زنان نسبت به مردان تلقی مثبت‌تری نسبت به فعالیت‌های یکنواخت دارند از این رو مسؤولان امر برای جذب نیرو برای امور یکنواخت دفتری تمایل بیشتری به جذب بانوان دارند.

,

*مسأله فمنیسم در غرب اقتصادی و در ایران فرهنگی است

, *مسأله فمنیسم در غرب اقتصادی و در ایران فرهنگی است,

عضو مرکز تحقیقات زن و خانواده ادامه داد: به دلیل هزینه‌ بالای خرید خانه و ماشین در کشورهای غربی، خرید خانه و ماشین در این جوامع از طریق وام‌های کلان انجام می‌شود، از این رو افراد با دریافت وام‌های سنگین به مدت طولانی بدهکار حکومت خود هستند و باید در اختیار حکومتشان باشند.

,

حجت‌الاسلام غلامی بیان داشت: چالش‌های غرب با بحث اشتغال زنان متفاوت با وضعیت جوامع شرقی و اسلامی مانند ایران است؛ کلیساها در غرب مهمترین مخالفان اشتغال زنان بودند چون زنان را اغواگر می‌دانستند ولی با گذشت زمان به دلیل کمبود نیروی انسانی و مشکلات ناشی از جنگ جهانی زنان در غرب وارد جامعه کار شدند، ولی در جامعه ایرانی برای اعتبار و کلاس زنان وارد بازار کار می‌شوند.

,

وی با بیان اینکه افزایش قدرت اشتغال و درآمدزایی زنان سبب افزایش توقعات آنان شده است اضافه داشت: مسأله فمنیسم در کشورهای غربی مسأله اقتصاد است نه فرهنگ، گواه این مسأله این است که هر گاه وضعیت اقتصادی زنان در غرب بهبود یافته جنبش فمنیسم افول کرده ولی در ایران مسأله فمنیسم فرهنگ است.

,

*افزایش اختلاط میان زن و مرد در جامعه شغلی امروز

, *افزایش اختلاط میان زن و مرد در جامعه شغلی امروز,

عضو مرکز تحقیقات زن و خانواده افزود: امروزه اشتغال برای تأمین نیازهای ضروری خانوار نیست و بخشی از هویت مصرفی بشر امروزی است؛ اختلاط میان زن و مرد امروزه در محیط کار بیشتر شده است.

,

حجت‌الاسلام غلامی ادامه داد: خروجی نظام فعلی تربیتی آموزش و پرورش و تولیدات رسانه‌ای کشور فردی عفیف، متقی و متخصص نیست و افراد پس از گذراندن دوره طولانی تحصیل و تن دادن به سختی‌های کنکور برای رهایی از حس بیفایده بودن به سراغ کارهایی غیر مرتبط با تحصیل خود می‌روند.

,

وی تصریح کرد: فرهنگ غرب در مواجهه با احکام اسلامی دچار دوگانه‌های متضادی است که یک نمونه آن این است که با تعدد زوجات مقابله می‌کند ولی همجنسگرایی را می‌پذیرد! اگر به نفع زنان تبعیض مثبت انجام شود کار پسندیده‌ای شمرده می‌شود ولی اگر به مرد به واسطه تکالیف بیشتر امتیاز و حقوق بیشتری داده شود ناپسند شمرده می‌شود.

,

عضو مرکز تحقیقات زن و خانواده عنوان داشت: فضای آموزشی و دانشگاهی آمریکا مملو است از تبعیض‌های یک طرفه و فاحش به نفع خانم‌ها.

,

حجت‌الاسلام غلامی ادامه داد: در سبک زندگی غربی زن و شوهرها ابتدای هفته از هم خداحافظی می‌کنند و برای کار به سایر کشورهای عضو شینگن می‌روند و در این مدت بدون هیچ حدی با شریک‌های جنسی خود هستند.

,

*مصرف هورمون‌های مردانه توسط زنان در غرب برای دستیابی به جایگاه‌های سیاسی

, *مصرف هورمون‌های مردانه توسط زنان در غرب برای دستیابی به جایگاه‌های سیاسی,

وی اضافه داشت: بر اساس مستندات به دست آمده، در کشورهای غربی زنان هورمون‌های مردانه مصرف می‌کنند تا با نزدیک شدن به قابلیت‌های مردانه بتوانند در جایگاه‌های بالای سیاسی قرار گیرند.

,

عضو مرکز تحقیقات زن و خانواده بیان داشت: در دنیای مدرن امروز، انسان چیزهایی را به دست آورده و چیزهایی را نیز از دست داده است، مثلا احساس آزادی در زنان تقویت شده ولی از همیشه بدبخت‌تر شده‌اند چرا که آرامش آنان برای انجام تعهدات سخت و شکننده کاری که با روحیات زن سازگار نیست کاهش یافته و بعضا آرامش خود را از دست داده‌اند.

,

حجت‌الاسلام غلامی ادامه داد: اشتغال زنان، چنان زنان را درگیر کرده که حتی از رسیدگی به رشد، روحیه و پیشبرد امور تربیتی فرزند خود بازمانده‌اند.

,

وی افزود: در غرب اغلب شغل‌هایی که تمایل مردان برای اشتغال به آن کمتر است مانند رفتگری شهرداری‌ها، گارسونی رستوران‌ها و کارگری کارخانه‌ها را به زنان می‌دهند، در اصل پروژه اقتصاد محور «جنبش فمنیستی» برای در خدمت گرفتن نیروهای کار ارزان و پرکار که زنان هستند بوده است.

,

*صداوسیما در پخش تبلیغ زنانی که به شغل‌های مردانه اشتغال دارند اشتباه کرد

, *صداوسیما در پخش تبلیغ زنانی که به شغل‌های مردانه اشتغال دارند اشتباه کرد,

عضو مرکز تحقیقات زن و خانواده ادامه داد: زن کامیون‌سوار، زن قصاب و زن تعمیرکار ایرانی را چندین با از صدا و سیمای جمهوری اسلامی نشان می‌دهند و اینگونه زنان جامعه را به این سمت‌و‌سوها سوق می‌دهند! در نظام اسلامی اشتغال زنان به شغل‌هایی که در شأن آنان نیست صحیح نیست، برای زنان باید موقعیت‌های شغلی مناست فراهم شود نه اینکه به هر قیمتی شاغل شوند.

,

حجت‌الاسلام غلامی اضافه داشت: در عرصه اشتغال گرچه به نظر می‌رسد حضور زنان به اقتصاد خانواده کمک می‌کند ولی عملا اینگونه نیست چرا که اشتغال زنان هزینه‌های مصرفی و تجملی خانواده را ارتقا داده است؛ بر اساس تحقیقی که در کشور آلمان صورت گرفت به دست آمد که 80 درصد درآمد زنان صرف هزینه‌هایی می‌شود که اگر زنان شاغل نبودند به خرید آن‌ها روی نمی‌آوردند.

,

وی عنوان داشت: بر اساس تحقیقات به دست آمده، اشتغال زنان غربی در ارتش و پلیس، زنان را نسبت به جنیست خود ناراضی کرده است.

,

عضو مرکز تحقیقات زن و خانواده ضمن انتقاد از انجام برخی امور فمنیستی در مجموعه مسؤولان ایران گفت: شعار‌های فمنیستی در جمهوری اسلامی ایران دارد اجرا می‌شود که تازه‌ترین آن این است که نماینده‌ها بر سر این مسئله به توافق رسیده‌اند که از دوره‌های بعدی 30 درصد نمایندگان مجلس را زنان تشکیل دهند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه