اخبار داغ

زمین فوتبال ۴۵ ساله محروم از امکانات؛

وعده‌؛ تنها سهم ورزشگاه هفت تیر بابل از مسئولان

وعده‌؛ تنها سهم ورزشگاه هفت تیر بابل از مسئولان
باید دید وعده‌های مجدد مسئولان در خصوص چمن مصنوعی و ساخت ورزشگاه جدید در زمین حیدرکلا به کجا خواهد رسید، آیا شهرستان بابل با ظرفیت عظیم ورزشی که دارد روزی ورزشگاهی در شان خود و شهروندانش خواهد داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بابل‌نوین، شهرستان بابل از قطب‌های ورزش مازندران است و در زمینه مدال‌آوری، قهرمانی ملی و المپیکی نیز شاخص بوده و قهرمانان زیادی دارد اما با این وجود هفت تیر تنها ورزشگاه فوتبال این شهرستان است که پاسخگوی نیازها و استعدادهای بابل نیست و شرایط مساعدی ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بابل‌نوین,
             
بابل شاخص‌های داشتن یک تیم لیگ برتر را دارد و لذا ساخت استادیوم استاندارد از نیازهای اصلی این شهرستان است و تیم فوتبال خونه‌به‌خونه بابل تا اینجای لیگ نتایج مناسبی گرفته و اگر با همین قدرت به کار خود ادامه دهد عجیب نیست که بتواند پس از سال‌ها آرزوی فوتبال دوستان مازندرانی را برآورده کرده و به لیگ برتر راه پیدا کند، باوجود روند روبه رشد و حرکت موفقیت‌آمیز تیم تحت هدایت « دراگان اسکوچیچ»، زمین فوتبال هفتم تیم بابل که پیشینه‌ای بیش از ۴۵ سال دارد، برخوردار از امکانات مناسب نیست و نمی‌تواند نیازهای یک تیم مدعی حضور در لیگ برتر را برآورده کند.
,
,

   
ویژگی یک استادیوم ورزشی مناسب
یک استادیوم ورزشی و ورزشگاه فوتبال برای برگزاری مسابقات باید شرایطی مانند تمیزی، خدمات غذایی، راحتی صندلی‌ها و  امنیت محل استقرار تماشاگران، زیبایی و طراحی استادیوم، وجود تابلوهای راهنما را دارا باشد.
            
این شاخص‌ها با فراهم آوردن شرایط مناسب در جذب تماشاگران تاثیر دارد، در کشاندن تماشاگران به استادیوم و حفظ آنها، نیازمند توجه به خواسته‌های آنان است که بر طبق پژوهش‌ها، ویژگی‌های مختلف استادیوم می‌تواند به این امر کمک کند. از این رو، مدیران باشگاه‌ها و برگزارکنندگان رویدادها باید تاکید بیشتری روی بهبود این موارد داشته باشند.

,
, ویژگی یک استادیوم ورزشی مناسب, ویژگی یک استادیوم ورزشی مناسب,
,
,
,

    

,

                               
از مصادیق نامناسب بودن ورزشگاه هفت تیر بازی پرحاشیه نساجی و خونه به خونه در ۲۳ اسفند ۹۵ است که به دلیل درگیری‌های فراوان میان هواداران دو تیم که منجر به شکستن فنس‌های ورزشگاه هفت تیر شد، بازی قبل از شروع نیمه دوم پایان یافت و این ماجرا تا مدتها سوژه داغ محافل ورزشی بود، در این بین عده‌ای نامناسب بودن و استاندارد نداشتن ورزشگاه هفت تیر را از علل به وجود آمدن درگیری‌ها دانستند و معتقد بودند ورزشگاه گنجایش سیل عظیم هواداران و برگزاری دربی حساس مازندران را ندارد.
        

, ,
,
,

البته پیش از برگزاری این بازی ماجرا، محمدتقی عباس‌پور فرماندار وقت بابل، این ورزشگاه را پاسخ‌گوی نیازها و استعدادهای شهرستان ندانست و مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان در بازدیدی که ۹ اسفند ۹۵ از ورزشگاه به عمل آورد، با تاکید بر لزوم بازسازی این ورزشگاه و اشاره به راهکارهایی برای بهبود شرایط ورزشگاه  اظهار کرد: افزایش ظرفیت و صندلی‌های ورزشگاه و نیز ساخت جایگاه ویژه مطابق با استانداردهای فدراسیون در ورزشگاه  باید تمهید شود.
          

,
,

                               
بازدیدها و نگرانی در خصوص این ورزشگاه قدیمی شهرستان بابل که از ظرفیت 5 هزار تماشاگر برخوردار است و بازی‌های باشگاه خونه‌به‌خونه و دربای بابل در آن برگزار می‌شود، ادامه یافت تا اینکه در مرداد ماه سال ۹۶ و پیش از شروع لیگ دسته یک کشور، سازمان لیگ فوتبال ایران، شهدای هفتم تیر بابل را به ‏دلیل مشکلات ایمنی، امنیتی و رختکن‌های نامناسب، فاقد شرایط میزبانی دانست.

, ,
,

            

,

                               
در پی این نامه خونه‌به‌خونه بابل مجبور می‌شد بازی‌های خود را در نزدیک‌ترین ورزشگاه خانگی واجد شرایط برگزار کند، خبر این نامه به سرعت در شهرستان بابل پیچید، نگرانی فوتبال‌دوستان  این شهرستان را به همراه داشت و مسئولان بابل به تکاپو افتادند تا با برطرف کردن نواقص بازی هفته نخست لیگ را در همین ورزشگاه انجام دهند، در همین راستا حسین بیژنی شهردار سابق بابل در پیامی صوتی که در کانال‌های این شهرستان منتشر شد برای آماده‌سازی این ورزشگاه اعلام آمادگی کرد.
          

, ,
,
,

در ۱۳ مرداد تابستان ۹۶ جلسه بررسی وضعیت هفت تیر در دفتر حجت‌الاسلام مجتبی روحانی امام‌ جمعه بابل برگزار شد، امام جمعه در این دیدار خطاب به بهروان رئیس هیئت فوتبال مازندران تاکید کرد که جهت اخذ مهلت از فدراسیون فوتبال و رفع نواقص موجود در زمین اقداماتی انجام گیرد، نتیجه این دیدار رضایت‌بخش بود و بهروان اعلام کرد پنج هفته از سازمان لیگ مهلت گرفت تا ۳۲ مورد نواقص ورزشگاه را رفع کنند و عباسپور نیز ۳۵ روز را برای برطرف کردن مشکلات مناسب دانست.
            
پس از این دیدار بازدیدهای مداوم از ورزشگاه‌ها انجام شد، شهرداری بابل فنس‌کشی و آسفالت حاشیه‌های شکسته زمین را انجام داد و تامین روشنایی زمین ورزشی توسط پیمانکار خصوصی صورت گرفت و تیم خونه‌به‌خونه نیز بازسازی رختکن و حمام این زمین را تقبل کرد و نهایتا این ورزشگاه در هفته نخست لیگ دسته یک آماده شد.
                     
اما ماجراهای این ورزشگاه قدیمی در این جا به پایان نرسید، در هفته‌های اخیر و همزمان با بارش باران و برف شدید در شهرستان بابل، خونه‌به‌خونه در هفت تیر میزبان نساجی بود اما به دلیل شرایط آب و هوایی و در نتیجه نامناسب بودن زمین ورزشگاه این بازی دو روز پیاپی لغو شد و بعد از یک هفته بازهم در شرایطی برگزار شد که زمین هفت‌تیر به شدت گل‌آلود بود و گزارشگر این مسابقه نیز بارها به وضعیت نامطلوب ورزشگاه اشاره کرد اما مسئله مهم‌تر مطالبه تماشاگران حاضر در این مسابقه بود که از مدتها قبل با حضور در تمرینات تیم و در روز دربی مازندران نیز با در دست داشتن بنرهایی خواستار ورزشگاهی در شان بابل بودند، این درخواست پس از پایان بازی نیز ادامه داشت تا آنجا که دیگر بار مسئولان باری تصمیمی اصولی دست به کار شدند و تشکیل جلسه دادند و در خصوص احداث ورزشگاهی جدید در بابل به تبادل نظر پرداختند، پس از این جلسه حسین نیازآذری نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی از ارتقای زمین ورزشگاه هفت تیر مطابق با استانداردهای ابلاغی نصب چمن مصنوعی خبر داد و اظهار کرد: مسئولان شهرستان در تلاش هستند تا با هماهنگی‌ و همکاری از همه ظرفیت‌های محلی‌و ملی برای ساخت ورزشگاه در زمین حیدرکلا اقدام کنند.

,
,
,
,
,

                   

,

یکی از نیازهای بابل ورزشگاه مجهز است
حبیب‌الله امیرنیاشوب رئیس اداره ورزش و جوانان بابل در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: مدتی است هواداران خواهان ورزشگاهی مناسب در بابل هستند، علاوه بر آنان ما هم این خواسته را داریم، یکی از نیازهای بابل ورزشگاه مجهز است که در گذشته قرار بر تهیه  آن بود ولی کاری انجام نشد.  
          

, یکی از نیازهای بابل ورزشگاه مجهز است, یکی از نیازهای بابل ورزشگاه مجهز است,
,
,

                                       
وی افزود: حالا ما همه مسئولان از فرماندار و نمایندگان پیگیر این مسئله هستیم و بحث زمین حیدرکلا را مطرح کردیم و در جلسه‌ای که برگزار شد در خصوص سند این ورزشگاه نیز اقدام کردیم، با مشخص شدن مالکیت این زمین مسئله پروژه‌های عمرانی را پیگیری می‌کنیم، این پروژه زیرنظر ما در قالب زمین فوتبال ۱۵ هزار نفری، سالن هفت هزار نفری و استخر است اما مسئولان به فکر جابجایی هستند.
             
وی ادامه داد: فعلا در ضلع جنوبی ورزشگاه در حال سکو زدن هستیم که نیمه کاره هست و در حدود ۱۰۰ میلیون تومان هزینه داشت، این ورزشگاه قدیمی و پیر است و فعلا باید با همین امکانات از آن استفاده کنیم، شاید زمینی که می‌خواهند بسازند مناسب باشد اما زمان زیادی می‌برد و در این فاصله باید از همین ورزشگاه استفاده کرد.
                 
این مسئول با تاکید بر وضعیت نامناسب چمن ورزشگاه تصریح کرد: باتوجه به وضعیت چمن ورزشگاه تنها مسابقات تیم خونه به خونه در آن انجام می‌شود و هیچ تیمی حتی خونه‌به‌خونه در آن تمرین می‌کند تا چمنش خراب نشود و فقط روز قبل از بازی، یک ساعت تمرین می‌کنند.
          
امیرنیا شوب با بیان اقدامان بهسازی ورزشگاه گفت: فنس دور این ورزشگاه هم بسیار قدیمی است، قبل از شروع لیگ و با جلسه‌ای که داشتیم قرار شد بیژنی ۱۸۰ میلیون هزینه کنند  و ما توانستیم در عرض چهار هفته فنس ورزشگاه را عوض کنیم و فضای پشت فنس را آسفالت و اتاقی را برای رختکن مهمانان تهیه کردیم و الان تنها کابل ورزشگاه باقی مانده است که در جلس به شهردار و معاونان قول حل این مشکل را دادند.

, ,
,
,
,
,
,
,
,

    

,

مسئولان بعد انتخابات وعده‌ها را فراموش کردند
ناصر علی‌زاده‌گنجی رئیس هیئت فوتبال بابل در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: از ۴۰ سال گذشته که من در این ورزشگاه بازی می‌کردم تاکنون هیچ‌گونه تغییر و تحولی در آن انجام نشد، متاسفانه مسئولان شهری به فکر این نیستند که جوانان ما امروز چه می‌خواهند و توجه ندارند که بابل با ۶۰۰ هزار جمعیت یک ورزشگاه ایده‌آل که مسابقات رسمی را بدون دغدغه برگزار کنیم را ندارد.
         

, مسئولان بعد انتخابات وعده‌ها را فراموش کردند, مسئولان بعد انتخابات وعده‌ها را فراموش کردند,
,
,

                                      
وی افزود: البته در ابتدای لیگ یک که میزبانی ورزشگاه تایید نشده بود، دوستان زحمت کشیدند و دستی به سروصورت ورزشگاه کشیدند تا بتوانند ضریب اطمینان امنیتی آن را افزایش دهند  و فنس‌کشی و آسفالت انجام شد اما کار دیگری انجام ندادند، همین مقدار تغییر هم از بودجه و امکانات هیئت فوتبال، بدهکاری شهرداری و شورای شهر به هیئت فوتبال و با حمایت اداره ورزش و جوانان انجام شد وگرنه هیچ یک از مسئولان تا جایی که من می‌دانم به غیر از امام جمعه کاری نکردند و تنها توانستیم طلب خود را بگیریم.
                
رئیس هیئت فوتبال بابل ادامه داد: من هنوز صوت وزیر ورزش را دارم که قول 2 میلیارد کمک را دادند اما بعد انتخابات همه قول‌های تجهیز سکو و چمن مصنوعی فراموش شد، مسئولان بعد انتخابات وعده‌های خود درباره ورزشگاه هفت تیر را فراموش کردند و ورزشگاه به همین شکل است، ما انتظار داریم مسئولان کمکی به ما کنند، ورزشکاران ما در وقت انتخابات مسئولان را حمایت کردند اما چرا این حمایت از سوی مسئولان انجام نشد و هرچه گفتند هم در حد حرف بود و به عمل نرسید.
               
این مسئول تصریح کرد: زمین هفت تیر الان وضعیت خوبی ندارد، ما برای این چند دیدار اخیر زمین را کاور کشیدیم چون بافت زمین قدیمی و سطحش پایین است و با کوچکترین باران زمین دچار مشکل می‌شود، با این اوضاع برخی وعده زمین جدید را می‌دهند اما این در حد حرف است ورزشگاهی که می‌خواهد بسازند حداقل ۱۵ سال طول می‌کشد مگر می‌شود ۱۵ سال بازی نکنیم، پس ما دو مشکل مقطعی و دیرباز داریم و در حال حاضر باید مشکل مقطعی این زمین ورزشی را حل کنیم تا بازی‌های رسمی برگزار شود.
                  
وی یادآور شد: مشکلات باید به صورت مقطعی حل شود، ما هر دفعه زیرسوال می‌رویم، درست است داریم خدمت می‌کنیم اما خدمت زمانی ارزش دارد که زیر سوال نرویم، وزرات ورزش موظف است بودجه بدهد و جایگاه تماشاگر ،چمن مصنوعی و رختکن‌ها را درست کند، اینها حداقل کار و اقدامات اولیه است.
               
گنجی در پایان خطاب به نمایندگان گفت: از مسئولان تقاضا دارم پیگیر این مسئله باشند و جواب جوانان را بدهند ، کار نمایندگان قانون‌گذاری است  اما گرفتن حق و حقوق مردم چه؟ زمانی که شهرستان بابل ۱۰۰ هزار نفر جمعیت داشت همین ورزشگاه را داشت و حال که ۶۰۰ هزار نفریم هم همین ورزشگاه؟ این با عقل جور درنمی‌آید.
   

, ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

مشکل اصلی ورزشگاه هفت‌تیر نامشخص بودن مسئول آن است
پرویز اصغری مسئول کمیته مسابقات هیئت فوتبال بابل در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: ورزشگاه هفت تیر شاید مربوط به ۶۰ سال پیش باشد و زمان تاسیس دقیق این ورزشگاه را نمی‌دانیم، این ورزشگاه که به عنوان زمین فوتبال اندازه‌اش استاندارد است، در ابتدا وسیع‌تر بود و در گذر زمان تقسیم‌بندی شد و بخشی از فرمانداری، زورخانه و اداره تربیت بدنی از این ورزشگاه گرفته شد.

, مشکل اصلی ورزشگاه هفت‌تیر نامشخص بودن مسئول آن است, مشکل اصلی ورزشگاه هفت‌تیر نامشخص بودن مسئول آن است,
,

 

,

                               
وی با اشاره به احتمال ساخت ورزشگاه جدید افزود: برای ساخت ورزشگاه جدید نقشه کشیده شد و پیگیری‌ها صورت گرفت و کارهای زیربنایی را انجام دادند اما عملیات ساخت شروع نشد چون بودجه‌ای نیامد، در صورتی که  وزیر ورزش قول اختصاص بودجه برای ساخت ورزشگاه داده بودند اما این بودجه هنوز در راهرو وزارتخانه مانده است.
              
مسئول کمیته مسابقات هیئت فوتبال بابل ادامه داد: مدتی است تماشاگران درخواست ورزشگاه در شان بابل را می‌دهند اگرچه عده‌ای معتقدند هواداران برای خود می‌گویند اما وقتی هوادار نباشد بازی بی‌روح و بی‌رمق است، بنابراین هوادار حرف اول را می‌زند و باید به خواست آنان توجه کرد.
              
این مسئول تصریح کرد: مشکل اصلی این ورزشگاه به نظر من نامشخص بودن مسئول و اختیاردار آن است، اداره تربیت بدنی این ورزشگاه را به مدت یک سال به خونه‌به‌خونه اجاره داد اما هیئت فوتبال پنج سال است که هیچ اختیاری بر این زمین ندارد، هیئت فوتبال ابزار است و زمین فوتبال سخت‌افزار آن، هیئت فوتبالی که زمین نداشته باشد باید درش را تخته گرفت، ما اختیاری بر این ورزشگاه نداریم در صورتی که ۲۵ درصد پول بلیط‌ها برای باشگاه، ۲۰ درصد برای هیئت فوتبال استان، پنج درصد هیئت فوتبال شهرستان و پنج درصد هم برای سازمان لیگ است.
          
اصغری در پایان گفت: اگر مسئولان درجه یک کشور و نماینده‌های شهر پیگیری کنند می‌توان این ورزشگاه را ترمیم کرد و چمن مصنوعی برای آن تدارک دید، الان قائمشهر چمن مصنوعی دارد، چمن مصنوعی دیگر سر زدن و آبیاری نمی‌خواهد و به درد همه می‌خورد، اگر کسی را داشته باشیم بودجه‌ای بدهد و ما این ورزشگاه را ترمیم کنیم، این به نفع همه از تیم، تماشاگران  و حتی بانوان ورزشکار ماست.
           

, ,
,
,
,
,
,
,
,
,
به گزارش بابل‌نوین، با پیروزی‌های اخیر تیم خونه به خونه و در صورت صعود این تیم به لیگ برتر، این ورزشگاه نظر مساعد سازمان لیگ برای میزبانی بازی‌های لیگ برتر را جلب نمی‌کند و امکان دارد بازی‌های تیم خونه‌به‌خونه به ساری یا قائمشهر منتقل شود.
, بابل‌نوین،, بابل‌نوین،, بابل‌نوین،,
   
,
آیا این موضوع برای مسئولان بابل قابل پذیرش است؟بنابراین بهتر است مسئولان بهترین راهکار را در خصوص تدارک ورزشگاه مجهز و یا ترمیم ورزشگاه هفت تیر اتخاد کنند.
,

     
باید ببینیم وعده‌های مجدد مسئولان در خصوص چمن مصنوعی و ساخت ورزشگاه جدید در زمین حیدرکلا بار دیگر به کجا خواهد رسید و آیا بابل با این ظرفیت ورزشی که دارد روزی ورزشگاهی درخور شان خود و شهروندانش خواهد داشت.

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه