اخبار داغ

ناظر گمرکات آذربایجان‌شرقی:

۳۷ سازمان را با استفاده از بستر الکتریکی به گمرک لینک کرده‌ایم/ کاهش مدت زمان ترخیص کالاهای صادراتی استان از یک هفته به چند ساعت

۳۷ سازمان را با استفاده از بستر الکتریکی به گمرک لینک کرده‌ایم/ کاهش مدت زمان ترخیص کالاهای صادراتی استان از یک هفته به چند ساعت
عباس‌زاده گفت: از آنجایی که در ترخیص کالاهای وارداتی و صادراتی چندین سازمان دخیل هستند، با استفاده از بستر الکترونیکی روند انجام کار را کاهش داده‌ایم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج، علی‌ اصغر عباس‌زاده پیش‌ از ظهر امروز در جلسه شورای اداری آذربایجان‌شرقی که در محل استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در راستای تحقق سیاست اقتصادی ابلاغی رهبر معظم انقلاب هدف‌گذاری ما الکترونیکی کردن گمرک بود و در این راستا بهبود روانسازی ترخیص کالا و کیفیت سامانه جامع امور گمرکی هدف‌گذاری شد که کلیه رویه‌های گمرکی را پوشش می‌داد و به عنوان قلب تجارت خارجی محسوب می‌شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی افزود: در ترخیص یک محموله ۳۷ ارگان دخالت دارند که این امر مدت زمان انجام امر را بسیار زمانبر کرده و باعث ایجاد مشکلات زیادی می‌شود اما با سامانه، ۳۷ سازمان را با استفاده از بستر الکتریکی به گمرک لینک کرده‌ایم تا زمان انجام کارها کاهش پیدا کند.

,

ناظر گمرکات آذربایجان‌شرقی و مدیرکل گمرک تبریز با اشاره به اینکه جعل در گمرکات با این روش به صفر رسیده است، عنوان کرد: با استفاده از تبادل داده شرکت‌ها اطلاعات را به گمرک ارائه می‌نمایند و ما در اختیار سازمان‌های مختلف قرار می‌دهیم به این معنا که فقط یک درگاه وجود دارد و از طریق سامانه الکتریکی سایر سازمان‌ها به آن دسترسی پیدا می‌کنند.

,

وی خاطرنشان ساخت: برای ایجاد عدالت کاری، کالایی که در گمرک شهرهای مختلف وجود دارد در سیستم ثبت شده و بین گمرک‌های مختلف برای رسیدگی تقسیم می‌شود.

,

عباس‌زاده از راه‌اندازی سامانه فعالان مجاز اقتصادی خبر داد و توضیح داد: تفاهم‌نامه‌ای با گمرک ارمنستان داربم که وجود کنترل در این گمرکات را بی‌نیاز می‌کند و با راه‌‌اندازی این سامانه الکترونیکی کاهش زمان ترخیص کالا از ۲۶ به ۳ روز در کشور و در استان ما به ۱ روز رسیده است؛ همچنین زمان ترخیص کالاهای صادراتی در کشور از یک هفته به یک روز و در استان ما به چند ساعت کاهش داشته است. 

,

وی در پایان بیان کرد: با راه‌اندازی این سامانه هم از طرف سازمان ملل متحد و هم سازمان جهانی گمرک جمهوری اسلامی کسب رتبه برتر را کسب کرده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه