اخبار داغ

ایستگاه اندازه‌گیری آلاینده های هوا در میبد راه‌اندازی شد +تصاویر

ایستگاه اندازه‌گیری آلاینده های هوا در میبد راه‌اندازی شد +تصاویر
ایستگاه مجهز و پیشرفته سنجش و اندازه گیری پارمترهای آلاینده هوا و محیط زیست در شهرستان میبد نصب و راه اندازی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی ملکوتی کارشناس پایش محیط زیست میبد در گفتگو با خبرنگار میبد خبر ضمن اعلام این خبر بیان داشت: با توجه به صنعتی بودن شهرستان میبد و بررسی میزان آلاینده های موجود در محیط زیست و هوا این ایستگاه که مجهز به پیشرفته ترین دستگاههای روز دنیا مب اشد با اعتباری بالغ بر 8 میلیارد ریال که از محل سفر ریاست جمهوری به یزد تامین شده بود خریداری و بصورت موقت در دهیاری روستای حجت آباد که از روستاهای نزدیک به شهرک صنعتی میبد می باشد نصب شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, میبد خبر,

وی افزود: این ایستگاه مجهز به دستگاه سنجش پارامترهای آلاینده هوا نظیر سنجش پارامترهای گازی ازن، دی اکسید گوگرد، منو اکسید کربن و دی اکسید نیتروژن و ذرات معلق در هوا که قطری کمتر از 10 میکرون و 2/5 میکرون را دارند، می باشد که داده های اندازه گیری شده توسط این دستگاه به صورت لحظه ای از طریق اینترنت قابل دسترسی است.

,

کارشناس پایش محیط زیست میبد با اشاره به اینکه این ذرات معلق در هوا برای سلامتی مضر هستند، اذعان داشت: ذرات pm2.5 چون به بخشهای عمیقتری نفوذ می کند و هم ناشی از مواد سمی تری  مثل فلزات سنگین و یا ترکیبات آلی سرطانزا هستند، خطرات بسیار بیشتری دارند.

,

وی هدف از راه اندازی این ایستگاه را پایش آلاینده های هوا و تعیین وضعیت کیفی هوای میبد برشمرد.

,

ملکوتی در ادامه درباره شاخص های کیفیت هوا بیان داشت: شاخص صف تا 50 نشان دهنده هوای پاک، 50 تا 100 هوای سالم، 100 تا 150 هوای ناسالم برای گروههای حساس ماندد کودکان و سالمندان، 150 تا 200 هوای ناسالم برای همه جامعه، 200 تا 300 هوای بسیار ناسالم و بالاتر از 300 به منزله خطرناک تلقی می شود.

,

وی با اشاره به طوفان دیروز در شهرستان میبد اظهار داشت: در ساعات 11 الی 13 عصر با توجه به شدت طوفان غلظت گرد و غبار 12 برابر حد مجاز شد و شاخص کیفیت در مرز بسیار ناسالم قرار گرفت.

,

ملکوتی در پایان خاطر نشان ساخت: به منظور تعیین و تشخیص وضعیت اضطراری درمواقع بحرانی آلودگی هوا، باید میزان پارامترهای آلاینده هوا به صورت مستمر ودائمی در طول 24 ساعت شبانه روز سنجش و اندازه گیری شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه