اخبار داغ

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند:

به دلیل بروکراسی اداری سرمایه‌گذاران آذربایجان برای ایجاد اشتغال به سمنان می‌روند/ ساخت بزرگراه تبریز-باکو مصوبه هیات دولت بود که کسی آن را پیگیری نکرد

به دلیل بروکراسی اداری سرمایه‌گذاران آذربایجان برای ایجاد اشتغال به سمنان می‌روند/ ساخت بزرگراه تبریز-باکو مصوبه هیات دولت بود که کسی آن را پیگیری نکرد
قلیزاده گفت: به دلیل بروکراسی اداری سرمایه‌گذاران ما برای ایجاد اشتغال به استان سمنان می‌روند و امروز سمنان قطب جذب سرمایه‌گذاری شده و شهرک‌های صنعتی آنها بالای صد میلیارد تومان سرمایه‌گذاری دارد اما شهرک‌های صنعتی ما تعطیل و نیمه تعطیل شده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج، قلی‌‌الله‌ قلیزاده پیش‌ از ظهر امروز در جلسه شورای اداری آذربایجان‌شرقی که در محل استانداری برگزار شد، اظهار داشت: کارهای بسیار خوبی تا کنون انجام شده اما آنچه که توقع مردم و نظام است به نسبت آن اهداف و در حد توقعات کارها نتیجه بخش نبوده، اگرچه در ادعا و آمار خوب هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی ادامه داد: ای کاش سامانه الکترونیکی که در گمرکات اجرایی شده در حدی باشد که اپراتورها امکان دسترسی و دستکاری در آن نداشته باشد و نظارت بر نحوه کار و کاستی‌های این اپراتورها وجود داشته باشد، مشکل ما در نداشتن دانش بالا نیست بلکه آنچه مانع عدم فعالیت و جلب رضایت مردم است نوع نگاه دست اندرکاران اجرایی می‌باشد.

,

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند با انتقاد از وام خود اشتغال‌زایی که در اختیار روستاییان قرار نمی‌گیرد، عنوان کرد: روستاییانی که برای وام های خوداشتغال زایی معرفی به بانک ها شده‌اند در مقام اجرا به بهانه‌های مختلف بانک‌ها این وام‌ها را پرداخت نمی‌کنند، روستایی برای ۲۰ میلیون وام باید اسناد شهری برای ضمانت بیاورد اما کدام روستایی در شهر زمین دارد؟ باید تضمین برای وام‌ها وجود داشته باشد اما آیا در قانون گفته‌اند فقط ضمانت کارمندی شرط و سفته و اسناد روستایی نوشته نشده است؟

,

وی افزود: در قانون این سفته‌ها و اسناد روستایی وجود دارد پس چرا بانک‌ها آن را قبول نمی‌کنند؟ به جای روانسازی مانع ایجاد می‌کنیم در گذشته به روستائیان به ازای زمین تراکتور می‌دادند اما امروز کسانی که زمین استیجاری دارند و یا گواهی تراکتور ندارند به آنها تراکتور تعلق نمی‌گیرد این مسائل موانع ایجاد می‌کند.

,

الله‌قلیزاده با اشاره به اینکه سرمایه‌گذران آذربایجان به سمنان رفته‌اند، تصریح کرد: طی این هفته در کرمان ده هزار میلیارد افتتاح انجام می‌شود و ده هزار میلیارد نیز کلنگ‌زنی صورت می‌گیرد اما در استان ما چرا انجام نمی‌شود؟ ایراد از ماست که به دلیل بروکراسی اداری سرمایه‌گذاران ما برای ایجاد اشتغال به استان سمنان می‌روند و امروز سمنان قطب جذب سرمایه‌گذاری شده و شهرک‌های صنعتی آنها بالای صد میلیارد تومان سرمایه‌گذاری دارد اما شهرک‌های صنعتی ما تعطیل و نیمه تعطیل شده‌اند. 

,

وی تاکید کرد: به هردلیل در گمرکات خداآفرین مشکلاتی بود و گمرک را بستند اما با مذاکره دوباره راه‌اندازی شد اما این گمرک به اسم باز شده و تنها چند نفر در آنجا حقوق مفت می‌گیرند، چرا گردشگر نمی‌تواند در منطقه گردشگری چیزی بخرد؟ حمایت از محصولات داخلی باید صورت بگیرد اما زمانی که تولیدات ما کیفیت رقابتی را داشته باشد، به ما می‌گویند از کدام کشور قرار است به گمرک خداآفرین جنس وارد شود مگر برای جلفا از کدام کشور وارد می‌شود؟

,

این نماینده مجلس با بیان اینکه بسیاری از کارهای مهم در استان روی زمین مانده است، متذکر شد: جاده اهر و کلیبر تبدیل به قتلگاه شده و راه‌آهن تبریز_باکو معطل مانده است، مصوبه هیات دولت است که بزرگراه تبریز باکو ساخته شود اما ساخت این بزرگراه تعطیل شده و کسی پیگیر آن نشد، اگرچه به تازگی این مساله را به وزیر راه و شهرسازی گفته‌ایم و نقشه آن را به مشاوران برای بررسی داده‌اند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه