اخبار داغ

فرماندار قرچک:

تولید موجب کاهش بیکاری و افزایش اشتغال‌زایی می‌شود

تولید موجب کاهش بیکاری و افزایش اشتغال‌زایی می‌شود
فرماندار شهرستان قرچک گفت: تولید موجب کاهش بیکاری، افزایش اشتغال‌زایی و ارتقا سطح بهره‌وری می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از قرچک آنلاین; مسعود مرسل پور در ششمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان قرچک که در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، به حضور پرشور و گسترده مردم در راهپیمایی روز 22 بهمن‌ماه شهرستان قرچک اشاره کرد و افزود: دولت و دستگاه‌های اجرایی موظف به حمایت و رفع مشکلات مردم در تمامی امور می‌باشند.
وی بابیان اینکه تولید موجب کاهش بیکاری، افزایش اشتغال‌زایی و ارتقا سطح بهره‌وری می‌شود، اظهار داشت: بخشی از بنگاه‌های تولیدی موجود و فعال با ظرفیت پایین و گاه پایین‌تر از نقطه سربه‌سر فعالیت می‌کنند و با کاهش درآمد اقدام به تعدیل نیرو کرده‌اند که به‌نوبه خود به افزایش بیکاری منجر شده است.
فرماندار شهرستان قرچک خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات واحدهای تولیدی بحث ضمانت‌های بانکی است که می‌بایست برای توسعه واحدهای تولیدی، بانک‌ها به دنبال تسهیل ضمانت‌های بانکی باشند تا شرایط ایجاد فضاهای سرمایه‌گذاری در جامعه ایجاد گردد.
مرسل پور بیان داشت: در همین راستا جلسات کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان قرچک با حضور مدیران بانک‌ها و واحدهای تولیدی متقاضی تسهیلات به‌صورت مستمر در شهرستان برگزار می‌شود و باید پیگیری‌های لازم از سوی دستگاه‌های اجرایی صورت گیرد.
وی تأکید کرد: با توجه به راه‌اندازی موسسه کاریابی و مشاوره شغلی آتی‌سازان در شهرستان قرچک، تمامی دستگاه‌های اجرایی نسبت به اطلاع‌رسانی در این زمینه اقدام و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری اداره صنعت، معدن و تجارت و شهرک صنعتی قرچک در خصوص تعیین تکلیف نحوه اشتغال‌زایی در واحدهای صنفی و صنعتی مستقر در شهرستان پیگیری لازم را به عمل‌آورند.
فرماندار شهرستان قرچک گفت: با توجه به اجرای طرح کارورزی و فارغ‌التحصیلان در شهرستان قرچک، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به معرفی افراد ثبت نامی با توجه به سهمیه هر دستگاه اجرایی به اداره مربوطه اقدام نماید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قرچک آنلاین,
,
,
,
,
,


مرسل پور تصریح کرد: به‌منظور تهیه سند اشتغال شهرستان قرچک، بانک‌های عامل گزارشی از تسهیلات ارائه‌شده در بخش اشتغال‌زایی در سال‌های 95-96 را در اسرع وقت به فرمانداری ارسال نمایند تا گزارش از آن در اختیار استانداری تهران قرار گیرد.
وی تأکید کرد: با توجه به مشکلات واحدهای تولیدی و بحث ضمانت‌های بانکی، معاونت برنامه‌ریزی واداری مالی فرمانداری با همکاری بانک‌ها نسبت به انعکاس مشکلات در نحوه ضمانت‌های بانکی به دستگاه‌های استانی اقدام و پیگیری‌های لازم صورت پذیرد.
فرماندار شهرستان قرچک بیان داشت: با توجه به مشکلات بازپرداخت معوقات بانکی، تمامی دستگاه‌های اجرایی در صورت صدور گواهی اشتغال و کسر از حقوق برای کارمندان آن دستگاه در صورت مکاتبه بانک عامل متعهد به تأمین پرداخت می‌باشند.
مرسل پور در پایان اظهار داشت: با توجه به اهمیت تهیه سند اشتغال شهرستان قرچک، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری تمامی دستگاه‌ها نسبت به جمع‌آوری آمار و اطلاعات دقیق و مستند از وضعیت اشتغال در شهرستان اقدام و گزارش آن را به دبیرخانه کارگروه ارسال نماید.
گفتنی است ششمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان قرچک، به ریاست مسعود مرسل پور فرماندار شهرستان و با حضور مصطفی زینت‌بخش سرپرست معاونت برنامه‌ریزی واداری مالی فرمانداری، سلطان محمدی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان، مدیران بانک‌ها و سایر اعضاء در محل فرمانداری تشکیل شد.

, ,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه