اخبار داغ

رئیس اداره میراث فرهنگی اردستان:

شبستان مسجد «بنکویه زواره» با هزینه ای بالغ بر دو میلیارد ریال کاوش می شود

شبستان مسجد «بنکویه زواره» با هزینه ای بالغ بر دو میلیارد ریال کاوش می شود
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اردستان، گفت: قصد داریم قسمتی از مسجد بنکویه زواره که تخریب می‌شود را به سبک قدیمی احیا کنیم و هزینه‌ای که برای کل طرح این مسجد برآورد شده حدود دو میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح اردستان،محمدرضا صدوقیدر گفتگوبا این پایگاه خبری  اظهار کرد: شبستان مسجد بنکویه زواره به مساحت ۱۰۰متر در حال کاوش بوده و برآورد می شود که با پایان یافتن کار کاوشگران قدمت شهر زواره افزایش پیدا کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح اردستان,  صبح اردستان,

وی افزود: کار کاوش شبستان مسجد بنکویه تعطیل نشده و با توجه به سازه‌هایی که در سال۱۳۶۱ روی شبستان غربی ایجاد شده موجب مزاحمت برای ادامه فعالیت تیم کاوش شده بود و تصمیم گرفته شد فعالیت کاوش بصورت موقت تعطیل و بعد از جمع آوری سازه فلزی مجدد کار آغاز شود.

,

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اردستان گفت: قصد داریم قسمتی از مسجد که تخریب می‌شود را به سبک قدیمی احیا کنیم و هزینه‌ای که برای کل طرح این مسجد برآورد شده حدود دو میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال است.

,

صدوقی با بیان اینکه شواهد اولیه کار کاوش سازه‌های آجری، یک شبستان را نشان می‌دهد، تصریح کرد: قدمت احتمالی آن برای دوره دیلمی بوده و ممکن است لایه‌های باستانی را که برداشت کنیم به شواهد بیشتر نیز برخورد کنیم.

,

وی تاکید کرد: کل کار کاوش در مدت ۴۵ روز انجام می‌شود واز مردم منطقه خواهشمندیم صبر و تحمل خود را نسبت به تعمیر بناهای تاریخی حفظ کرده، زیرا کار کاوش یک کار پژوهشی و دارای بازه زمانی طولانی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه