اخبار داغ

سرمایه گذار پتروشیمی دنا بویراحمد عنوان کرد:

کلنگ زنی بزرگترین کارخانه پتروشیمی کشور در بویراحمد/ اشتغالزایی برای بیش از 5000 هزار نفر

کلنگ زنی بزرگترین کارخانه پتروشیمی کشور در بویراحمد/ اشتغالزایی برای بیش از 5000 هزار نفر
سرمایه گذار پتروشیمی سقاوه بویراحمد گفت: تمام مجوزهای مربوبوط احداث کارخانه پتروشیمی سقاوه اخذ شده و تا اردیبهشت سال اینده کلنگ زنی خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  چهارفصل؛ عزیز فیلی معاون عمرانی استاندار کهگیلویه  بویراحمد ، شاهرخ کناری فرمانداربویراحمد، داریوش دیودیده رئیس سازمان صنعت، و معدن استان وجمعی از مدیران استانی وشهرستانی امروز از کارخانه سیمان و پتروشیمی مارگون و دنا بویراحمد بازدید کردند و در جریان آخرین روند این طرح ها قرار گرفتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, چهارفصل,

سرمایه گذار پتروشیمی دنا بویراحمد در این آیین گفت: تمام مجوزهای مربوبوط به احداث کارخانه پتروشیمی دنا بویراحمد اخذ شده و تا اردیبهشت سال آینده کلنگ زنی و عملیاتی خواهد شد.

,

لهراسب باقری افزود: احداث کارخانه پتروشیمی دنا بویراحمد بزرگترین طرح زنجیره ای پتروشیمی در کشور است و  به لحاظ حجم سرمایه گذاری و تولید با هیچکدام از پتروشیمی های موجود در کشورقابل مقایسه نیست .

,

 وی با اشاره به اینکه حجم سرمایه گذاری پتروشیمی دهدشت 467 هزار میلیون یورو است و باید خوراک ان از بیدبلند تامین شود، گفت: خوراک پتروشیمی گچساران نیز باید از گچساران تامین شود و این دو پتروشیمی تک محصولی هستند درحالی که پتروشیمی دنا بویراحمد چند محصولی و 5 پتروشیمی در یک نقطه مستقر خواهدشد.

,

باقری عنوان کرد: خوراک پتروشیمی بویراحمد به جایی وابسته نیست و کمتر از یک و نیم کیلومتر از خط اصلی لوله گاز که به شمال کشور و صادراتی است خوراک برداشت می شود و شامل شش درصد است.

,

سرمایه گذار کارخانه پتروشیمی دنا بویراحمد ابراز داشت: در فاز نخست این کارخانه که تولید متانول بوده 1300 نفر اشتغالزایی دارد و در فازهای بعدی نیز 5000 هزار نفر ایجاد اشتغال خواهد داشت.

,

  باقری افزود: مزیت این کارخانه به صتایع پایین دستی آن بوده که به تبع کارخانه پتروشیمی وارد استان می شوند.

,

حاشیه ها علیه کارخانه پتروشیمی دنا بویراحمد سیاسی است

, حاشیه ها علیه کارخانه پتروشیمی دنا بویراحمد سیاسی است,

وی به برخی حاشیه ها و هجمه های رسانه ای علیه احداث کارخانه پتروشیمی بویراحمد نیز اشاره کرد و گفت: هیچکدام از این حساسیت ها علمی ، تخصصی و واقع بینانه نیست و بیشتر مسائل قومی و قبیله ای و سیاسی بوده که دامن گیر احداث این کارخانه شده است.

,

باقری ابراز داشت: مباحثی که پیرامون موضوع زیست محیطی احداث کارخانه پتروشیمی بویراحمد مطرح می شود نیز خلاف واقع است  زیرا این طرح در کارگروه زیست محیطی استان مصوب شد و در تاریخ 26 دی ماه امسال نیز مجوز خود را از سازمان محیط زیست کشور دریافت کرد. 

,

سرمایه گذار کارخانه پتروشیمی دنا بویراحمد گفت: برخی فکر می کنند قرار است در این منطقه پالایشگاه راه اندازی شود در صورتی که چنین چیزی نبوده و نیست و تنها کارخانه پتروشیمی احداث می شود و هیچ آلایندگی و دودی نیز نخواهد داشت.

,

 باقری عنوان کرد:  برخی ادعا می کنند با احداث این کارخانه رودخانه بشار خشک می شود در صورتی که تنها هشت دهم و زیر یک درصد از آبی که از استان خارج می شود به کارخانه  پتروشیمی می رسد.

,

وی افزود: برخی رسانه ها نیز عنوان کرده اند سرمایه گذار طرح 8600 میلیارد تومان تسهیلات از دولت دریافت می کند در حالی که قرار نیست یک ریال از منابع دولتی برای احداث این کارخانه تسهیلات دریافت شود و تاکنون نیز ریالی در این زمینه دریافت نکرده و نخواهیم کرد.

,

باقری گفت: کارخانه پتروشیمی دنا بویراحمد با  سرمایه گذار یک شرکت ایتالیایی راه اندازی می شود و تفاهم نامه ان نیز با وزیر اقتصاد امضا شده است و این طرح نیز در بازه 5 ساله و در سال 1401 تکمیل و به بهره برداری می رسد.

,

وی گفت: تمام ماشین الات کارخانه پتروشیمی بویراحمد نیز از المان و ایتالیا خریداری می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه