اخبار داغ

فرمانده بهداری شمال شرق کشور:

راه اندازی 12 بیمارستان تخصصی ثابت در مناطق مرزی در دستور کار است

راه اندازی 12 بیمارستان تخصصی ثابت در مناطق مرزی در دستور کار است
فرمانده بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شمال شرق کشور گفت: ارائه خدمات تخصصی به مناطق مرزی و محروم رویکرد مهم نیروی زمینی سپاه است که در این راستا راه اندازی 12 بیمارستان تخصصی ثابت در این مناطق در دستور کار قرار دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از وحدت درمیان؛ سرهنگ پاسدار محمد حسن عباسی عصر امروز در حاشیه فعالیت طرح جهاد پزشکی میلاد تا میلاد در شهرستان درمیان اظهار داشت: این طرح از ابتدای امسال توسط نیروی زمینی سپاه برنامه ریزی شد که تاکنون در 2 نقطه مرزی کشور بیمارستانهای تخصصی ثابت راه اندازی شده است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, وحدت درمیان,
وی با تاکید براینکه نقاط مرزی محرومیت های زیادی در حوزه سلامت دارند، اظهار کرد: در دهه 80 با آغاز فعالیت درمانی نیروی زمینی سپاه، راه اندازی بیمارستان های صحرایی در دستور کار قرار گرفت که تاکنون 64 بیمارستان صحرایی در مناطق محروم شمال شرق کشور راه اندازی شده است. 
,
 
,
عباسی با بیان اینکه به نتیجه رسیدم که راه اندازی بیمارستان صحرایی تنها یک مسکن برای رفع محرومیت است و باید اقدامات اصولی تری را برنامه ریزی کنیم، گفت: با همکاری وزارت بهداشت راه اندازی بیمارستان های ثابت تخصصی در مناطق مرزی در دستور کار قرار گرفت و مقرر شد افراد نیازمند به درمان تخصصی از طریق خانه های بهداشت روستایی، شناسایی و معرفی شوند. 
,
 
,
وی ادامه داد: در راستای اجرای طرح جهاد پزشکی میلاد تا میلاد در شهرستان درمیان از یک هفته قبل هفت گروه غربالگری در 90 روستای شهرستان بیش از هفت هزار و 200 نفر را ویزیت کردند که از این تعداد 4 هزار نفر برای دریافت درمان تخصصی به بیمارستان خاتم الانبیاء اسدیه معرفی شده اند. 
,
 
,
فرمانده بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه در شمال شرق کشور گفت: پیش بینی می شود در قالب اجرای این طرح بالغ بر 500 عمل جراحی ماژور در بیمارستان اسدیه انجام شود. 
,
 
,
وی عنوان کرد: همچنین مربیان ورزیده در مدارس شهرستان آموزش های پیشگیری از اعتیاد، سبک زندگی سالم و مسائل آموزشی و بهداشتی را به دانش آموزان آموزش خواهند داد. 
,
 
,
عباسی با اشاره به اینکه امسال نیز علیرغم توطئه های دشمنان مردم جشن 40 سالگی انقلاب خود را به صورت تماشایی و باشکوه برگزار کردند، گفت: حضور تماشایی مردم وظیفه مسئولان را سنگین تر می کند چرا که آنان باید کمربند خدمتگزاری به مردم را محکمتر از گذشته ببندند. 
,
 
,
وی عنوان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با روحیه خود اتکایی و جهادی در تمام زمینه ها ورود کردیم و دستاوردهای خوبی کسب کردیم، از جمله در حوزه پزشکی امروز جمهوری اسلامی ایران جزو کشورهای مطرح جهان است. 
,
 
,
در حال حاضر 10 مرکز بهداشتی و درمانی، چهار پایگاه اورژانس، 34 خانه بهداشت و بیمارستان 32 تختخوابی خاتم الانبیا (ص) در اسدیه به جمعیت 55 هزار نفری شهرستان درمیان خدمات ارائه می کنند. 
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه