اخبار داغ

روانشناس بالینی:

بحران طلاق باعث ویرانی فرهنگی و افزایش بزهکاری‌های اجتماعی است

بحران طلاق باعث ویرانی فرهنگی و افزایش بزهکاری‌های اجتماعی است
روانشناس بالینی گفت: اگر مسئولان کشوری می‌خواهند برای فرهنگ در حال اضمحلال جامعه فکری بکنند، ناگزیرند به سمتی پیش بروند که خانواده همان اقتدار و صلابت گذشته را دوباره بازیابی کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اصغر فلاحتی، دکترای روانشناس بالینی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی قدس خبر در راستای خانواده که اصلی ترین عنصر و ماده زیربنایی ساخت اجتماع است‌، اظهار داشت: قوام و پایداری فرهنگ یک جامعه در ارتباط مستقیم با استحکام خانواده است در واقع خانواده آجر اولیه و سنگ بنای جامعه است و اساساً فرهنگ جامعه از نظام خانواده شکل می‌گیرید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قدس خبر , قدس خبر,

فلاحتی با اشاره به نقش نظام خانواده افزود: وقتی نظام خانواده پاشیده شود معیارها و مبناهای اجتماعی تضعیف شده و ارزش ها از نسلی به نسل دیگر منتقل نمی شود.

,

وی خاطرنشان کرد: زمانی که تربیت فرزندان از مدار خانواده خارج میشود سایرین این امر خطیر را بدست میگیرند و در این صورت اگر میخواهیم جامعه و ارزشهای اسلامی ایرانی را حفظ کنیم باید قوام و قدرت از دست رفته خانواده ها را به آنها بازگردانیم و یکی از آسیبهای اجتماعی که در سالهای اخیر متاسفانه شاهد شیوع بیشتر آن بوده ایم مبحث طلاق است که بحران طلاق یکی از علل ویرانی فرهنگی و افزایش بزهکاریهای اجتماعی است.

,

فلاحتی بیان کرد: اگر مسئولین کشوری میخواهند برای فرهنگ در حال اضمحلال جامعه فکری بکنند، ناگزیرند به سمتی پیش بروند که خانواده همان اقتدار و صلابت گذشته را دوباره بازیابی کند.
وی در خصوص عدم رعایت استانداردهای آموزشی همسرداری و تربیت فرزند گفت: چگونه است که در کشور ما برای راندن یک وسیله آهنی اتوماتیک که هیچ اراده ای از خود ندارد نیاز به کلاس آموزشی و گواهینامه احساس می شود و انگار تنها چیزی که در این جامعه به گواهینامه و کلاس احتیاج ندارد همسرداری و تربیت فرزند است.

,
,

این پزشک روانشناس تصریح کرد: ما باید مراکز و پایگاههایی را در کشور به دو منظور اختصاص دهیم ابتدا برای آموزش مشاوران خانواده و بعد برای آموزش افراد در شرف ازدواج که همانطور که کلینیکهایی برای درمان بیماری ها وجود دارد ما باید کلینیکهایی را تشکیل دهیم که در آن به آسیبهای خانواده بپردازیم و امیدوارم با همت مسئولین بتوانیم گام مهمی در جهت کاهش این آسیب در جامعه برداریم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه