اخبار داغ

آیت‌الله علم‌الهدی:

نمازخانه‌های بوستان‌های شهر تبدیل به مسجد شوند

نمازخانه‌های بوستان‌های شهر تبدیل به مسجد شوند
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: اگر نمازخانه‌های بوستان‌های سطح شهر تبدیل به مسجد شوند و احکام وقف بر آنها جاری باشد، تخریب و تغییر وضعیت آنها به سادگی امکان‌پذیر نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در آیین بهره‌برداری از 6 مسجد در 6 بوستان مشهد با اشاره به ضرورت ادامه نهضت مسجدسازی در مشهد، اظهار کرد: با همت عالی و نیت خیر شورای اسلامی شهر مشهد و شهردار مشهد، شاهد ادامه نهضت مسجدسازی در مناطق مختلف شهری هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با بیان اینکه ساخت مسجد در بوستان‌ها با هیچ مانعی مواجه نیست، ادامه داد: باید در بوستان‌های شهر به جای نمازخانه مسجد بنا شود تا کسی به سادگی حق تخریب و تغییر وضعیت این بناها را مگر در شرایطی خاص نداشته باشد.

,

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: اداره اوقاف هم می‌تواند با قرائت صیغه وقف از سوی شهرداری و شورای شهر مسجد بودن این بناها را اعلام کند.

,

وی ادامه داد: این اقدام را از همین بنا آغاز می‌کنیم تا پرونده وقفی برای این مسجد و مساجد دیگر تهیه شود.

,

علم‌الهدی با بیان اینکه وقفی کردن بنای مساجد در بوستان‌ها می‌تواند بر ترویج نماز اثرگذار باشد، افزود: رسالت مدیریت شهری در توسعه فرهنگ شهری اهمیت بسزایی دارد و این امر یکی از راهبردهای مهمی است که شورای پنجم برای خود ترسیم کرده است.

,

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه تخصیص بودجه شهرداری به فعالیت‌های فرهنگی گواه اهتمام مدیران شهری بر امور فرهنگی است، افزود: نظام جمهوری اسلامی که براساس دین‌مداری پایه‌گذاری شده، برخواسته از انقلاب مردمی، اسلامی ومبتنی بر ایثارگری و فداکاری‌های افراد متدین است و ماهیت آن اقتضا می‌کند که مدیریت‌های مختلف کشور و نظام بر توسعه فرهنگ توجه ویژه داشته باشند.

,

وی افزود: تاسیس مساجد نیز راهبرد شورای اسلامی شهر مشهد و مدیریت شهری مشهد در توسعه فرهنگی دینی است و از این راهبرد تقدیر می‌کنم.

,

علم الهدی با بیان اینکه مدیریت شهر در جریان توسعه فرهنگ دینی قرار گرفته، افزود: مشهد شهر امام رضا(ع) است و در این شهر هر خدمتی در هر حوزه‌ای که باشد خدمت به ساحت مقدس آن حضرت است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه